//

review Volvo On Call app

review Volvo On Call app discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hier een korte review van de Volvo On-Call optie voor iPhone van de Volvo’s vanaf modeljaar 2012. Aangezien hard rijden niet meer echt mogelijk is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-04-12, 03:40
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Smile review Volvo On Call app

Hier een korte review van de Volvo On-Call optie voor iPhone van de Volvo’s vanaf modeljaar 2012.
Aangezien hard rijden niet meer echt mogelijk is in Nederland heb ik deze keer een auto uitgezocht die leuke opties heeft (Volvo S60).
Een van de opties is het On Call systeem met de iPhone optie. Om alles werkend te krijgen in de Volvo App heb ik aanvullend ook nog een alarm met tracking, keyless systeem en een standverwarming erbij besteld.
Achteraf kwam ik er achter dat je ook nog een 500 euro per twee jaar abonnement nodig hebt om alles aan te krijgen.
Met deze app kun je vervolgens de volgende zaken;
Inloggen, account aanmaken is simpel maar verwacht dat je in de Volvo zit met een werkende telefoon, je moet dan het On Call knopje indrukken op het plafond.
Wachtwoord vergeten? Dan gewoon een nieuwe account aanmaken met dezelfde inlognaam.
Meerdere users zijn zonder probleem aan te maken.


Het eerste scherm laat de tankmeter en kilometerteller zien, gemiddelde snelheid en verbruik en tripcounters.


Daarna komt een scherm met wat controlelampjes



En dan het meest gebruikte scherm in de winter, de verwarming.
Met dit scherm kun je de verwarming van een afstand aan zetten of op timer zetten. Let erop dat het bij 0 graden ongeveer 30 tot 40 minuten duurt voordat de auto warm is. Maar zet je de timer op 8 uur dan is de auto ook om 8 uur warm! Als je tank op reserve staat dan gaat de verwarming overigens niet aan(zeker bang dat hij de tank leeg maakt)!



Vervolgens een kaartje waar jij bent en waar de auto is, inclusief een



"Honk and Flash" knop. Handig als je hem kwijt bent op Schiphol
Als je overigens te ver weg bent van de auto doet honk and flash het niet.



Dan nog een schermpje met de deuren, ramen en achterklep status.



En het, voor mij, tweede belangrijke scherm, het “lock/unlock” scherm. Vergeet je de deuren op slot te klikken dan krijg je een push bericht dat de deuren niet op slot zijn en kun je ze alsnog op slot zetten in dit scherm.
Heb je je sleutel in je jas laten zitten en de auto dicht gedaan, dan kun je in dit scherm de auto weer open doen. Als je die optie kiest dan ontgrendelt hij de achterklep en zodra je die opendoet gaan de deuren pas auo. Redelijk veilig dus.

Daarna nog wat informatieschermen met de ritgegevens van de laatste 40 dagen en het verbruik per rit (ideaal om je km registratie bij te houden). De rit administratie kun je in een csv (excel) bestand emailen.


Dat was het weer. Als jullie meer willen weten hoor ik het wel.

Nog even de benodigde opties;
Parkeerverwarming met timer (273)
Volvo on Call (399)
Personal Car Communicator (PCC) inclusief Keyless drive (583)
Volvo Guard Alarm klasse 3 - incl. bewegingssensor, hellingshoeksensor en certificaatkosten (140/263/266)
Volvo On Call - 2 jarige abonnementsverlenging (Activeringskosten en 2 jarig abonnement inbegrepen in optieprijs).

Laatst gewijzigd door gkho; 20-04-12 om 03:58.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-12, 11:20
nielstennis nielstennis is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 11
Standaard

super wil ik ook hebben . Ben benieuwd wat de volgende stap is. Auto bestuurbaar maken zoals in de james bond films?
  #3  
Oud 24-04-12, 01:34
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Zal denk ik niet al te lang meer duren. Hier zit ook adaptive cruise control op (houdt vanzelf afstand tot je voorganger en remt hard indien nodig) en hij heeft camera's aan de voorkant waarmee hij doorheeft als je te dicht bij de strepen aan de zijkant van de weg komt
Reageren

Labels
on call, oncall, volvo



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 20:18
4.2.1 en Volvo iPod integratie StevenVW Archief 1 25-11-10 16:46
GEZOCHT: Lockscreen theme Volvo source V70ORD5 Jailbreak apps en thema's 6 03-11-09 20:20
Call Ended, Call failed Jellow iPhone algemeen 0 23-12-07 19:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.