//

Mac/PC besturen met de iPhone

Mac/PC besturen met de iPhone discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) // Discussies samengevoegd, je kan ook kijken bij de zoekresultaten voor VNC ....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 02-09-09, 13:03
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd, je kan ook kijken bij de zoekresultaten voor VNC.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 02-09-09, 13:23
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

gister toevallig mocha RDP op mijn iphone gezet.....

Ik wilde een programma hebben op de iphone waarmee je je pc thuis kan besturen maar wilde geen extra software op de computer thuis draaien, omdat externe toegang bureaublad standaard in windows XP prof. zit, is mocha RDP zeer geschikt hiervoor..

Het enige wat je moet doen op de pc is,

- gebruikersnaam en wachtwoord instellen
- bij configscherm -> systeem extern bureaublad aanvinken
- port 3389 forwarden in je router
- met RDP op je iphone verbinding maken met IP-adres

en klaar is klara
  #63  
Oud 02-09-09, 14:42
redstar redstar is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

En ik zou graag een app willen waarbij ik al me bestanden op me Pc op me iphone heb via 3g of Wi-Fi overal ,bestaat dat ?
  #64  
Oud 02-09-09, 17:12
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

RemoteTap is echt een topper. Niet alleen om de computer ala VNC te bedienen, maar je kunt ook programma's starten en stoppen middels een lijst. Leuke extra feature is een audio-stream van de input op je computer, handig als remote monitoring tool als je op je desktop je microfoon als standaard input kiest.

Maar om eerlijk te zijn geen idee of dit moois ook allemaal onder Windows werkt of dat het alleen voor Mac is.
  #65  
Oud 30-09-09, 17:49
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Zit naar LogMeIn te kijken. Kost dat inderdaad 23,99 euro??
Dat ga ik dan dus nooit never doen.
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #66  
Oud 30-09-09, 17:50
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbgt Bekijk bericht
Zit naar LogMeIn te kijken. Kost dat inderdaad 23,99 euro??
Dat ga ik dan dus nooit never doen.
Kost inderdaad zoveel, maar is wel een zéér goede app. Je kan je computer ook besturen over EDGE of 3G daarmee zonder veel te hoeven instellen. En werkt perfect! Enig minpuntje is dus de prijs..
  #67  
Oud 30-09-09, 17:55
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Indien je ietjes goedkoper wilt dan logmein, gaat dan voro RDM+ (kgeloof 7.99€)

Werkt ook perfect op edge!

volgende update (binnenkort) zal er een fix zijn voor widescreen support.
  #68  
Oud 30-09-09, 18:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mutsop Bekijk bericht
Indien je ietjes goedkoper wilt dan logmein, gaat dan voro RDM+ (kgeloof 7.99€)

Werkt ook perfect op edge!

volgende update (binnenkort) zal er een fix zijn voor widescreen support.
Hm,vraagje aan u en iedereen in feite;ik heb nu een computer en deze werkt via vista 64 en er staat bv nero 8 op nu en ik sluit altijd dan mijn computer op mijn HD tv aan en kijk dan zo via nero 8 naar wrestling.
Deze app zou ook werken via mijn iphone dan en ik dan zo mijn computer kan besturen en zo dan via nero kan afspelen??

Want nu moet ik telkens mijn muis tot bij mij nemen en dan zo alles regelen.En werkt dit via Wi-Fi dan want mijn gewone computer zit aangesloten met internetkabel.
Alleen m'n laptop werkt via Wi-Fi die ik hier heb staan.

Nog een vraagje;stel,ik zit op mijn werk en heb wat tijd over en wil dan bv ik zeg maar wat iets downloaden?Gaat deze data dan af van bij mij thuis van telenet of toch van mijn data abo bij mijn gsm operator mobistar?
Lijkt mij goeie vraag denk ik?

Ik heb er geen flauw benul van van al die zaken.

En welke is dan de beste;logmein,rdm+ of jaaduvnc ???

De muisbediening wel het liefste zoals een echte muis,zoals ik het gewoon ben nu ik dikwijs de rechtermuisknop moet klikken of bv te vernieuwen enz....

Ik las ook nog net de computer dan moet aanstaan?Heel jammer vind ik.Als je iets wil zien of nodig hebt ben je er niks mee,hm.

Is dit ook geen manier om bv alle tv zenders te bekijken?
Zoals vtm en noem maar op nederland 1 enz....
Je kan zo van die dingen kopen of gratis als je wat zoekt om zo via je pc tv te kijken.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 30-09-09 om 19:11.
  #69  
Oud 30-09-09, 18:47
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Niemand?
Of moet ik het (nog) wat duidelijk proberen uit te leggen,ik weet ik er niet zo'n goede in ben.
  #70  
Oud 30-09-09, 20:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Je computer moet aanstaan maar wat als je deze bv gewoon in slaapstand ofzo zet?Kan je er dan in op afstand/via de iphone?
  #71  
Oud 30-09-09, 20:13
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Hm,vraagje aan u en iedereen in feite;ik heb nu een computer en deze werkt via vista 64 en er staat bv nero 8 op nu en ik sluit altijd dan mijn computer op mijn HD tv aan en kijk dan zo via nero 8 naar wrestling.
Deze app zou ook werken via mijn iphone dan en ik dan zo mijn computer kan besturen en zo dan via nero kan afspelen??

Want nu moet ik telkens mijn muis tot bij mij nemen en dan zo alles regelen.En werkt dit via Wi-Fi dan want mijn gewone computer zit aangesloten met internetkabel.
Alleen m'n laptop werkt via Wi-Fi die ik hier heb staan.

Nog een vraagje;stel,ik zit op mijn werk en heb wat tijd over en wil dan bv ik zeg maar wat iets downloaden?Gaat deze data dan af van bij mij thuis van telenet of toch van mijn data abo bij mijn gsm operator mobistar?
Lijkt mij goeie vraag denk ik?

Ik heb er geen flauw benul van van al die zaken.

En welke is dan de beste;logmein,rdm+ of jaaduvnc ???

De muisbediening wel het liefste zoals een echte muis,zoals ik het gewoon ben nu ik dikwijs de rechtermuisknop moet klikken of bv te vernieuwen enz....

Ik las ook nog net de computer dan moet aanstaan?Heel jammer vind ik.Als je iets wil zien of nodig hebt ben je er niks mee,hm.

Is dit ook geen manier om bv alle tv zenders te bekijken?
Zoals vtm en noem maar op nederland 1 enz....
Je kan zo van die dingen kopen of gratis als je wat zoekt om zo via je pc tv te kijken.
Die apps kunnen perfect via Wi-Fi werken en je kan er je computer mee besturen. Tijdens het kijken van een film kan je dus met je iPhone je pc besturen: je iPhone vervangt op dat moment dus de muis.
Als je iets downloadt dan gaat dat van je Telenet data af natuurlijk. Alhoewel het scherm van je pc vanop afstand (via EDGE of 3G) natuurlijk ook veel data verbruikt.
Ik gebruik zoals hierboven al aangegeven LogMeIn en ik vind dat dat zeer gemakkelijk gaat. Eerst had ik Mocha VNC, maar dat werkte niet via EDGE omdat ik niet goed wist welke poorten ik moest openzetten in de firewall, met LogMeIn had ik dit probleem niet omdat dat via een ander principe werkt. Over de andere applicatie's kan ik mij natuurlijk niet uitspreken.

Als het trouwens puur om tv te kijken is ben je misschien beter af met iets als SlingPlayer denk ik. Je moet er nu ook niet zoveel van verwachten hé.. Het is niet zo dat het beeld op je iPhone even vloeiend is als het beeld dat je op de pc te zien krijgt. Er is altijd een vertraging of hapering.

EDIT
Je pc moet echt AAN staan. Anders zal het niet werken

  #72  
Oud 30-09-09, 20:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Die apps kunnen perfect via Wi-Fi werken en je kan er je computer mee besturen. Tijdens het kijken van een film kan je dus met je iPhone je pc besturen: je iPhone vervangt op dat moment dus de muis.
Als je iets downloadt dan gaat dat van je Telenet data af natuurlijk. Alhoewel het scherm van je pc vanop afstand (via EDGE of 3G) natuurlijk ook veel data verbruikt.
Ik gebruik zoals hierboven al aangegeven LogMeIn en ik vind dat dat zeer gemakkelijk gaat. Eerst had ik Mocha VNC, maar dat werkte niet via EDGE omdat ik niet goed wist welke poorten ik moest openzetten in de firewall, met LogMeIn had ik dit probleem niet omdat dat via een ander principe werkt. Over de andere applicatie's kan ik mij natuurlijk niet uitspreken.

Als het trouwens puur om tv te kijken is ben je misschien beter af met iets als SlingPlayer denk ik. Je moet er nu ook niet zoveel van verwachten hé.. Het is niet zo dat het beeld op je iPhone even vloeiend is als het beeld dat je op de pc te zien krijgt. Er is altijd een vertraging of hapering.

EDIT
Je pc moet echt AAN staan. Anders zal het niet werken

Voor slingplayer moet je eerst al een slingbox hebben ;-) en die heb ik niet en ik vind ook nergens waar ik deze ergens kan kopen,ergens waar het veilig ook is om te bestellen en dan is het nog de vraag of het wel allemaal goed werkt in belgie.Belgie kennende zal het maar weer half en half werken.

Maar mijn bedoeling is dat ik vanop mijn werk of ergens anders bv exel kan openen;ik heb zo'n programaatje en daar zet ik mijn films in en als ik dat programmaatje dan open dan kan ik kijken of ik die film al heb of niet.Het gebeurt soms ik bv in de winkel sta en ik een film zie en dan twijfel,heb ik die nu of niet maarja,ik kan het niet want mijn computer staat thuis .Dus mocht dit gaan dan via de iphone is dit probleem al opgelost he .

Het zal dus logmein worden denk ik,ik kies ook voor gebruiksgemak want van routers instellen en weet ik nog allemaal wat is allemaal chinees voor mij .

Bedankt al voor de info.Voor de mensen die nog wat extra info hebben,vuur maar af.Hoe meer een mens z'n kennis alweer kan bijschaven hoe beter..

ps;ik meende toch te lezen als je computer in slaapstand staat het toch mogelijk is om via de iphone dus op je computer/internet te kunnen?Iemand die dit kan bevestigen of dit correct is of niet?
  #73  
Oud 30-09-09, 22:40
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
ps;ik meende toch te lezen als je computer in slaapstand staat het toch mogelijk is om via de iphone dus op je computer/internet te kunnen?Iemand die dit kan bevestigen of dit correct is of niet?
Ik ben beginnen twijfelen, maar ik denk dat het wél kan zoals jij zegt: als je op je iPhone uitlogt bij LogMeIn dan meld je pc je automatisch af, dus ik denk wel dat het gaat als de pc in slaapstand staat.
  #74  
Oud 30-09-09, 22:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik ben beginnen twijfelen, maar ik denk dat het wél kan zoals jij zegt: als je op je iPhone uitlogt bij LogMeIn dan meld je pc je automatisch af, dus ik denk wel dat het gaat als de pc in slaapstand staat.
ik meende dit op hun site gelezen te hebben.Zal het nog eens nagaan.wake on lan ofzoiets noemt het
  #75  
Oud 30-09-09, 23:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik heb een account nu aangemaakt maar er staat bv logmein installer en remotly installer en free installer en netwerk console installer???Is het gewoon free installer en al de rest dan zo laten?

Laatst gewijzigd door apotheosis; 30-09-09 om 23:46.
  #76  
Oud 01-10-09, 14:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Probleem ondertussen al opgelost al weet ik niet hoe ik het gedaan heb .

Laatst gewijzigd door apotheosis; 01-10-09 om 15:57.
  #77  
Oud 01-10-09, 16:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Effe getest nu en computer moet helaas blijven aanstaan anders gaat het niet,wel jammer maar voor de rest echt top,alles werkt lekker snel en vlot en tja,dit is hetgeen ik allang wilde hebben,super dus en zijn geld waard ook al gebruik ik zoiets mss niet iedere dag.
  #78  
Oud 18-10-09, 20:50
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

hallo,

Ik gebruik sinds vandaag ook logmein. Nog niet de app voor op de iphone aangeschaft.
Dit mede omdat ik er nog niet achter ben hoe je met logmein je scherm van je macbook weer UIT kan zetten...Wil me macbook best aan laten staan heel de dag, maar wel met het scherm uit. Dit kan, maar zodra ik me macbook hb overgenomen met logmein, staat me scherm dus heel de dag aan. Dat zie ik niet zo zitten :s
Iemand een oplossing, behalve het afsluiten van me macbook

Ow en erg balen dat er geen wake on lan of zelfs wake on wan (dus over internet) in zit.
  #79  
Oud 18-10-09, 20:54
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
hallo,
Ow en erg balen dat er geen wake on lan of zelfs wake on wan (dus over internet) in zit.
Gebruik iWOL, kan je vinden in de AppStore. Ik gebruik het zelf ook en werkt erg aardig hier.
  #80  
Oud 18-10-09, 21:03
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

tja nja hier werkt het prima als ik op me eigen netwerk zit met me iphone, maar over 3G of op een ander netwerk, werkt het lang niet altijd :s
En het lijkt erop dat als de eerste keer niet werkt (heb verschillende apps en mogelijkheden geprobeerd namelijk) werkt het daarna ook niet meer en moet je eerst handmatig een keer je pc opstarten.

ik lees trouwens op veel sites dat de "nieuwe" van logmein wake on lan ondersteund????? beta versie ofso??

Ow en heb nu dus zowel op me macbook pro, als op me pc wake on lan / wan aan de praat.
Mja wat ik zeg, de ene keer pakt die m wel en de andere keer niet pffffffffff help

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 18-10-09 om 21:24. Reden: EDIT-functie gebruiken a.u.b.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vraag over PC en/of mac besturen met Iphone robeminem Archief 5 10-12-09 22:00
iphone vanaf mac besturen? knijn iPhone algemeen 1 07-12-08 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.