//

Eenvoudig navigatie starten naar locatie met Launch Center Pro (TomTom)

Eenvoudig navigatie starten naar locatie met Launch Center Pro (TomTom) discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand hier toevallig hoe je meerdere apps na elkaar laat openen als 1 actie? Met Launch Center Pro kun je eenvoudig een actie maken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-12-15, 20:43
Thomasafbreekjuf Thomasafbreekjuf is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 3
Standaard Eenvoudig navigatie starten naar locatie met Launch Center Pro (TomTom)

Weet iemand hier toevallig hoe je meerdere apps na elkaar laat openen als 1 actie?

Met Launch Center Pro kun je eenvoudig een actie maken voor TomTom om te navigeren naar een locatie (bijvoorbeeld werk). Ik zou hier alleen graag aan willen toevoegen dat eerst Flitsmeister wordt geopend zodat deze aanstaat op de achtergrond en daarna Tomtom om te navigeren naar een locatie.

Voor TomTom naar een locatie gebruik:

Voorbeeld: tomtomhome:geo:action=navigateto&lat=52.XXXXXXX&long=4.6XXXXX&name=Werk (waar de XX'en staan in dit voorbeeld, staan normaal gesproken de coördinaten)

Je krijgt de link naar locatie door in TomTom te kiezen voor “deel locatie” en de url te kopiëren van de e-mail die staat onder “Open in de TomTom app voor iPhone/iPad”. Daarna vervang je “show” voor “navigateto” en TomTom begint automatisch naar die locatie te navigeren (handig om met 3D touch snel de navigatie naar een locatie te starten die je vaak bezoekt, ik gebruik het vooral om de actuele verkeersinformatie te hebben om te weten wanneer ik een andere route moet rijden naar mijn werk).

Ik heb deze vraag al eerder gesteld onder een artikel, maar heb toen geen reacties gekregen. Wat ik er van begrijp zou ik een x-callback-url moeten gebruiken, maar dit is mij helaas tot nu toe niet gelukt. Een andere optie zou misschien zijn om voor de 2e actie een "trigger" te gebruiken en dat de 1e actie dan de trigger is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-12-15, 20:47
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ondersteunt Flitmeister x-callback-url?

(volgens deze pagina niet: Apps | x-callback-url)

Als dat niet zo is, kun je vanuit Flitsmeister niet TomTom opstarten...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 10-12-15, 20:52
Thomasafbreekjuf Thomasafbreekjuf is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 3
Standaard

Aaaah hartelijk dank voor de snelle reactie!

Zou andersom misschien wel mogelijk zijn? Ik heb namelijk al een beetje geprobeerd te werken met x-callback-url in TomTom en dit leek wel te werken (ook al staat deze ook niet in de lijst).

Of is er nog een andere manier/andere App mogelijk om dit werkende te krijgen? Ik zie dat Workflow op dit moment in de aanbieding is, zou het hier wel mee kunnen?
  #4  
Oud 10-12-15, 23:02
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomasafbreekjuf Bekijk bericht
Zou andersom misschien wel mogelijk zijn? Ik heb namelijk al een beetje geprobeerd te werken met x-callback-url in TomTom en dit leek wel te werken (ook al staat deze ook niet in de lijst).
Misschien als TomTom de x-success parameter ondersteunt. Maar dat betwijfel ik...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomasafbreekjuf Bekijk bericht
Of is er nog een andere manier/andere App mogelijk om dit werkende te krijgen? Ik zie dat Workflow op dit moment in de aanbieding is, zou het hier wel mee kunnen?
Ik denk het niet, want waarschijnlijk gebruikt Workflow ook het x-callback-url mechanisme om willekeurige Apps op te starten.

Zowel Flitmeister als TomTom komen niet voor in het lijstje van ondersteunde Apps.

Met ondersteunde Apps lukt het overigens wel, dankzij de "Terug naar ..." functionaliteit van iOS 9 (het vergt dan wel 1 extra handeling; op die knop links boven drukken nadat de eerste App is opgestart).
Reageren

Labels
launch center, launch center pro, tom tom, tomtom, workflow



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:33.