//

MP3's uploaden zonder iTunes ?

MP3's uploaden zonder iTunes ? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik vroeg me af of er een manier is om mp3's van je PC naar je iPhone te sturen, zonder daarbij gebruik te moeten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-12-13, 00:49
DrMaximum DrMaximum is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard MP3's uploaden zonder iTunes ?

Hoi,

Ik vroeg me af of er een manier is om mp3's van je PC naar je iPhone te sturen, zonder daarbij gebruik te moeten maken van iTunes...

Waarom kan je ook niet "drag n droppen" zoals een bij een USB stick ? Denken ze het verspreiden van illegale muziek te verminderen zo ?

Heel dat gedoe met iTunes is vervelend en omslachtig. Je moet het ook niet proberen om je PC te formateren, want dan herkent je iPhone je PC niet meer, en behandeld hij hem als een vreemde PC. Vervelend als je dan al eens legaal muziek had aangekocht op je iPhone. ( laatste keer ! )

Heeft er iemand weet van een programma voor windows waarmee je mp3's kan uploaden naar je iPhone ? Een site raade mij CopyTrans Manager aan, maar veel meer als een backup maken lijkt het niet te doen.

Een app op je iPhone die drag n drop toelaat, en gewoon mp3 speelt zou ook handig zijn, maar dat zal wel niet in de store staan !

iemand ervaring hier mee ?

PS ik doe liever geen jailbreake

greetz Hans

Laatst gewijzigd door DrMaximum; 09-12-13 om 00:59.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-13, 01:01
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrMaximum Bekijk bericht
Hoi,

Ik vroeg me af of er een manier is om mp3's van je PC naar je iPhone te sturen, zonder daarbij gebruik te moeten maken van iTunes...



Waarom kan je ook niet "drag n droppen" zoals een bij een USB stick ? Denken ze het verspreiden van illegale muziek te verminderen zo ?
Dat is de achterliggende gedachte ja
Citaat:
Heel dat gedoe met iTunes is vervelend en omslachtig. Je moet het ook niet proberen om je PC te formateren, want dan herkent je iPhone je PC niet meer, en behandeld hij hem als een vreemde PC. Vervelend als je dan al eens legaal muziek had aangekocht op je iPhone. ( laatste keer ! )
Je kan in iTunes aangeven dat hij je pc weer kan vertrouwen

Citaat:
Heeft er iemand weet van een programma voor windows waarmee je mp3's kan uploaden naar je iPhone ? Een site raade mij CopyTrans Manager aan, maar veel meer als een backup maken lijkt het niet te doen.

Een app op je iPhone die drag n drop toelaat, en gewoon mp3 speelt zou ook handig zijn, maar dat zal wel niet in de store staan !

iemand ervaring hier mee ?

PS ik doe liever geen jailbreake

greetz Hans
  #3  
Oud 09-12-13, 01:18
DrMaximum DrMaximum is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Je kan in iTunes aangeven dat hij je pc weer kan vertrouwen
ja heb ik gedaan, al mijn aankopen kwijt marjah.. gelukkig waren er dat niet al te veel

ik ben heel dat gedoe met iTunes moe. Ook dat iTunes je mp3's moet kopiëren om ze dan zelf te beheren... krijg ik moordneigingen van
  #4  
Oud 09-12-13, 01:41
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Nie draggen en droppen..?!

Ik doe niks anders om nieuwe trax in iTunes toe te voegen in de afspeellijsten op mijn iPhone...

Je breekt hier alles af met je 1ste post zonder echt goed te weten waarover je praat...

Misschien is iOs te hoog gegrepen voor jou en moet je terug naar androïd...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #5  
Oud 09-12-13, 01:58
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrMaximum Bekijk bericht
ja heb ik gedaan, al mijn aankopen kwijt marjah.. gelukkig waren er dat niet al te veel

ik ben heel dat gedoe met iTunes moe. Ook dat iTunes je mp3's moet kopiëren om ze dan zelf te beheren... krijg ik moordneigingen van
Wacht wacht ?? Al je aankopen kwijt?? Eens gekocht blijft gekocht bij apple. Je kan je aankopen gewoon opnieuw downloaden via itunes en appstore. Hij zal waarschijnlijk eerst aangeven dat je je wachtwoord moet opgeven, maar eens dat gedaan te hebben zal itunes aangeven dat je m al hebt gekocht en zal gelijl beginnen met gratis te downloaden omdat er al een keer voor betaald is
  #6  
Oud 09-12-13, 02:52
DrMaximum DrMaximum is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Nie draggen en droppen..?!

Ik doe niks anders om nieuwe trax in iTunes toe te voegen in de afspeellijsten op mijn iPhone...

Je breekt hier alles af met je 1ste post zonder echt goed te weten waarover je praat...

Misschien is iOs te hoog gegrepen voor jou en moet je terug naar androïd...
HAhaha jongen toch, waarom zo lastig ?

Ja je kan drag n droppen, als het maar via iTunes is. En als je maar synchroniseert. En enkel als het maar via jouw PC is, die iTunes vertrouwd. En als je je mp3 bib maar importeert en omzet naar iTunes files... dit is irritant !

En eens je je PC geformateerd hebt bescouwd iTunes dit als een andere PC....
( iTunes aankopen kwijt )


Ja voor mij is dat bijna reden genoeg om eens een android te proberen



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Wacht wacht ?? Al je aankopen kwijt?? Eens gekocht blijft gekocht bij apple. Je kan je aankopen gewoon opnieuw downloaden via itunes en appstore. Hij zal waarschijnlijk eerst aangeven dat je je wachtwoord moet opgeven, maar eens dat gedaan te hebben zal itunes aangeven dat je m al hebt gekocht en zal gelijl beginnen met gratis te downloaden omdat er al een keer voor betaald is
Al mijn iTunes muziek ben ik kwijt nu, want die hoort volgens mijn iPhone bij een andere PC nadat ik mijn laptop geformatteerd had !

Toen ik mijn iPhone op mijn geformatteerde laptop aansloot, heb ik iTunes ingesteld om deze PC te vertrouwen.
Ik kreeg een waarschuwing dat de muziek die nu op de iPhone stond, bij de andere PC hoorde en dus van die mijn iPhone verwijderd zou worden.. ( dat was dus dezelfde PC, maar voor ik hem geformateerd had )

Ja dus veel keus had ik niet, ik kon hem niet ff un-formatteren en terug gaan naar de "andere PC"
Ik ben de zever van apple stilletjes aan beu


Maar goed.. niemand kent zo een programma voor MP3's naar je Iphone te uploaden ??

Laatst gewijzigd door DrMaximum; 09-12-13 om 03:21.
  #7  
Oud 09-12-13, 03:27
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrMaximum Bekijk bericht

En eens je je PC geformateerd hebt bescouwd iTunes dit als een andere PC....
( iTunes aankopen kwijt )
Ik heb je zojuist verteld dat je NOOIT EN TE NIMMER opnieuw hoeft te betalen eens je een itunes aankoop hebt verricht.. Download gewoon al je aankopen terug op je pc/laptop of wat je dan ook gebruikt..

The heck, je kan t zelfs gelijk via itunes op je iphone terug downloaden, zolang je maar de zelfde account gebruikt waarmee je in eerste instantie je aankopen hebt gedaan..

Ik snap alleen nu niet waarom je hetzelfde zegt over aankopen kwijt te zijn terwijl ik bovenstaande al in mijn vorig bericht heb verteld.

En het is nalatig om een pc te formatteren zonder een backup te maken..
Heb je geen externe hdd, dan kon je alsnog dropbox/skydrive/google drive of box gebruiken..

iTunes is de enige middel om je telefoon mee te bewerken om zo de authenticiteit van het besturingssysteem en je media te garanderen.

Je kan er op afgeven wat je wil, maar dat is t zelfde als een diesel kopen en zeuren dat je geen hybrid oplaadpunt kan gebruiken om hem te gebruiken.
  #8  
Oud 09-12-13, 07:03
DrMaximum DrMaximum is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard

oei oei, ik heb hier precies al op lange tenen getrapt !

Liedjes die je met je iPhone via iTunes download krijg je niet naar je PC verstuurd ! Moeilijk om ze dan op hdd of skydrive te zetten.

En hoe dan ook, ik krijg ze niet meer gedownload, mss loopt er erges iets mis bij apple met mijn account, geen idee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Je kan er op afgeven wat je wil, maar dat is t zelfde als een diesel kopen en zeuren dat je geen hybrid oplaadpunt kan gebruiken om hem te gebruiken.
iTunes gebruiken om je mp3, foto's en filmpjes te sorteren / uploaden is gewoonweg omslachtig. Dit zou veel handiger gaan met verkenner ( of mac equivalent ) en is perfect technisch mogelijk !

Dat je van apple iTunes moet gebruiken is gedaan zodat je de "authenticiteit van het besturingssysteem" niet kan veranderen. En als je dat niet wil doe je dat toch niet ??

Mijn volgende wordt denk ik een androïd
  #9  
Oud 09-12-13, 07:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

iTunes aankopen zijn geen MP3 bestanden.

Gaat het hier dan (ook nog) om andere aankopen dan via iTunes?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #10  
Oud 09-12-13, 07:58
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrMaximum Bekijk bericht
oei oei, ik heb hier precies al op lange tenen getrapt !
Ik moet idd nog ff mijn nagels knippen

Citaat:
Liedjes die je met je iPhone via iTunes download krijg je niet naar je PC verstuurd ! Moeilijk om ze dan op hdd of skydrive te zetten.
Als je in verkenner de map van itunes opzoekt zie je je liedjes terug, zoeken naar titel van een liedje kan wonderen verrichten

Citaat:
En hoe dan ook, ik krijg ze niet meer gedownload, mss loopt er erges iets mis bij apple met mijn account, geen idee
Dat zou ik dan eens uitvogelen als ik jou was, google is je vriend. Ik heb thans meerdere malen zo liedjes teruggedownload. Kijk onder itunes bij 'aangeschaft'



Citaat:
iTunes gebruiken om je mp3, foto's en filmpjes te sorteren / uploaden is gewoonweg omslachtig. Dit zou veel handiger gaan met verkenner ( of mac equivalent ) en is perfect technisch mogelijk !
Dit hier aankaarten heeft weinig nut, probeer de officiele forum van Apple eens, zou ik zeggen

Citaat:
Dat je van apple iTunes moet gebruiken is gedaan zodat je de "authenticiteit van het besturingssysteem" niet kan veranderen. En als je dat niet wil doe je dat toch niet ??
Ook daar zal wel een doordacht plan achter zitten van Apple, al was het alleen maar om commerciële beweegredenen

Citaat:
Mijn volgende wordt denk ik een androïd
Android is niet de heilige graal or whatsoever. Succes ermee.
  #11  
Oud 09-12-13, 11:37
DrMaximum DrMaximum is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht

Android is niet de heilige graal or whatsoever. Succes ermee.
nou iPhone dus ook niet, tzal altijd een compromis blijven

het enige wat me doet twijfelen om bij mn iPhone te blijven is de goede camera... marja die van de S4 zal ook niet mis zijn denk ik
  #12  
Oud 09-12-13, 11:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Om een lang verhaal kort te maken en verdere jeremiades te vermijden. Om deuntjes op een iDevice te plaatsen is iTunes noodzakelijk. Het is zo en niet anders. Er zijn wel alternatieve programma's om deuntjes te dumpen op een iDevice maar ook die gebruiken de onderliggende functies van iTunes.

Anders dan Windows Exploder maakt iTunes een veilige verbinding tussen het iDevice en de computer (en indien nodig ook met de Apple servers).

Als jij jouw Windows PC hebt geformatteerd heb je ook de iTunes bibliotheek en alle iTunes indices/veiligheids tokens weggeformatteerd. Het is nogal logisch dat iTunes dan de computer ziet als een nieuwe computer.

Succes verder.
  #13  
Oud 09-12-13, 21:47
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik zou zeggen overweeg om iTunes Match of Google Music te gebruiken. Google Music schijnt ook gratis je toe te staan 20.000 liedjes up te loaden (zonder de iTunes Match functionaliteit, die is bij hen betaald, maar wel duurder). Ik heb het niet getest, want Google vraagt om een credit card, ook al is het gratis

Ik gebruik zelf iTunes Match, al sinds het uit is. Meerdere malen computer hersteld, telkens alles of een selectie opnieuw gedownload uit de cloud (en de rest streamen). Heerlijk. Wel veel muziekvideo's kwijt, maar kan niet zeggen dat ik dat echt mis op m'n laptopschermpje van 15"
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mp3 muziek verwijderen zonder computer dennis15510 iPhone algemeen 2 15-11-12 23:35
Muziek: MP3 op de iPhone zetten zonder iTunes laurens0406 Muziek, foto & video 12 02-07-12 21:44
Muziek: mp3 op iphone zetten zonder itunes boomer21 Muziek, foto & video 5 29-06-11 07:35
Foto's uploaden in full res. zonder USB kabel ! Glenn.eu iPhone Apps 0 11-09-10 15:56
Windows: Itunes help met mp3 onair iTunes 4 14-07-08 12:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.