iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: iPhone speaker&geluid, slecht of kapot? (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/543-iphone-speaker-and-geluid-slecht-kapot.html)

edward007 03-10-07 15:33

iPhone speaker&geluid, slecht of kapot?
 
Beste,

Het is me opgevallen, dat het geluid van de ingebouwde 2 speakers (onderaan) vrij slecht zijn, althans mijn Nokia kon harder en geluid klonk iets beter.


Wat me nu is opgevallen is, als ik een liedje speel, en ik houd mijn hand op het linkerspeakertje, dan hoor ik heel zacht muziek spelen uit de rechterspeaker, draai ik dit om , met mijn hand op de rechterspeaker dan hoor ik bijna geen verschil.

Is het normaal dat de linkerspeaker harder gaat dan de rechter, iemand die dit even kan natrekken?


BVD.
Edward

Spree 03-10-07 15:39

De ene is speaker, de andere je microfoon :-)

edward007 03-10-07 15:41

Je bedoelt wel aan de onderkant he (bij kabel connector) ?

Ik vind wel dat het geluid van iphone zwaar tegenvalt..

Dien 03-10-07 15:53

Ja klopt als je aan de onderkant kijkt is de linker de speaker voor geluid en de rechter is voor je microfoon.

Als je je koptelefoon in doet is het geluid wel heel mooi vind ik en zuiver.

Peter 03-10-07 15:56

ja speakertjes zijn niet al te best. mijn k750i was daar beter in.
Met de headphones heb ik soms ook niet volledig stereogeluid, maar dit is nu de laatste tijd beter. Misschien een contact dat wat op zijn plaats geduwd moest worden

helvo 03-10-07 15:57

waarom wilt iedereen toch muziek luisteren uit z'n speaker, het is toch geen gettoblaster. De speakerfunctie is juist handig om gesprekken te voeren zodat je de telefoon niet aan je oor hoeft te houden, daar is het ook voornamelijk voor gemaakt...

Jappe 03-10-07 17:08

Nou ik snap dat sommigen dat wel belangrijk vinden.

Als ik iemand een filmpje van youtube wil laten zien dan is het wel fijn als daar helder geluid uit komt.

Ik heb het geluid nog niet gehoord maar dat is wel redelijk voor filmpjes?

helvo 03-10-07 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jappe (Bericht 4108)
Nou ik snap dat sommigen dat wel belangrijk vinden.

Als ik iemand een filmpje van youtube wil laten zien dan is het wel fijn als daar helder geluid uit komt.

Ik heb het geluid nog niet gehoord maar dat is wel redelijk voor filmpjes?

Ja, bij youtube filmpjes klinkt het zeer redelijk bij mij.

ilya 04-10-07 14:45

ik vind er anders behoorlijk veel kabaal uit komen als ik een youtube filmpje kijk, speaker phone is ok, ik denk dat het lastig wordt als je speakerphone in de auto gebruikt maar over het algemeen ben ik wel tevreden.

Johannn 19-10-07 14:51

Ik vind het speaker geluid ook zeer slecht!

Als ik een muziekje draai, (met gewoon een std basje erin), is het geluid echt super slecht. Bij 3 streepjes zelfs al!

Als je hem harder doet heeft dat geen nut, want dan hoor je alleen maar gestoor (van die bas). (het geluid vervormd dan helemaal!)

met de oordoppen is het een stukkie beter ;) :)

Niekie 19-10-07 15:15

Er was een trucje voor (iets met een code) heel simpel, waardoor je geluid ontzettend hard werd! Ben alleen vergeten waar het ook al weer stond... =D

Johannn 19-10-07 15:55

oooh..

kan je het zoeken ? :)

want nu is het geluid alleen MOOI als hij zacht is. Anders vervormd het...

maarja. via mijn oordoppen is het wel gewoon mooi :)

Niekie 19-10-07 17:46

Dien weet het wel, je kan hem een privé berichtje sturen.
Dus gewoon op "Dien" zoeken hier op het forum, hij heeft het eergister gedaan, en het klonk echt niet normaal hard.

Groetjes!!

edward007 19-10-07 17:48

Graag posten als je het hebt..

Dien 19-10-07 17:57

ik heb het via modmyiphone gezocht het heet iVolume

Gewoon de 2 bestandjes vervangen op iphone

Ik weet niet precies meer waar het staat, gewoon even via search engine op het forum iVolume invoeren.

Succes

edward007 19-10-07 17:59

Hmm blaas je je iPhone zo niet op ofzo? Of raakt ie beschadigd?

proXify 09-11-07 21:31

ik heb dit ook opgemerkt. alleen met liedjes met een hoge bass heb je wat storingen als je het luid zet. maar voor de rest valt het wel nog mee, voor de rest is et geluid nog wel goe. en met de oortjes prachtig zuiver geluid! Ben er ontzettend tevreden mee!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.