//

Mobile academy - virus?

Mobile academy - virus? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, heb sinds enkele weken iets geks. Komt ook niet altijd voor en heb het enkel als ik op 3G/4G zot en nooit op wifi. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-06-15, 23:39
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard Mobile academy - virus?

Hey, heb sinds enkele weken iets geks. Komt ook niet altijd voor en heb het enkel als ik op 3G/4G zot en nooit op Wi-Fi.

Soms als ik een site wil bezoeken, maakt niet uit welke, gaat hij automatisch door naar start.mobileacademy.com en daarna blijft hij dat keer op keer doen. Zelfs 'back' in de browser helpt niet. Geraak er niet meer ui totdat ik safari compleet sluit.

Zelfs daarnet met naar dot forum te gaan, had ik dit aan de hand. Toen ik Wi-Fi terug aan zette, kon ik pas terug op iculture.

Kan er niets van terug vinden op het net. Rare is, dat ik dat enkel bij de iphone heb, maar dan weer logisch omdat dit toestel 3G/4G ondersteunt.

Iemand dit al meegemaakt?
Heb een prntscr, maar weet niet hoe ik dat erop krijg via de mobile site van iculture.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-15, 23:52
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Maar enkel bij deze site en inderdaad enkel als ik op 3G ben (niet bij Wi-Fi). Bij geen enkele andere site heb ik dit. En bij mij blokkeert safari niet. Ik kan dan wel naar een andere pagina surfen.
  #3  
Oud 01-06-15, 23:59
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik heb het ook al bij andere sites gehad. Blokkeren doet safari niet, maar een pagina terug gaan doet hij niet. Komt telkens dan terug op die MA.

Verry irritant en wil daar vanaf. Laatst had ik dat bij goudengids.be en kon er van geen kanten op geraken en ha dringend de site nodig
  #4  
Oud 02-06-15, 16:40
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Deze morgen veel te vroeg bij een klant en dus maar even op het internet. Bij deze site kom ik nu keer op keer op die rotzooi uit. Ook als ik 1207 de belgische telefoongids | 1207.be ingeef, kom ik er ook op uit.

Niemand een idee wat gaande is?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2318[1].jpg‎ (32,4 KB, 9x gelezen)
  #5  
Oud 02-06-15, 16:55
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Bij mij gebeurt het enkel op de site van iculture. Ik merk nu dat jij ook bij Proximus zit. Is dat toeval?
  #6  
Oud 02-06-15, 17:08
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Bij mij gebeurt het enkel op de site van iculture. Ik merk nu dat jij ook bij Proximus zit. Is dat toeval?
Weet het niet. Met googlen op dit probleem vond ik zeer weinig. Enkel ergens een klacht dat iemand zijn vader elke maand op zijn rekening die €5 had staan van Mobile Academy. En dat was een klacht naar Proximus toe.

Dus mss toch eens op dat spoor verder gaan zoeken.
  #7  
Oud 04-06-15, 13:14
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Blijkbaar zijn we de enigen
  #8  
Oud 07-06-15, 17:42
kenobelgium kenobelgium is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2015
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook dit probleem !
Ik heb iphone + proximus...

Ik heb me wel laten vangen en op "confirmer" geklikt waardoor ik voor 5euro per week geabonneerd was...
En ik had niet eens mijn gsm nummer genoteerd. Het lijkt alsof safari browser mijn gsm nummer heeft doorgespeeld naar deze Mobile Academy

Wtf, dit is allemaal heel vreemd...
Lijkt me 1 of andere hack.

Ik kan niet meer op de iculture website via mijn gsm met 3G... (behalve als ik javascript uitzet, dan lukt het wel)

Lijkt me dus iets van iculture forum ?

Lees anders eens mijn forum post op:

Sms mobitrans, mobile acadamy scam

edit:

op http://www.ontevredenklanten.be/ website staan er ook al wat gedupeerden... allemaal proximus.
  #9  
Oud 07-06-15, 19:34
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Blijkbaar nog niet veel over te vinden. Hopelijk komt daar snel verandering in.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.