//

kaart iphone & app. Aroundme

kaart iphone & app. Aroundme discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Weet niet of jullie kunnen helpen aangezien ik in Luxemburg woon, maar je weet maar nooit ;-) Heb via twee app. (standaard kaart op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-02-09, 16:02
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard kaart iphone & app. Aroundme

Hallo,

Weet niet of jullie kunnen helpen aangezien ik in Luxemburg woon, maar je weet maar nooit ;-)
Heb via twee app. (standaard kaart op iphone en free app. Around me) geprobeerd om restaurants of supermarkten of wat dan ook in de buurt te vinden. De locatie waar ik mij bevind wordt onmiddellijk gevonden maar ik krijg enkel buitenlandse (zit redelijk dicht tegen de Duitse grens) adressen aangeboden. Het lijkt wel alsof Luxemburg niet op de kaart staat. Kan ik hier zelf iets aan veranderen (settings ?) De Duitse supermarkten komen er wel op, de dichtsbijzijnde hier in Luxemburg (alsook voor restaurants of benzinestations) worden niet genoemd.
Iemand een ideetje ?

Alvast bedankt en groetjes,
solange
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-09, 19:50
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard MAPS & Around me op iphone

Niemand een idee ?
Misschien heb ik het niet zo duidelijk uitgelegd in het oorspronkelijke berichtje.

Wanneer ik eender waar in G.H. Luxemburg de iphone applicatie 'maps' neem, vind de iphone onmiddellijk mijn huidige locatie. Luxemburg wordt dus wel degelijk herkend. Ik kan ook routes laten berekenen van punt 1 naar punt 2 onder probleem.
Maar...wanneer ik nu in 'maps' wil zoeken naar alle restaurants in de buurt geeft hij geen enkele nationale naam maar gaat zoeken in de buurlanden Duitsland, België of Frankrijk (al naar gelang waar ik mij bevind in Luxemburg). Zelfs al sta ik vlakbij een restaurant in Luxemburg, iphone geeft hem niet aan....

Weet iemand hoe dit komt ?

Alvast bedankt en groetjes,
solange
  #3  
Oud 04-03-09, 20:02
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als ik Google Maps zo bekijk staan er simpelweg heel weinig restaurant vermeldingen op Google in Luxemburg:

restaurants luxemburg - Google Maps
  #4  
Oud 04-03-09, 20:27
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Ik heb net even de link geklikt die jij doorgeeft....daar staat zelfs geen enkel op in luxemburg. Is enkel Duitsland, België of Frankrijk....
OK, Luxemburg is een klein land, maar er zijn toch een pak restaurants. Wat ik nu graag zou weten (misschien domme vraag) is hoe dat komt ? Waarom komen er geen benzinestations (toch de goedkoopste in de Benelux) of restaurants of wat dan ook in kaart ?

Thanks !
solange
  #5  
Oud 04-03-09, 20:29
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Volgensmij moeten die restaurants dat allemaal zelf toevoegen, hun adressen. Deel komt wellicht ook van TeleAtlas en de anderen vandaan. In de TomTom (ook TeleAtlas) staan ook niet lang alle restaurants.
  #6  
Oud 04-03-09, 21:37
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

't zal dus nog even wachten zijn vooraleer ik in Luxembourg iets kan vinden via googlemaps. Alhoewel internet iets meer geeft dan iphone.
Tik je bijvoorbeeld google restaurants Echternach, dan krijg je er wel degelijk een paar. Op de iphone echter niet.

Toch bedankt voor de reactie ! Zal voorlopig de gouden gids nemen als ik ergens wil gaan eten hier in de buurt ;-)

Groetjes,
solange
  #7  
Oud 18-03-09, 13:19
hjb.79 hjb.79 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard help!

Hey,

Ik heb bijna een soortgelijk probleem. Ik heb FW 2.2 met jailbreak. Nu maak ik niet zoveel gebruik van locatievoorzieningen maar nu pakt de standaard kaart app mijn locatie niet (meer). Ik kan een beetje in de war zijn want ik heb ook een touch gehad (zonder jailbreak) en ik weet dat ik het ooit gezien heb en waar hij het ook echt goed deed. Mijn locatie werd toen heel nauwkeurig aangegeven. Hebben hier meer mensen last van en enig idee waar dit door komt? Locatievoorzieningen staat aan bij Instellingen en ik heb al tig keer geprobeerd om mijn locatie te bepalen. Moet ik updaten naar FW 2.2.1 of wachten op FW 3.0? Want ik heb nu 3 apps waar ik weinig mee kan.
  #8  
Oud 18-03-09, 17:53
hjb.79 hjb.79 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 11
Standaard

al die tekst hierboven voor niks geweest. locatie bepaling doet het weer. ook in andere apps werkt hij zoals het hoort. niks gewijzigd en hoppa gevonden. rarara. naja ik blij!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Unlock zonder AT&T sim-kaart maurits_m Unlock 36 12-03-10 00:09
werkt *#307# enkel met at&t kaart ? berommen Unlock [archief] 6 14-01-08 23:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.