//

Op de Iphone tv kijken met een slingbox

Op de Iphone tv kijken met een slingbox discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan om een Slingbox aan te schaffen, zodat ik tv op mijn Iphone kan kijken. Nu is mijn vraag wat het verschil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-10-10, 21:21
Shampie Shampie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Alkmaar
Berichten: 16
Standaard Op de Iphone tv kijken met een slingbox

Ik ben van plan om een Slingbox aan te schaffen, zodat ik tv op mijn Iphone kan kijken.
Nu is mijn vraag wat het verschil is tussen een Slingbox Solo en een Slingbox Pro HD?

Ik zie hier http://nl.slingbox.com/go/slingbox-solo-help-me-choose staan dat de Pro HD een Ingebouwde Freeview DVB-T-tuner voor basiskabelaansluiting heeft.

Maar wat wil dat nou zeggen, wat kan je ermee dan?


En is het met het oog op de toekomst beter om een Pro te kopen, of moet ik gewoon voor de Solo gaan?

Zal het beeld op de Iphone scherper wezen met een Pro tegenover een Solo?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-10, 00:02
Shampie Shampie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Alkmaar
Berichten: 16
Standaard

Niemand die hier dus een Slingbox bezit??
  #3  
Oud 19-10-10, 00:38
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Jawel maar geen solo of pro HD.
Bovendien is je iPhone geen HD tv qua resolutie dus maakt dat volgens mij niet echt Uit.
Waar je meer op moet letten is wat je er op aan kunt sluiten en hoe qua aansluitingen.
Ik heb nu een classic staan (al een aantal jaar) icm digitale tv ontvanger.
Zo kan ik dus ook digitale kanalen bekijken.
Dus als je dat via HDMI wil doen moet dat er wel op zitten.
Oh ja de app voor de slingbox is wel erg prijzig naar mijn mening.
Ik heb hem al voor mijn oude Nokia en zou dus nu weer 24 euro moeten gaan uitgeven om m'n slingbox te bekijken.
  #4  
Oud 19-10-10, 09:14
Shampie Shampie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Alkmaar
Berichten: 16
Standaard

Maar wat doet dit precies?
- een Ingebouwde Freeview DVB-T-tuner voor basiskabelaansluiting

Kan je hiermee gewoon zappen op de tv naar ned1 terwijl je op je IPhone naar ned2 kijkt ofzo?
  #5  
Oud 19-10-10, 12:01
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

De Slingbox Pro heeft een ingebouwde tuner. Met de tuner kun je (in NL) het (ongecodeerde) DVB-T signaal en het analoge kabel signaal ontvangen. Ik heb dit zojuist laten testen.
Dus je kunt bijvoorbeeld op je iPhone naar NED1, NED2, NED3 of de regionale zender kijken, indien je de Slingbox ingesteld hebt op DVB-T. Je hoeft dan dus geen andere decoder op de Slingbox aan gesloten te hebben.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 19-10-10 om 14:22.
  #6  
Oud 19-10-10, 12:27
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Maar dit houdt dus wel in dat wanneer je bijvoorbeeld RTL4 wilt kijken je dus via je decoder moet gaan kijken.En wanneer er op dat moment iemand thuis naar SBS zit te kijken via de decoder je dus een probleem hebt.

Als alternatief zou je ook kunnen kijken naar
Havaa player is hetzelfde idee als de slingbox, maar volgens mij is de player wel goedkoper zo niet gratis,

Laatst gewijzigd door debroei; 19-10-10 om 12:29.
  #7  
Oud 20-10-10, 19:45
Shampie Shampie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Alkmaar
Berichten: 16
Standaard

Ok wat nou als ik me digitale tv op me mobiel wil bekijken en ook nog mijn Media player die op me tv zit aangesloten wil besturen.

Kan ik dan de gewoon de Slingbox Solo aanschaffen, of MOET ik dan de Slingbox Pro aanschaffen? (als ik uit die twee wil kiezen)
  #8  
Oud 21-10-10, 10:35
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Met de Slingbox SOLO kun je maar 1 apparaat aansluiten. Met de Slingbox PRO moet je in principe 4 apparaten kunnen aansluiten en besturen.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 21-10-10 om 10:38.
  #9  
Oud 21-10-10, 16:35
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ook denk ik dat wanneer je digitale tv kijkt zonder set-top box dus via insteek kaart dit alleen via je slingbox kan als thuis je tv aanstaat.
Oh ja en de slinbox heeft die Wi-Fi? Want zo niet dan moet je wel een ethernet aansluiting hebben in de buurt van je slingbox om hem met je router of internet te verbinden.
  #10  
Oud 21-10-10, 17:33
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Voor digitale TV zul je je ontvanger moeten aansluiten. Wanneer je TV de ontvanger is, zul je deze inderdaad moeten aansluiten.
Slingbox is niet voorzien van Wi-Fi. Wanneer er geen netwerkaansluiting in de buurt (mogelijk) is dan heb je dit nodig.
  #11  
Oud 21-10-10, 20:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shampie Bekijk bericht
Ik ben van plan om een Slingbox aan te schaffen, zodat ik tv op mijn Iphone kan kijken.
Nu is mijn vraag wat het verschil is tussen een Slingbox Solo en een Slingbox Pro HD?

Ik zie hier http://nl.slingbox.com/go/slingbox-solo-help-me-choose staan dat de Pro HD een Ingebouwde Freeview DVB-T-tuner voor basiskabelaansluiting heeft.

Maar wat wil dat nou zeggen, wat kan je ermee dan?


En is het met het oog op de toekomst beter om een Pro te kopen, of moet ik gewoon voor de Solo gaan?

Zal het beeld op de Iphone scherper wezen met een Pro tegenover een Solo?
Ben je een belg?
Dan kan ik je zeggen als je die HD slingbox koopt je sowieso niet in HD zal kunnen kijken, dat bestaat in belgie nog niet .
Ik heb de slingbox solo aangesloten op mijn HD digicorder en dat werkt .(maar je ziet de kanalen niet in HD op je iphone of laptop).
Wel rekening mee houden je voor een uurke kijken op je iphone ong 120MB kwijt bent he . Via een laptop ben je minstens het dubbele kwijt.

De slingbox sluit je wel via kabel aan van je internet, deze heeft geene Wi-Fi.
Wat wel zo is is dat als je Wi-Fi thuis hebt je wel uiteraard met je laptop en iphone via Wi-Fi kan kijken naar al je zenders dankzij die slingbox die is aangesloten op je decoder.
Het enige waarop het niet werkt is gprs via de iphone of laptop omdat de snelheid te laag is, via 3G en Wi-Fi en zelfs EDGE gaat het wel.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 21-10-10 om 20:41.
  #12  
Oud 21-10-10, 20:59
Shampie Shampie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Alkmaar
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Het enige waarop het niet werkt is gprs via de iphone of laptop omdat de snelheid te laag is, via 3G en Wi-Fi en zelfs EDGE gaat het wel.
Als ik het via 3G kijk, is dan de kwaliteit veel minder dan via Wi-Fi, of is het goed te kijken op een iphone?
  #13  
Oud 21-10-10, 21:33
Shampie Shampie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Alkmaar
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Voor digitale TV zul je je ontvanger moeten aansluiten. Wanneer je TV de ontvanger is, zul je deze inderdaad moeten aansluiten.
Slingbox is niet voorzien van Wi-Fi. Wanneer er geen netwerkaansluiting in de buurt (mogelijk) is dan heb je dit nodig.(SlingLink Turbo)
Als je het via Wi-Fi wilt doen, dan moet je zo'n SlingLink Turbo gebruiken á € 100,- ??

Kan dat niet goedkoper? Je kan er vast ook wel wat anders op aansluiten zodat je het draadloos op het internet zit verbinden toch??
  #14  
Oud 21-10-10, 21:48
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shampie Bekijk bericht
Als ik het via 3G kijk, is dan de kwaliteit veel minder dan via Wi-Fi, of is het goed te kijken op een iphone?
Als je 3G bereik hebt is dat goed genoeg hoor ;-).
Zelfs via EDGE als je minstens toch een 3tal bokjes hebt kan je nog (redelijk) deftig kijken.

Het is wel niet perfect dat zeg ik er wel bij maar dat ligt in belgie aan de providers zelf die niet stabiel zijn; voorbeeldje; ik surf via een stick mee mijn laptop via 3G; ik kijk dan via de slingplayer op m'n laptop naar m'n tv zenders; opeens valt dat boeltje soms uit, doordat de snelheid teveel zakt of gewoon op nul komt te staan, dat ligt helaas aan de providers hier in belgie en niet aan die slingbox ofzo.
Hoe dat in nederland is weet ik natuurlijk niet.

Je Wi-Fi thuis bijvoorbeeld; daar ga je dat niet mee tegen komen omdat de snelheid altijd hoog genoeg blijft en de kwaliteit is via de laptop wel hoger dan via de iphone.

Wi-Fi is natuurlijk het beste maarja, als je eens op een feestje bent ofzo of niet thuis bent en je wil toch zoals ik soms doe een voetbalmatch een beetje volgen tussendoor dan kan je dit dus via 3G bekijken of zelfs als het meezit zonder via EDGE.

En vergeet niet dit wel heel wat zuipt van je data he; ong 120MB per uur met de iphone en met de laptop kan dat zelfs meer dan het dubbele zijn en dat kan meer dan 240MB per uur zijn.
  #15  
Oud 22-10-10, 09:36
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shampie Bekijk bericht
Als je het via Wi-Fi wilt doen, dan moet je zo'n SlingLink Turbo gebruiken á € 100,- ??

Kan dat niet goedkoper? Je kan er vast ook wel wat anders op aansluiten zodat je het draadloos op het internet zit verbinden toch??
Er zijn wel vergelijkbare HomePlug setjes te koop voor minder. Zul je moeten zoeken. Er bestaan mogelijkheden om een bedrade netwerkaansluiting om te zetten naar draadloos. Een zogenaamde Wireless Ethernet Bridge. Ik weet alleen niet of dat (veel) goedkoper is.
De beste manier is om een kabel te trekken naar de SlingBox. Vooral wanneer je HD gaat verzenden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Slingbox voor 2 Ipads in een taxi daveku Muziek, foto & video 5 15-12-10 14:35
Live tv-kijken op de iPhone, met OrbLive iCulture Jailbreak apps en thema's 4 22-09-08 12:12
slingbox op iphone marin277 Odido (T-Mobile) 0 25-08-08 14:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.