//

Muziek luisteren in de auto

Muziek luisteren in de auto discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door shengfs Ik heb deze fm transmitter gehaald . Werkt goed en was nog geen 10€. Enige nadeel is de lange levertijd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-11-09, 15:49
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shengfs Bekijk bericht
Ik heb deze fm transmitter gehaald. Werkt goed en was nog geen 10€.

Enige nadeel is de lange levertijd bij DealExtreme (+/- 2-3weken).
is er zo geen interferentie met andere fm signalen? de band lijkt me (in belgië dan toch) redelijk vol te zitten, is dat niet zo?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-11-09, 16:01
BertvanHorck BertvanHorck is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Terug in Nederland
Berichten: 33
Standaard

ok het werkt allemaal.

Software blue&me moet 5.4 versie (of in toekomst hoger neem ik aan) zijn
Je hebt ook een ipod adapter nodig die in tussen de iphone en usb-in van de auto wordt geplaatst. Deze kost ongeveer 80 euri.

Koppeling van telefoon gedeelte gaat simpel via ingebouwde bluetooth en je kunt het telefoon boek kopiëren naar de fiat, daarna kun je bellen via voice control (naam of nummer hardop zeggen)

Ipod koppeling gaat dus via de usb en je kunt al je playlists, artists en albums benaderen

Getest met 3G
  #23  
Oud 22-11-09, 16:40
shengfs shengfs is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
is er zo geen interferentie met andere fm signalen? de band lijkt me (in belgië dan toch) redelijk vol te zitten, is dat niet zo?
Hoe dichter de transmitter bij de antenne zit, hoe minder interferentie je ondervind. Het is (vooral voor dat geld) een redelijk sterke zender. Ik leg m'n iPhone zelf altijd in het bekerhoudervakje bij de handrem, met de zender omhoog gericht.

De zender zelf staat op 88.1, wat volgens mij hier in NL een lege zender is. Af en toe hoor je wel wat ruis op de achtergrond, maar ik kan me er zelf niet echt aan storen. De kwaliteit is vergelijkbaar met een normale radiozender, misschien iets slechter. Maar nogmaals, qua prijs-kwaliteit verhouding ben ik erg tevreden.
  #24  
Oud 25-11-09, 14:49
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Ik heb zelf de nokia ck-300 in mijn auto. Telefoneren gaat goed, maar streamen van muziek of geluid van tomtom wil echt niet.
Dit lukt wel wanneer ik aan het telefoneren ben, dan werkt de muziek of tomtom stem wel, zodra het gesprek ten einde komt is alles weer stil.

Iemand een oplossing of tip hiervoor?
  #25  
Oud 18-01-10, 22:24
Sonett24 Sonett24 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 20
Standaard

Als ik muziek via bluetooth op mijn Parrot MKi9000 luister kan ik niet vooruitspoelen, klopt dit?
  #26  
Oud 01-02-10, 16:17
achraf80 achraf80 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: NL
Berichten: 13
Standaard

Een blue en me iphone adapter kopen....
  #27  
Oud 02-02-10, 00:29
Tunix Tunix is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 98
Standaard

Weet iemand misschien een goede FM transmitter en Cradle in één?
  #28  
Oud 25-02-10, 22:04
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

op de pioneer deh 75 BT werkt de phone 3g met (OS 3.1.2) zowel met telefoon via de BT als de muziek... wordt je gebeld dan schakelt de muziek ff af. gaat daarna weer verder waar je gebleven was.. Iphone BT a2dp is niet echt goed... op de radio werkt de sinds de update naar 3.1.2 ook de ipod connector voor de iphone (me OS 3.0 werkt deze connector alleen als ramdom play en laadt hij de telefoon niet op...) Via de connector kun je IPHONE ipod bedienen via de standaard radio knoppen en de afstandsbediening aan het stuur.. de radio display geeft nummers en muzikant aan.. helemaal prima!
  #29  
Oud 08-03-10, 13:18
larryman larryman is offline
• iOS 13.5.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Mijn carkit neemt elk geluid over dat de iphone produceert... Hoe is dit te verhelpen?
Ik wil dat de muziek speelt via de aux-ingang van de radio en dat telefoongesprekken gewoon via de bluetooth carkit gaan.
  #30  
Oud 08-03-10, 14:57
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door larryman Bekijk bericht
Mijn carkit neemt elk geluid over dat de iphone produceert... Hoe is dit te verhelpen?
Ik wil dat de muziek speelt via de aux-ingang van de radio en dat telefoongesprekken gewoon via de bluetooth carkit gaan.
Iphone Ipod kan kiezen tussen de aan te sturen uitgang (BT, koptelefoon of de platte apple stekker...)
Deze keuze is niet uniform geimplementeerd ... Mijn sygic routeplanner kan bijvoorbeeld deze keuze niet maken (heb ik nog niet gevonden..)
Telefoon kiest bij mij default voor de BT carkit maar kan ik altijd in het opneemscherm sturen naar een andere uitgang...
  #31  
Oud 08-03-10, 16:00
larryman larryman is offline
• iOS 13.5.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans Bekijk bericht
Iphone Ipod kan kiezen tussen de aan te sturen uitgang (BT, koptelefoon of de platte apple stekker...)
Deze keuze is niet uniform geimplementeerd ... Mijn sygic routeplanner kan bijvoorbeeld deze keuze niet maken (heb ik nog niet gevonden..)
Telefoon kiest bij mij default voor de BT carkit maar kan ik altijd in het opneemscherm sturen naar een andere uitgang...
Bedankt voor uw reactie.
Bedoel je hiermee dat de Iphone zelf deze keuze maakt? Of kan je ergens instellen dat ie voor muziek via de apple stekker gaat en voor telefoon via bluetooth?
  #32  
Oud 08-03-10, 16:26
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Onder in het scherm naast de bedieningstoetsenpauze/ vooruit volgend nummer verschijnt de BT symbool.. wanneer je daar op klikt kun je kiezen... (komt alleen tevoorschijn wanneer meerdere uitgangen aangesloten zijn...).
Default instelling is volgens mij niet mogelijk...

succes
  #33  
Oud 27-03-10, 11:35
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Ben zelf in het bezit van een Toyota Prius met Ipod aansluiting in de midden-console (mini-jack). Het verbaast me eigenlijk dat de kabels die in de handel zijn alleen de mogelijkheid bieden om een aansluiting op de headset-poort te maken. Dit terwijl aansluiten op de dock-connector een veel betere geluidskwaliteit produceert. Waar zijn de 'mini-jack <-> dock-connector'-kabels ??? Zelfs toonaangevende producenten als Belkin en Griffin hebben deze niet in 't assortiment.

Iemand een idee?
  #34  
Oud 29-03-10, 00:11
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

@PascalHark - zo'n kabel heb ik "gewoon" bij de MediaMarkt gevonden.
Ik heb geen idee wat voor merk; maar hangt in de MediaMarkt Leeuwarden gewoon in de rekken bij de accessoires voor iPod en iPhones....
  #35  
Oud 01-04-10, 22:36
Arletta Arletta is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik kan mijn losse Ipod wel op m'n radio aansluiten en dan speelt hij muziek af. Maar als ik via mijn Iphone muziek wil luisteren doet hij het niet. Iemand daar suggesties voor?
  #36  
Oud 02-04-10, 15:10
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arletta Bekijk bericht
Ik kan mijn losse Ipod wel op m'n radio aansluiten en dan speelt hij muziek af. Maar als ik via mijn Iphone muziek wil luisteren doet hij het niet. Iemand daar suggesties voor?
dan heb je pech ben ik bang.. de iphone is met minder randapparaten compatibel dan de ipod's.. Ik had hetzelfde maar bij mij werkt de ipod in de iphone wel weer op de autoradio (Pioneer BT 85) dockconnector sinds OS 3.1.2. Opladen is nog wel een probleem maar de besturing via dispaly en knoppen van de autoradio werkt prima.
  #37  
Oud 12-04-10, 14:31
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Wanneer je je iPhone gekoppeld hebt aan de car-kit kun je handsfree bellen, maar geen muziek luisteren. Waar ik wel achter gekomen ben is dat, wanneer je de ingesproken memo's, via dictafoon, afluistert dat de iPhone dat doet via bluetooth en dus gewoon via de installatie de memo's afspeelt. Dan zou je zeggen dat dit ook voor je muziek zou moeten kunnen?
Iemand misschien een oplossing.
Mijn radio installatie heeft geen aux of usb ingang.
  #38  
Oud 12-04-10, 15:30
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

De oplossing hiervoor heb ik bij toeval gevonden in cydia:
Er is een SB setting toggle die heet BT mono.. die stuurt muziek signaal niet via het A2dp BT protocol maar via telefoon stack... Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het is beschreven... Eerst pairen dan de SB toggle aanzetten.. dan moet ie het doen..

PS ik zie dat je geen jailbreak hebt... dan kan het niet... voor de jailbreakers is dit echter de oplossing.

succes.
  #39  
Oud 12-04-10, 15:33
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Bedankt voor de tip, zal het gaan proberen met mijn eerste generatie iPhone met Jailbreak.
  #40  
Oud 12-04-10, 17:26
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Ik heb eerder gepost over hakkelende muziek via a2dp BT met mijn autoradio..
Sinds ik Winterboard verwijderd heb ben ik van dit probleem af.. (pakt blijkbaar teveel resources)

Hans
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
via internet muziek luisteren solva iPhone Apps 3 04-11-09 15:23
iPod luisteren in de auto (3Gs) Sfinxweb iPhone accessoires en onderdelen 3 21-08-09 19:10
Muziek: Muziek luisteren via Iphone Grasper Muziek, foto & video 4 16-03-09 21:53
via bluetooth muziek luisteren grik Jailbreak apps en thema's 1 18-08-08 22:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.