//

Niet alle muziek van itunes gaat naar mijn iphone, help?

Niet alle muziek van itunes gaat naar mijn iphone, help? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Heyla, net onverwacht iphone gekocht vandaag. Mijn ipod liet het al een tijdje afweten dus toch maar de knoop doorgehakt Nu, foto's overzetten lukt prima. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-11-09, 03:21
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Unhappy

Heyla, net onverwacht iphone gekocht vandaag.
Mijn ipod liet het al een tijdje afweten dus toch maar de knoop doorgehakt

Nu, foto's overzetten lukt prima.
Contacten overzetten ook al in orde.

Maar dan, de muziek.

Alles lukt prima tot ik muziek naar iphone wil overzetten.
Hij zet alle muziek over behalve +- 100 liedjes

Hoe komt dit? Wat kan ik hieraan doen?

Het zijn geen wma bestanden !

Mag ik ineens hier mijn vraag 2 stellen?

Mag mijne iphone in de geluidinstalatie van Bose ? ( mss een stomme vraag maar ben extra voorzichtig )

Dit bericht krijg ik
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg problemiphone.jpg‎ (48,4 KB, 50x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bomans; 27-11-09 om 15:48. Reden: edit-knop gebruiken aub!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 27-11-09, 09:28
Cyrus The Virus Cyrus The Virus is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Zoals het er naar uitziet weet itunes van die nummers niet meer waar ze staan. De data van de bibliotheek zijn of veranderd of beschadigd. Dit kan gebeuren als je bijvoorbeeld muziek importeert vanaf je HDD, waarna je de muziek van de HDD naar een externe HDD zet (of in een andere map op je HDD), Itunes weet dan niet meer waar de bestanden staan. Waarschijnlijk staan voor die nummers ook een klein uitroepteken. Probeer het maar eens om in de itunes bibliotheek de betreffende nummers af te spelen, dit zal ook niet gaan. Oplossing is de nummers uit je bibliotheek verwijderen en opnieuw importeren, en daarna de files laten staan waar ze staan.
Voor wat betreft Bose ipod dock............indien er in de beschrijving staat datie geschikt is voor iphone, gewoon doen, kan geen kwaad.
  #3  
Oud 27-11-09, 13:10
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrus The Virus Bekijk bericht
Zoals het er naar uitziet weet itunes van die nummers niet meer waar ze staan. De data van de bibliotheek zijn of veranderd of beschadigd. Dit kan gebeuren als je bijvoorbeeld muziek importeert vanaf je HDD, waarna je de muziek van de HDD naar een externe HDD zet (of in een andere map op je HDD), Itunes weet dan niet meer waar de bestanden staan. Waarschijnlijk staan voor die nummers ook een klein uitroepteken. Probeer het maar eens om in de itunes bibliotheek de betreffende nummers af te spelen, dit zal ook niet gaan. Oplossing is de nummers uit je bibliotheek verwijderen en opnieuw importeren, en daarna de files laten staan waar ze staan.
Voor wat betreft Bose ipod dock............indien er in de beschrijving staat datie geschikt is voor iphone, gewoon doen, kan geen kwaad.
Ik heb idd die liedjes van een map naar een ander map gezet voor mijn muziek beetje te sorteren. ( op de pc zelf voor ik muziek in itunes zette )

Zal eens proberen met u info.

EDIT

Na even werk, alle muziek verdeeld in 2 mappen.
Oude en nieuwe muziek ( om het easy te houden ) ipv 120 mapjes :-s

Alles staat netjes in itunes, de bestanden komen overeen met de aantal liedjes op mijn pc.

Op 2 liedjes na, maar de welke? lol, als ik tussen 1000 liedjes moet gaan zoeken welke er ontbreekt :-(

Maar ok daar kan ik mee leven, ga nu iphone eraan hangen. Duimen kruisen ;-)

Btw, nog extra vraagje. Op mijn iphone staan al +- 900 liedjes van de 1000 ofzo. Overschrijven die elkaar? Of staan ze dubbel in mijn iphone? Want dan wor ik zot :-/




EDIT

Heb het zelf al geprobeerd en gevonden, er staan evenveel liedjes in iphone dan in itunes. Olé !!! Maar buiten die 2 liedjes die ik niet ga zoeken hihi !


Laatst gewijzigd door Bomans; 27-11-09 om 15:49. Reden: edit-knop gebruiken aub!
  #4  
Oud 27-11-09, 16:06
Cyrus The Virus Cyrus The Virus is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Goed te lezen dat het geholpen heeft
  #5  
Oud 27-11-09, 16:35
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Enorm dank voor je hulp !!

Nog extra vraagje, wil natuurlijk een eigen liedje als ringtone.

Na wat zoekwerk al gevonden hoe je van mp3 naar m4a zet.

En welk stuk van het liedje ik als ringtone wil.

Dat gaat nog voor deze medam met groene oren

Maar dan: 8. Verander de extensie van .m4a naar .m4r, dus nummer.m4a wordt nu nummer.m4r

Na lang lezen heb ik gevonden dat ik het aac bestand moet verwijderen in itunes maar wel bestand behouden moet aanklikken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Naamloos.jpg‎ (41,1 KB, 14x gelezen)

Laatst gewijzigd door GasGasR6; 27-11-09 om 17:05.
  #6  
Oud 27-11-09, 23:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem met 2 podcasts.

Die kan ik echter wel gewoon met iTunes afspelen op mijn PC, dus iTunes vindt ze wel bij het afspelen, maar niet bij het synchroniseren...

Opnieuw downloaden leek niet te helpen.

Iemand nog tips?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 02-12-09, 01:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik heb mijn probleem inmiddels zelf opgelost.

Na allerlei moeilijke dingen (waaronder het handmatig aanpassen van itunes.xml en itunes.itl) kwam ik er achter dat beide podcasts waar over geklaagd werd dubbel in de database stonden. Met een verwijzing naar de juiste plek en met een verwijzing naar de verkeerde plek. Maar wat ik ook deed (handmatig aanpassen, afleveringen verwijderen, hele podcasts verwijderen), (net) die foute vermeldingen bleven bestaan...

Tot ik op het briljante idee kwam om te kijken of de foute entries soms niet als "Podcast" maar als "Music" in de database stonden. Yep! Na ze daar verwijderd te hebben was dit probleem opgelost!
  #8  
Oud 06-12-09, 13:16
Antoon 62 Antoon 62 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Veldhoven
Berichten: 14
Standaard

heb het volgende probleem,bij het synchen van muziek vanuit iTunes naar mijn iphone krijg ik telkens de volgende melding : De iPhone van user kan niet worden gesynchroniseerd,vereiste schijf is niet gevonden,ook ben ik al mijn aangekochte muziek kwijt (aangekocht v.a de iphone.)
Wat doe ik fout? wie kan mij helpen? b.v.b Dank
  #9  
Oud 06-12-09, 13:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon 62 Bekijk bericht
heb het volgende probleem,bij het synchen van muziek vanuit iTunes naar mijn iphone krijg ik telkens de volgende melding : De iPhone van user kan niet worden gesynchroniseerd,vereiste schijf is niet gevonden,ook ben ik al mijn aangekochte muziek kwijt (aangekocht v.a de iphone.)
Wat doe ik fout? wie kan mij helpen? b.v.b Dank
Heb je al eens een reboot, [wiki]harde reset[/wiki] of eventueel een volledig herstel in iTunes geprobeerd?
  #10  
Oud 22-05-10, 22:11
Reiko Reiko is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Gent
Berichten: 77
Standaard

ik krijg in mijn iTunes dezelfde foutmelding. Kan mijn muziek niet vanuit een map kopieren naar mijn iPhone omdat iTunes het bestand niet kan vinden... ik zie de muziek wel staan, selecteer ze en sleep de nr's naar mijn iPhone.

weet er iemand wat er fout zit?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn iPhone gaat niet meer naar Stand-by! Mr.nightsea iPhone algemeen 0 24-01-11 19:44
itunes synchroniseert niet alle muziek Guest-20191103144301 iTunes 2 27-12-10 11:19
Windows: niet alle muziek van mijn computer gaat naar itunes evivanlaarhoven iTunes 2 19-01-10 16:20
Kan geen muziek toevoegen in Itunes naar mijn Iphone dnootenboom Archief 16 19-11-09 14:30
Windows: Muziek en video's importeren via iTunes gaat niet (meer) Yash100 iTunes 2 24-08-08 18:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:38.