//

GPS in foto's uitlezen? Hoe?

GPS in foto's uitlezen? Hoe? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) De allereerste keer dat ik foto's ging maken met mijn iPhone G3, vroeg de camera-applicatie of er gebruik gemaakt mocht worden van locatiegegevens. Ik gaf ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-11-08, 15:08
Noviomagum Noviomagum is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard GPS in foto's uitlezen? Hoe?

De allereerste keer dat ik foto's ging maken met mijn iPhone G3, vroeg de camera-applicatie of er gebruik gemaakt mocht worden van locatiegegevens. Ik gaf toen toestemming en sindsdien wordt er als het goed is ook locatie-informatie opgeslagen bij mijn foto's. Tot op heden is het mij niet gelukt die informatie ook weer uit te lezen: hij lijkt niet in de EXIF-informatie aanwezig te zijn. Toch weet Flickr wel coordinaten uit mijn foto's te persen, en het mooie is dat deze coordinaten ook nog kloppen. Kennelijk zijn ze toch ergens opgeslagen. Maar waar? Is er een eenvoudige manier om de coordinaten zelf uit te lezen? Zijn er Windows-applicaties beschikbaar bijvoorbeeld?

Raar trouwens dat de locatiedata niet gewoon in de EXIF-informatie terechtkomt, want dat lijkt me een logische plaats!

O ja, en als ik me niet vergis kan ik de locatie-info ook niet met de iPhone zelf uitlezen. Of kan dat toch?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-08, 15:27
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Naar mijn weten staat het wel degelijk in de EXIF van de foto. Waarschijnlijk gebruik je alleen geen programma die dat uit de EXIF kan halen. Ik denk dat het met Photoshop bijvoorbeeld wel zal lukken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe telefoon uitzetten en GPS aanlaten? iphone4 babybox iPhone algemeen 10 02-11-12 20:05
NSURLConnection webpagina uitlezen bluecola Ontwikkelen voor iOS 2 02-05-11 16:07
bluetooth telefoonboek uitlezen damnet iPhone accessoires en onderdelen 0 27-10-09 20:23
Hardware: GPS uitlezen van iphone in OS 3.0 ruudboon iPhone Navigatie 0 27-05-09 22:59
Foto: GPS coordinaten toevoegen aan foto Lancia Muziek, foto & video 4 13-01-09 22:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.