//

Extra opties voor doorschakelen

Extra opties voor doorschakelen discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) De iPhone is een fantastisch toestel, maar ik mis toch wel 1 ding Echt waar, maar 1 ding. (alez, en ook een langere batterijduur) Even ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-10-14, 19:26
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard Extra opties voor doorschakelen

De iPhone is een fantastisch toestel, maar ik mis toch wel 1 ding
Echt waar, maar 1 ding. (alez, en ook een langere batterijduur)

Even de situatie schetsen. Ik heb dus mijn iPhones telkens van het werk en mag die onbeperkt privé gebruiken. Echter als ik een snipperdag neem, dan weten mijn klanten, leveranciers, arbeiders niet dat ik verlof heb, en bellen dus even lustig (je kunt maar moeilijk daags ervoor een paar 100 mensen gaan bellen om te zeggen dat je er die dag niet bent). En dat is niet aangenaam op een lekkere rustdag

Dus niets zo makkelijk als je telefoon dan door te schakelen naar kantoor en daar kunnen ze deze mensen meestal al verder helpen, en zo niet, sturen ze me een sms'je dat ik die persoon dringend moet bellen.

MAAR als er mij dan iemand privé wil bellen, die komt dan ook op ons kantoor uit en is dus niet zo aangenaam. Ik kan zelfs niet zien wie me heeft proberen te bellen. Mijn vriendin bijvoorbeeld weet dat wel en stuurt een sms dat ik haar moet bellen, maar andere privébellers weten dat niet.

Voor mijn eerste iPhone had ik een Nokia C6 en wanneer men deze op doorschakelen zette, dan was er een bijkomende optie waar je kon opgeven na hoeveel keer rinkelen hij moest doorschakelen. Op deze manier rinkelde hij wel eerst effectief bij mij en kon ik kijken wie het was. Als het privé was kon ik opnemen, was het voor het werk liet ik hem doorschakelen. Toppie en zeer simpel systeem.

Nu mijn vraag. Is er een app of zo waarmee je dit dan wel kunt instellen? Want ik heb tijdens een zoektocht nog niets kunnen vinden
Zo niet, dan denk ik dat ik eens naar Timmeke moet bellen om te zeggen dat ze het in IOS 9 (of 8.1) steken . Het hoeft zelfs niet na zoveel keer rinkelen zijn. Als je nu gebeld wordt kun je ook kiezen tussen verschillende opties als je niet wil opnemen. Kunnen ze toch ook gewoon een knopje tussen zetten met 'doorschakelen' naar een voorgeprogrammeerd nummer.

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-14, 20:53
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Geen idee of het werkt:

Doorschakelen - GSM Helpdesk

en dan de optie met **61*
  #3  
Oud 01-10-14, 21:00
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Dat is bij elke operator zo. Dat zocht ik dus niet.
Zo staat hij immers ook ingesteld dat hij na 35 seconden op voicemail gaat. En ja, je kunt die nummer veranderen, maar altijd weer die code opzoeken om aan te passen. Het zou allemaal simpeler kunnen.
  #4  
Oud 02-10-14, 09:54
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

**61* is toch precies wat je voorheen met de Nokia had?
Bijvoorbeeld **61*0612345678*10#, de oproep komt 10 seconden lang op je iphone, daarna schakelt deze door naar 0612345678.

Je hebt zelfs de mogelijkheid om de doorschakeling op te nemen in te contacten, niks moeilijke codes onthouden.


Er is ook een andere iets omslachtigere methode:

Je kunt de iPhone op vrije dagen in DND laten staan. Je moet dan wel alle privé contacten toevoegen als favoriet en favorieten de mogelijkheid geven de DND stand te doorbreken.

De rest (zakelijke contacten, maar ook onbekende nummers) gaan dan door naar je voicemail.
  #5  
Oud 02-10-14, 13:51
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Je kan er de "niet storen" functie voor kunnen gebruiken, mits je je privè contacten separaat hebt gesorteerd.

Met die functie worden berichten en gesprekken onderdrukt.
Ik neem aan dat je klanten begrijpen dat je dan iets anders doet?

Geen idee wat voor werk je doet, maar voor de meeste zaken (voorraad, bestellingen, levertijden e.d.) bellen klanten naar de binnendienst, ik kan immers onderweg niet zien wat er op voorraad is

Mochten ze me echt nodig hebben, dan bellen ze.
Daarmee beperk je het aantal telefoontjes tot het noodzakelijke.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 13:54 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Dat is bij elke operator zo. Dat zocht ik dus niet.
Zo staat hij immers ook ingesteld dat hij na 35 seconden op voicemail gaat. En ja, je kunt die nummer veranderen, maar altijd weer die code opzoeken om aan te passen. Het zou allemaal simpeler kunnen.
Je kan toch een contact maken met die code als telefoonnr?
En een andere met het "uit" nummer als 2e nummer?
Niks onthouden....
  #6  
Oud 02-10-14, 21:38
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Is toch maar allemaal omslachtig. Zou makkelijker zijn dat je met 1 druk op een knop het gesprek kunt doorschakelen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2014 om 21:41 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
**61* is toch precies wat je voorheen met de Nokia had?
Bijvoorbeeld **61*0612345678*10#, de oproep komt 10 seconden lang op je iphone, daarna schakelt deze door naar 0612345678.

Je hebt zelfs de mogelijkheid om de doorschakeling op te nemen in te contacten, niks moeilijke codes onthouden.


Er is ook een andere iets omslachtigere methode:

Je kunt de iPhone op vrije dagen in DND laten staan. Je moet dan wel alle privé contacten toevoegen als favoriet en favorieten de mogelijkheid geven de DND stand te doorbreken.

De rest (zakelijke contacten, maar ook onbekende nummers) gaan dan door naar je voicemail.
Dus wanneer ik doorschakelen aan zet, vraagt hij naar een telefoonnummer. Ipv een telefoonnummer in te geven, kan ik daar de code ingeven?
Ga ik bij gelegenheid eens testen.
  #7  
Oud 02-10-14, 22:25
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Dus wanneer ik doorschakelen aan zet, vraagt hij naar een telefoonnummer. Ipv een telefoonnummer in te geven, kan ik daar de code ingeven?
Ga ik bij gelegenheid eens testen.
Je hoeft doorschakelen niet aan te zetten, gewoon contact " doorschakelen AAN" bellen en als je het doorschakelen uit wilt zetten contact " doorschakelen UIT" bellen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
opties voor zoekfunctie weg! redlady54 iPhone algemeen 0 05-11-11 17:52
App voor doorschakelen iphone naar andere telefoon martijnsnoek iPhone Apps 1 05-05-09 18:46
iPSW Builder Extra opties arashrsf Jailbreak apps en thema's 5 24-08-08 16:48
forwardmessage\doorschakelen actief fix voor 1.1.3? AeronNL Archief 2 15-02-08 09:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:16.