//

Oproep komt op 2 iPhones binnen

Oproep komt op 2 iPhones binnen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de overgang naar iOS 8 stond ik net even raar te kijken. Ik werd gebeld op m'n iPhone maar deze lag niet in de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-14, 15:32
Niek_ Niek_ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 48
Standaard Oproep komt op 2 iPhones binnen

Na de overgang naar iOS 8 stond ik net even raar te kijken.
Ik werd gebeld op m'n iPhone maar deze lag niet in de buurt, na ongeveer 2x overgaan begon de iPhone van m'n vriendin ook over te gaan (we delen een apple-account) met in het scherm de melding:
'Naam beller'
"vanaf uw iPhone"
en de standaard mogelijkheden om op te nemen/te weigeren.
Een tijdje rinkelden ze beiden door en na het niet opnemen geven beide telefoons ook een gemiste oproep weer.

Net nog even een testje gedaan en zodra ik gebeld wordt en niet opneem, gaat na 2x de iPhone van m'n vriendin ook meedoen met de oproep.

Ik gok erop dat er ergens in de instellingen iets niet helemaal goed staat, maar kan het niet vinden. Iemand die me op weg kan helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-14, 15:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek_ Bekijk bericht
Net nog even een testje gedaan en zodra ik gebeld wordt en niet opneem, gaat na 2x de iPhone van m'n vriendin ook meedoen met de oproep.
Dat betekent dat iOS 8 Continuity heel goed werkt. Één van jullie twee zal een eigen iCloud Apple ID moeten nemen (vrees ik). Of probeer eens om Handoff uit te zetten in de Instellingen.
  #3  
Oud 21-09-14, 15:45
Niek_ Niek_ is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 48
Standaard

Ha, nice, bedankt voor je reactie. Dan zullen we inderdaad de een eigen Apple ID aan moeten maken.
Alsik het me goed herinner kan je een soort familie-account aanmaken zodat niet alle apps opnieuw gekocht hoeven worden. Hierdoor denk ik niet dat we apps opnieuw aan hoeven te schaffen ouzo, toch?
  #4  
Oud 21-09-14, 15:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek_ Bekijk bericht
Alsik het me goed herinner kan je een soort familie-account aanmaken zodat niet alle apps opnieuw gekocht hoeven worden. Hierdoor denk ik niet dat we apps opnieuw aan hoeven te schaffen ouzo, toch?
Een App Store Apple ID en een iCloud Apple ID zijn twee totaal verschillende dingen voor twee verschillende diensten. Je kan één Apple ID gebruiken voor beide diensten maar dat hoeft niet.

Mijn vrouw en ik hebben beiden verschillende iCloud Apple ID's. Zij is niet geinteresseerd aan mijn berichten, contacten, mail, notities, enz... en ik niet aan die van haar. Voor de App Store gebruiken wij een ander gemeenschappelijk Apple ID.
  #5  
Oud 22-09-14, 16:53
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Dat is inderdaad de de nieuwe handoff functie.
Ik stond laatst ook ff raar te kijken toen ik gebeld werd en mijn iPad ook ineens begon te rinkelen
Ik heb de handoff functie op de iPad uitgezet en daarna geen vreemd telefoontjes meer

Dit werkt overigens volgens mij alleen als beide apparaten op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zitten.
  #6  
Oud 28-09-14, 15:29
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat betekent dat iOS 8 Continuity heel goed werkt. Één van jullie twee zal een eigen iCloud Apple ID moeten nemen (vrees ik). Of probeer eens om Handoff uit te zetten in de Instellingen.
Met alleen Handoff uit zetten ben je er nog niet.
Je moet even naar instellingen/FaceTime.
Daar zie je staan: Via mobiel netwerk iPhone,zet deze schakelaar op uit en je zal merken dat ze niet meer allebei rinkelen
  #7  
Oud 29-09-14, 11:03
Micha83 Micha83 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter Bekijk bericht
Met alleen Handoff uit zetten ben je er nog niet.
Je moet even naar instellingen/FaceTime.
Daar zie je staan: Via mobiel netwerk iPhone,zet deze schakelaar op uit en je zal merken dat ze niet meer allebei rinkelen
En dan werkt Facetime ook nog wanneer ik ergens op straat loop?
  #8  
Oud 29-09-14, 11:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter Bekijk bericht
Daar zie je staan: Via mobiel netwerk iPhone,zet deze schakelaar op uit en je zal merken dat ze niet meer allebei rinkelen
Ga ik niet doen. Ik wil juist dat Continuity werkt op alle toestellen. En ik wil ook dat Facetime werkt op 3G/4G. Verder is dat hier allemaal geen probleem omdat niemand anders mijn iCloud account gebruikt.
  #9  
Oud 02-09-15, 21:43
NBP NBP is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2015
Berichten: 5
Standaard

Hallo,

Ik wilde deze vraag gaan stellen op dot forum en kreeg toen te zien dat er al een topic bestond met ongeveer hetzelfde onderwerp. Fijn dat ik hier nu al antwoord op mijn vraag heb kunnen lezen.

Maar wie kan mij vertellen waar de 'handoff functie' zit? (en wat is dat eigenlijk?)
  #10  
Oud 03-09-15, 08:26
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Ik neem maar aan dat je (nog) niet weet hoe een zoekfunctie werkt?

Handoff gebruiken op Mac, iPhone en iPad
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SMS komt op 2 toestellen binnen wessemius iPhone algemeen 10 29-04-12 19:52
Mail komt alsnog binnen jjrossi46 iPhone algemeen 8 31-01-11 10:07
Mail komt dubbel binnen derks003 iPhone algemeen 3 20-11-09 18:24
2 iPhones binnen gehad ipv 1 Mantix Odido (T-Mobile) 37 11-11-08 22:55
Email komt laat binnen MCNO iPhone algemeen 6 14-04-08 22:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:19.