iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: fotoalbum toevoegen op iphone (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/72281-fotoalbum-toevoegen-op-iphone.html)

yourelikemagic 18-09-10 20:36

fotoalbum toevoegen op iphone
 
Hoi!

Is het mogelijk om een extra fotomap aan te maken op de iphone zodat je fotos die je erop hebt kan sorteren?

mvg

Mazereeuw 19-09-10 09:27

Ja hoor dat kan. De zoek functie van dit forum al geprobeerd?

yourelikemagic 20-09-10 10:30

jawel, maar heb t niet kunnen vinden.

Mazereeuw 21-09-10 12:38

Zoek maar eens naar fotoalbum in dit forum. :rolleyes:

dagoberd 21-09-10 17:08

kan ik ook niet vinden?
ik zit met het zelfde probleem het lukt mij ook niet om foto's in een nieuw album te krijgen en "fotoalbum" krijg ik niet gevonden in dit forum.

yourelikemagic 21-09-10 18:30

Ja het is vervelend dat alle fotos door elkaar zitten..

Mazereeuw 23-09-10 13:32

Nou als jullie het topic al niet kunnen vinden, heb ik mijn twijfels of het aanmaken van albums wel gaat lukken. ;)

Hier de link waarin het een en ander uitgebreid besproken wordt:
https://forum.iculture.nl/f22/i...toalbum-s.html

Gobbomaster 24-09-10 12:29

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen nog iets uitgebreider. Ik kan we mappen op mijn computer aanmaken (Windows), deze in Itunes selecteren en synchroniseren. Ze komen zoals verwacht op mijn Iphone in een overeenkomende map.

Nu zit ik met de beperking dat de foto's automatisch geordend worden op 'date taken'/'date modified'/'date created' oid, en dat is eigenlijk wat ik niet wil. Ik wil ze gewoon op naam geordend hebben maar zover ik heb kunnen vinden is dit niet mogelijk.
Mijn alternatief was om dan maar submappen aan te maken in de te synchroniseren map om zo het effect van ordenen te verminderen. Als ik nu echter synchroniseer komt nog steeds alles in de hoofdmap te staan (en dus door elkaar). Doe ik iets verkeerd en werkt het daarom niet, of is dit gewoonweg niet mogelijk?

Samenvatting:
Submappen met foto's van windows naar Iphone overzetten.

Mazereeuw 25-09-10 16:31

Klopt. iTunes maakt alleen de mappen aan die in de hoofd directory staan en die je dus aan vinkt om te synchroniseren. De mappen op een lager niveau worden op de telefoon niet weergegeven.

Ik heb daarom gewoon wat extra mapjes in de hoofd directory gezet om dit te omzeilen.

Gobbomaster 25-09-10 18:36

Alleen in die map stonden al 150 andere mappen :(

zweef 15-11-10 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mazereeuw (Bericht 567965)
Nou als jullie het topic al niet kunnen vinden, heb ik mijn twijfels of het aanmaken van albums wel gaat lukken. ;)

Hier de link waarin het een en ander uitgebreid besproken wordt:
Foto: Fotoalbum -s- ??? - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

En bedankt

ikkeg 15-11-10 11:53

Je kunt op je iPhone géén aparte mappen maken. Alleen mappen van je pc syncen via iTunes naar iPhone, (in die mappen kun je de volgorde op vele manieren aanpassen, gemaaktop, naam,........). Op je iPhone kun je eventueel via swapcamerarol (zie Cydia) twee filmrollen aanmaken. Maar op je filmrol staan de foto's steeds in volgorde van "genomen op".
Wat ik soms doe is bepaalde foto's genomen met iPhone via verkenner (Windows) naar een nieuwe map op pc slepen en dan deze speciale map (feestje of zo) syncen via iTunes.

mijnheermartin 20-01-11 08:44

Maar dat is toch eigenlijk erg lastig zo. Ik heb een, weet ik veel, 200 foto's op dat ding staan. Als ik een foto wil tonen aan iemand moet ik door al mijn foto's scrollen. Waarbij ook foto's voorbij flitsen die voor de kijker niet bestemd zijn..

(denk hierbij aan mijnheermartin in bodybuilder pose voor de spiegel, not a pretty sight)

zweef 22-01-11 12:34

Op cydia foto album+ moet de oplossing zijn. Is wel een betaalde app. Moet je iphone natuurlijk wel uit de gevangenis ontsnapt zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.