//

Wel of geen bescherming achterkant Iphone?

Wel of geen bescherming achterkant Iphone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi ik heb nu een screenprotector op mijn iphone en een backprotector. Dit geheel had ik een siliconen case. Helaas zijn de alumninum randen beschadigd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-14, 12:19
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard Wel of geen bescherming achterkant Iphone?

Hoi ik heb nu een screenprotector op mijn iphone en een backprotector. Dit geheel had ik een siliconen case. Helaas zijn de alumninum randen beschadigd lichtjes, ook is de siliconen case zelf de lak vervaagd (transparante case). Nu twijfel ik of ik een nieuwe case ga kopen of niet. Ik ben bang dat de iphone nog verder beschadigd, de beschadigingen zijn in minder dan een maand tijd gekomen! De backprotector laat ook los. Mijn belangrijkste vraag, beschadigd een achterkant van de Iphone snel zonder backprotector en/of case? Ik bedoel als je hem broekzak in en uit doet, op tafel legt etc.? Ik heb nog wel een flipcase, maar vind naakt fijner (of met hard/siliconen case)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-14, 12:46
Tibs Tibs is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 27
Standaard

Ik heb de indruk dat vrienden met een case meer schade en krassen krijgen dan ik.

Ik gebruik gewoon een lederen sleeve waarmee ik oppas nooit mijn iPhone in dezelfde broekzak als sleutels en dergelijke te steken. En nooit in madam haar handtas!
  #3  
Oud 18-06-14, 13:43
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Wat is de reden eigenlijk dat je een sleeve gebruikt en niet kaal in je broekzak stopt. Is dit tegen eventuele beschadigingen aan de achterkant if het scherm?
  #4  
Oud 18-06-14, 14:08
Tibs Tibs is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 27
Standaard

Inderdaad, op die manier is de telefoon toch een beetje beschermd, enkele de bovenzijde van aluminium is zichtbaar.
  #5  
Oud 18-06-14, 15:33
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Weetje wat het is, ik laat zo een sleeve vaak slingeren (bij mijn vorige phone) nu heb ik zojuist een hardcase gekocht zodat de achterkant safe is, hij gaat er ook soepeler omheen dan een siliconencase, en je hebt min of meer bescherming bij evt stoten of vallen. Ik heb er een screenprotector op nu van een ander merk, maar als die weer zo rap krassen als die oude laat ik hem eraf. Een glazen protector is me te duur, daarnaast heb ik vaak 2/3 pogingen nodig om hem zonder bellen erop te krijgen dat wordt mij een dure grap haha. Ik ken zoveel mensen die hem alleen in een hard/siliconencase hebben zonder protector en geen een krasje. Maar met protector geeft je iets meer veiligheid natuurlijk.

Laatst gewijzigd door dennissch; 18-06-14 om 17:16.
  #6  
Oud 18-06-14, 16:57
JustOleg JustOleg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 20
Standaard

Zelf heb ik een alu bumper van more ( Armor Metal Hybrid Ring for iPhone 5S/5 - iPhone 5S - iPhone[more-thing.com] ) en zowel aan voor als achterzijde een protector van QooQoon ( geregeld via groupon te krijgen ).

Mijn 5s is mijn 4de iphone en alle eerdere heb ik dezelfde bescherming op gehad en kunnen verkopen zonder ook maar 1 krasje erop.

Het is natuurlijk ook ene beetje hoe je zelf met een toestel omgaat.
In een volle tas of broekzak zonder sleutels ed.

Een goede case sluit goed de achterzijde af waardoor die krasvrij blijft.
Jelly en flexibele cases laten gewoon vaak stof en gruis langs je toestel schieten met alle gevolgen van dien. Een bumper houdt dat niet tegen maar zo kun je wel je iphone af en toe schoonmaken.
  #7  
Oud 18-06-14, 17:24
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Helder! Ik merk vaak met screenprotectors dat je af en toe soort blauwe waas ziet op het scherm. Het lijkt afkomstig van vette vingers, even met je shirt erover wrijven en hij is weer goed. Is dit bij duurdere protectors ook? Ik overweeg soms ook gewoon zonder screenprotector te werken maar wel met backcase..
  #8  
Oud 18-06-14, 17:29
JustOleg JustOleg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 20
Standaard

Met of zonder protector...vette vinger vegen krijg je altijd wel

Feit is dat een iphone die valt minder kans op schermbreuk heeft dan zonder en een kras op een protector is voor een paar euro te vervangen een scherm kost flink geld.De qooqoon protectors hebben btw levenslange garantie en een beveiligingssysteem voor dummies. Echt iedereen zou het dan stof en bubbel vrij moeten kunnen. Bij mij zie je iig niet dat er een protector op zit.

En duur? Nee via groupon betaalde ik 9,95
  #9  
Oud 18-06-14, 17:33
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ik heb mn post aangepast ik bedoel eigenlijk een blauwe waas over het scherm. Heb dit al met 2 goedkopere protectors gehad terwijl een vriend een zelfde heeft en die is er over tevreden. Het is overigens niet altijd
  #10  
Oud 18-06-14, 17:38
JustOleg JustOleg is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 20
Standaard

dat heb je idd met de goedkope protectors die vaak met 3 tegelijk in een verpakking zitten ( zegt wat over de kwaliteit denk ik dan altijd want je hebt immers maar 1 scherm )
  #11  
Oud 18-06-14, 18:01
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Het is gelukkig niet altijd en die vriend raadde mij hem zelfs aan maar lijkt me sterk dat dit bij hem niet is dan.. Mja die kostte 3 euro voor 1 en werkt verder meer dan prima helder beeld, alleen af en toe die waas. Het is vooral net nadat je op dat gedeelte van het scherm hebt getypt/geveegd

Laatst gewijzigd door dennissch; 18-06-14 om 21:42.
  #12  
Oud 18-06-14, 22:38
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Die screenprotectors ben ik zat met die wazen, en hele dure ga ik niet kopen omdat als er toch stofjes onder zitten je weer je protector weg kan gooien, daarnaast komen ook op duurdere protectors wel krasjes. Ik ben benieuwd wie de 5s zonder screenprotector gebruikt, dus naakt of in een backcase. Beschadigt jullie scherm qua krasjes van simpele handelingen zoals in je broekzak halen en terug steken vele malen? Ik weet in iedergeval 3 mensen die hem zonder protector in de broek steken, mijn neefje heeft een 4s die heeft wel wat krasjes, weet niet of dit daar door komt, mij nichtje heeft een Iphone 5 krasvrij, en nog iemand die ik ken (weet niet welke iphone)
  #13  
Oud 19-06-14, 09:20
ruben123100 ruben123100 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 10
Standaard

Ik heb een iphone 5 sinds bijna 2 jaar. Heb in die tijd alleen een harde backcase gebruikt en nooit een screenprotector. Tuurlijk heb je naar 2 jaar tijd kleine krasjes op je scherm maar geen aanzienlijk grote krassen. Dit heeft natuurlijk ook te maken met hoe je omgaat met je Iphone.
  #14  
Oud 19-06-14, 09:35
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Zie je die kleine krasjes tijdens het gebruik? Dus als het scherm aanstaat vallen ze dan op?
  #15  
Oud 19-06-14, 10:52
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Ik zie met mijn tech21 case geen beschadigingen op het toestel komen en aan de voorkant meestal die van qooqoon al zit er nu een op van tech21.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4s - Geen Service - Wel bellen/smsen maar geen data diegonicolas iPhone algemeen 5 28-11-12 17:09
Wel Wi-Fi geen internet op 4S, maar wel op ipad 2, 2 laptops en 1 iPhone 4 nouska1976 Wi-Fi 2 25-11-11 23:32
Vraag iPad 2 Smart Cover bescherming achterkant? Moumentai iPad algemeen 43 12-04-11 21:32
Wel verbinding gedecteerd, maar geen wi-fi terwijl mijn Ipod touch wel Wi-Fi heeft cpc9280 Wi-Fi 3 10-03-10 20:38
wel verbinding geen internet, andere iphone wel! tice Wi-Fi 0 30-06-09 12:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.