//

app voor email gezocht voor pop account

app voor email gezocht voor pop account discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een emailaccount van zonnet (tele2), op mijn iphone ontvang ik mail met dat account. Echter kan ik geen mail versturen. Uiteraard heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-09-16, 21:26
porschehenk porschehenk is offline
• iOS 10.3.1
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard app voor email gezocht voor pop account

Ik heb een emailaccount van zonnet (tele2), op mijn iphone ontvang ik mail met dat account.
Echter kan ik geen mail versturen.
Uiteraard heb ik met helpdesk van tele2 gebeld, en kreeg zo'n ventje aan de bel die het wel ff wist. Uitkomst.. ik moest met APPLE bellen, hahahaha.
Mijn zakelijke account werkt perfect, het is dus een tele2 probleem icm mailprogramma van Apple.

Heeft iemand tips voor een gratis emailapp waar je POP account kan instellen?

Dank voor de hulp.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-09-16, 21:48
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Ik denk niet dat een andere mail app gaat helpen. Het probleem is waarschijnlijk dat jij de smtp server gebruik van tele2 terwijl je gebruik maak van een netwerk van een andere provider.
Tele2 staat dit niet toe tenzij je gebruik authenticatie voor de smtp server.

https://www.tele2.nl/klantenservice/...g-instellen/12

Vanaf stap 12 wordt dit uitgelegd.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 26-09-16, 21:52
porschehenk porschehenk is offline
• iOS 10.3.1
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard

als ik buiten Wi-Fi ben gebruik ik mijn internetprovider. Telfort in mijn geval
  #4  
Oud 26-09-16, 21:53
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Heb je authenticatie ingesteld zoals in de link aangegeven wordt?
  #5  
Oud 26-09-16, 22:04
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik kan me van een tijdje geleden herinneren dat Tele2 (net als KPNmail) totaal geen smtp relay van buitenaf accepteren. Dus ook niet met smtp authentication. Op mijn vraag daarover kreeg ik het geweldige antwoord (hou je vast) "dan moet u maar de smtp server gebruiken van het netwerk waar u op zit" . . . . . Ja ja ja, hoe wereldvreemd.

Wil je het perse gebruiken, dan kan je een Gmail account aanmaken, en voor je Tele2 account de smtp server van Gmail, met smtp authenticatie met je Gmail account gebruiken. Dus, gewoon verzenden met je Tele2 account, maar als smtp server de Gmail smtp server instellen en bij geavanceerd bij smtp je Google account gegevens opgeven.

Een betere optie is overigens de Tele2 mail gedag te zeggen. Maar dat is mijn mening
  #6  
Oud 26-09-16, 22:14
porschehenk porschehenk is offline
• iOS 10.3.1
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 25
Standaard

zie niet waar dat in te stellen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2016 om 22:18 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Ik kan me van een tijdje geleden herinneren dat Tele2 (net als KPNmail) totaal geen smtp relay van buitenaf accepteren. Dus ook niet met smtp authentication. Op mijn vraag daarover kreeg ik het geweldige antwoord (hou je vast) "dan moet u maar de smtp server gebruiken van het netwerk waar u op zit" . . . . . Ja ja ja, hoe wereldvreemd.

Klopt... heb ik ook gehoord... uhh ja afscheid nemen.. dat mailadres heb ik al heel lang en is overal bekend.
  #7  
Oud 26-09-16, 22:22
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Maak, bv, een gmail account aan en stuur al je mail van je zonnet account door. En geef in het vervolg je gmail adres op als je mail adres.
Ik heb dit zelf ook gedaan en na enkele jaren komt er, naast wat nieuws brieven niks meer op mijn zonnet account binnen.
  #8  
Oud 26-09-16, 22:25
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb Engels hier, maar het vertaalt zicht ongeveer als
Instellingen - mail - accounts - jouw pop3 Tele2 account. Daar staat dan onderin smtp server. Daar kan je een smtp server toevoegen.
De Google smtp server is smtp.google.com en als gebruikersnaam moet je je hele Gmail adres invullen met @gmail.com erbij dus.
Waarschijnlijk moet je voor deze optie wel eerst een Gmail/Google account aanmaken

En ja, ik heb ook ooit de hele heisa doorlopen toen ik van provider wisselde. Nu gebruik ik nergens meer de mail van m'n provider.
  #9  
Oud 26-09-16, 22:35
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
En ja, ik heb ook ooit de hele heisa doorlopen toen ik van provider wisselde. Nu gebruik ik nergens meer de mail van m'n provider.
Ben zelf nog een stap verder gegaan, ik heb een eigen mail server opgezet
  #10  
Oud 27-09-16, 09:26
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Haha, ik ken dat ja. Ik heb ook een eigen domeinnaam genomen. Alleen wel bij een provider gehost. heerlijk om qua mail zoveel mogelijkheden en vrijheid te hebben.
Wil je naar een andere provider? geen probleem, je hoeft aan niemand je nieuwe mailadres door te geven.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
POP email via I-cloud jouke89 iCloud 1 29-09-12 22:49
FM radio app voor willekeurige frequentie gezocht (niet voor bestaande radiostations) Inge108 iPhone Apps 7 15-09-12 20:09
Blauwe pop-up (notification) voor email JPJGeurts iPhone algemeen 6 27-01-12 15:06
Pop email synchroniseren Peter iPhone algemeen 10 06-01-08 10:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.