//

Inloggen app store met zelfde account maar nieuwe Apple ID-naam

Inloggen app store met zelfde account maar nieuwe Apple ID-naam discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Bij mij ging het updaten naar iOS5 helemaal perfect en zonder problemen. Nu wilde ik gisteravond ook updaten op de iPhone van mijn vriendin ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-11, 13:43
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard Inloggen app store met zelfde account maar nieuwe Apple ID-naam

Hallo,

Bij mij ging het updaten naar iOS5 helemaal perfect en zonder problemen. Nu wilde ik gisteravond ook updaten op de iPhone van mijn vriendin (iPhone 4 16GB) waarbij het probleem eigenlijk al begint bij het punt dat zij vreemd genoeg altijd al een Apple ID bleek te hebben zonder @ erin, dus bijvoorbeeld 'janjanssen' en niet 'janjanssen@hotmail.com' oid.

Het is mij na wat omwegen gelukt om van haar primaire e-mail adres dat bij Apple bekend is haar Apple ID te kunnen maken, aangezien zij binnen iOS5 per se in moest loggen met een Apple ID waarin ook een @ stond. Na deze stappen lukte het dus om uberhaupt iOS 5 in te komen.

Nu dient het volgende probleem zich echter aan: Wanneer ik updates wil uitvoeren in de App Store, wordt iedere keer haar oude Apple ID-naam weergegeven in het popupje waarmee ik in kan loggen met een password. Dus niet 'janjanssen@hotmail.com', wat haar zogenaamde 'nieuwe' Apple ID is maar dus gewoon nog steeds voor dezelfde account geldt, maar gewoon nog 'janjanssen'.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd om tot een oplossing te komen, dat is:
-Uitloggen binnen instellingen - store (waar wel netjes de nieuwe login staat, dus 'janjanssen@hotmail.com') en dan wederom inloggen met de nieuwe login
-Binnen de App store zelf uitloggen en weer inloggen (maar ook daar staat de juiste nieuwe login al)
-Soft reset

Deze manieren zorgden niet voor een oplossing. Mijn vermoeden is kortom dat de App store de nieuwe login niet lijkt te herkennen als dezelfde account en dus op die iPhone niets anders wil dan onder dezelfde login ('janjanssen') updates of nieuwe downloads uitvoeren. Mijn vraag is nu of iemand ditzelfde probleem ooit heeft gehad, al kan ik me dat niet goed voorstellen omdat ik eigenlijk niemand ken met een Apple ID zonder @ erin, of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-11, 13:47
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Verwijder de gegevens eens in de instellingen van de iphone bij Store.
  #3  
Oud 14-10-11, 13:49
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hoe heb je de Apple ID dan aangepast?

Niet per ongeluk een nieuwe gemaakt?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 14-10-11, 13:53
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

@Yzord: Daar lijk je niks te kunnen verwijderen

@XIII: Het lukte ook eerst niet om de Apple ID te wijzigen binnen haar 'Apple ID omgeving', maar toen ik haar primaire e-mail adres wijzigde in een gmail adres, kreeg ik vervolgens de optie 'Apple ID hetzelfde maken als primaire e-mail adres'. Toen ik dat zag (en omdat zij haar hotmail eigenlijk voornamelijk gebruikt en nooit haar gmail), leek het me voor haar makkelijk om het weer terug te zetten op haar hotmail en daarvan meteen haar Apple ID te maken. Dit lukte allemaal en leek daarom opgelost.

Het inloggen onder haar oude naam lukt nu niet meer, en daarom ga ik er vanuit dat haar naam letterlijk is gewijzigd maar het nog wel gaat om dezelfde account.

Laatst gewijzigd door sebasvdv; 14-10-11 om 14:16.
  #5  
Oud 14-10-11, 13:59
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Je kan daar gewoon uitloggen en weer opnieuw inloggen met de @nogwattes erachter
  #6  
Oud 14-10-11, 14:00
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Je kan daar gewoon uitloggen en weer opnieuw inloggen met de @nogwattes erachter
Dat heb ik ook geprobeerd, zie mijn mogelijke oplossingen die ik heb geprobeerd. Helaas hielp dat dus niet.
  #7  
Oud 16-10-11, 20:16
sebasvdv sebasvdv is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 18
Standaard

De oplossing is geboden door de Apple support, die netjes een e-mail terugstuurden binnen 48 uur na het uitleggen van het probleem. Na wat speurwerk van hun kant bleek dat ik inderdaad per ongeluk een nieuwe account had aangemaakt (snap niet hoe dat kon) en dat ik dus onder een andere login weer in kan loggen om de apps te downloaden en updaten, dat was allemaal gelukt inmiddels.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone + iPad zelfde iTunes account maar geen games delen Devbizz iTunes 2 08-07-11 19:12
inloggen op je iPhone met een andere iTunes-store account V.idunho Archief 2 27-11-08 20:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:28.