//

iOS7 Muziek app kan niet overweg met meerdere genres per artiest

iOS7 Muziek app kan niet overweg met meerdere genres per artiest discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds iOS7 kan de muziek-app niet meer overweg met meerdere genres per artiest. Stel je hebt 2 Cd's van Nick en Simon; één CD die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-12-13, 22:41
Aetos Aetos is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 4
Unhappy iOS7 Muziek app kan niet overweg met meerdere genres per artiest

Sinds iOS7 kan de muziek-app niet meer overweg met meerdere genres per artiest. Stel je hebt 2 Cd's van Nick en Simon; één CD die je categoriseert onder Pop en een Kerstalbum van hen dat je onder Kerst labelt. Kijk je nu via het genre Pop onder de artiest Nick en Simon, dan zul je het Kerstalbum er ook zien staan. De appp negeert dan de genre-indeling. Op mijn 64GB iPhone heb ik bijvoorbeeld veel verzamelalbums (circa 50) van de "Artiest" Diverse artiesten van verschillende genres. Bij ieder genre zie ik dan alle albums van Diverse artiesten. Behoorlijk irritant om daar helemaal doorheen te bladeren. Wat moet ik doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-12-13, 11:19
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Ik herken het probleem maar heb daar ook geen oplossing voor. Daarnaast is het ook redelijk nutteloos geworden omdat de nieuwe iOS 7 Muziek app geen shuffle meer kent in het genre gedeelte van de app. Hoop dat ze dit in iOS7.1 fixen en dan ook gelijk dit probleem meenemen.
  #3  
Oud 22-12-13, 21:56
Aetos Aetos is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 4
Standaard

Ok, bedankt voor jouw bericht. Ik heb al behoorlijk gegoogled en kan helaas geen oplossing vinden.
  #4  
Oud 23-12-13, 06:02
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aetos Bekijk bericht
Behoorlijk irritant om daar helemaal doorheen te bladeren. Wat moet ik doen?
Slimme afspeellijst maken welke alle nummers (en/of muziekvideo's en/of podcasts) van genre X bevat.

Persoonlijk heb ik een hekel aan de weergave in de nieuwe iTunes. Dat komt vooral omdat Apple opeens een obsessie heeft voor album art en de helft van mijn liedjes geen album art bevat (ondanks de ingebouwde optie). Overigens vind ik het ook meer geschikt voor mensen die bijna geen muziek bezitten, gezien het veel ruimte inneemt Daarom heb ik de afspeellijstmappen: Artiesten (voor elke artiest een slimme lijst die min. zoekt op artiest & albumartiest), Custom (waarin ik m'n domme afspeellijsten plaats), iCloud status (iTunes Match gerelateerd), Op jaarbasis (per tientallen jaren een slimme lijst gemaakt, vanaf de jaren 0 ook per jaar) en tot slot een algemene map genaamd Slimme lijsten (onder meer: [4/]5-sterren lijst, lijsten per genre, Downloaded [iMatch], Music, Music videos, Streamable [iMatch]).
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #5  
Oud 23-12-13, 07:27
Aetos Aetos is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 4
Standaard

Dab Bubbly,

Bedankt voor jouw reactie. Dat is inderdaad een slimme oplossing. Ben het met je eens dat de nieuwe Muziek-app niet echt is voor mensen die veel muziek hebben en veel muziek luisteren. Groet.
  #6  
Oud 23-12-13, 07:35
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Die ga ik ook eens proberen. Klinkt goed.

Nu we het toch hebben over grootte muziek collecties. Hoe vullen jullie je iPhone? Mijn muziek bieb is rond de 200 GB groot en kan onmogelijk random vinkjes zetten Ik gebruikte hiervoor altijd de autofill optie in itunes maar die werkt met de komst van iTunes 11 niet meer naar behoren.

Heeft een van jullie hier een oplossing voor?
  #7  
Oud 23-12-13, 08:15
Aetos Aetos is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik heb dezelfde situatie, bib circa 260GB en iPhone natuurlijk minder. Ik gebruik een slimme afspeellijst die de meest recente muziek toevoegt en deze lijst beperkt tot 30GB. Hiermee heb ik altijd de recent toegevoegde muziek bij me. Daarnaast heb ik een "domme" afspeellijst van iets van 8GB waarin in de muziek heb die ik altijd bij me wil hebben, de harde voorraad zeg maar. Die autofill optie waar jij het over hebt, ken ik niet. Sorry.
  #8  
Oud 23-12-13, 08:41
Machineman's schermafbeelding
Machineman Machineman is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Ossendrecht
Berichten: 127
Standaard

Autofill is een optie die random nummers uit je library pakt en synct naar je iDevice.

Op deze manier wordt er random een muziek collectie vanuit je gehele library gegenereerd welke ik voorheen wekelijks opnieuw deed zodat ik altijd een frisse library had om de week door te komen.

De Autofill optie is zichtbaar in iTunes als je naar je device gaat en dan naar tab "Op deze iPhone". Rechts onderin zie je dan de optie voor autofill met daarnaast een settings optie.
De Autofill optie is overigens alleen zichtbaar wanneer iTunes Match is uitgeschakeld.

In de settings kan je nog aangeven hoeveel ruimte hiervoor gebruikt mag worden en nog wat andere kleine aanpassingen. Het instellen van de ruimte is sinds iTunes 11 een probleem. Dit werk niet meer Als ik 30 GB instel synct hij maar 9 ofzo en als ik 9 GB instel synct hij er 20 etc... Geen pijl op te trekken dus. Zelfs met dezelfde instellingen synct hij andere hoeveelheden data.

Een belletje met de Apple support leverde ook niets op en de communicatie stopte abrubt toen bleek dat dit een optie was in iTunes dat erg buggy was.
  #9  
Oud 24-12-13, 14:46
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik heb ook de ervaring dat je simpelweg geen reactie meer krijgt als Apple support iets niet kan oplossen. De medewerkers in Apple Store Amsterdam raadden me aan om zo nodig gewoon 5x opnieuw een email te sturen, maar daar ga ik mijn tijd niet aan verkwanselen als het niet om geld draait. (Bovendien al meer dan zat kwijt aan belkosten.)

Hoe dan ook, ik heb iets minder dan 22GB aan muziek, iets meer dan 3000 liedjes. Volgens iTunes heb ik er nu 2000 (= 11,5GB) op mijn iPhone staan. Dat komt waarschijnlijk doordat ik er minstens 1000 had aangekruist, gesynct en vervolgens iTunes Match aangezet (mijn truc zodat ik niet alles stuk voor stuk moet downloaden via iMatch). Als je dan liedjes gaat streamen worden ze automatisch gedownload en heb je op een gegeven moment steeds meer liedjes op de iPhone. Het aankruisen van liedjes is natuurlijk een stuk makkelijker als je 'maar' 3000 stuks in totaal hebt, maar dat doe ik dan ook deels per album.

Ik sync niet alles, want ik heb ook nog 7,5GB aan apps en 7,5GB aan overige. Dus met wat ruimte voor foto's kom je dan vrij krap uit. Dat wordt liedjes verwijderen (en uitzoeken wat het grootste gedeelte van 'overige' inneemt op mijn iPhone)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan iCloud voor Pages (ios7) niet meer gebruiken met Pages09 lindem iCloud 4 07-11-13 16:47
Muziek app in ios7 gooit nummers per album door elkaar! Mireillew iPhone algemeen 2 23-10-13 23:35
Kan niet updaten naar iOS7 beta 1 iKobus Ontwikkelen voor iOS 7 12-06-13 19:09
Muziek: Geen muziek in nummer wel bij artiest milfdebeuker Muziek, foto & video 1 22-07-10 10:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:21.