//

Sound EMBED in HTML voor iPhone?

Sound EMBED in HTML voor iPhone? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Deze vraag gaat niet echt over een web-app, maar wel over een pagina voor mijn iPhone, dus toch maar even hier. Ik heb (puur voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-09, 16:10
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard Sound EMBED in HTML voor iPhone?

Deze vraag gaat niet echt over een web-app, maar wel over een pagina voor mijn iPhone, dus toch maar even hier.

Ik heb (puur voor mezelf) een pagina op mijn server staan welke d.m.v. PHP en Java andere sites en servers monitored. Deze pagina refresht automatisch iedere 5 seconden (auto-refresh) en als er een wijziging is speelt de pagina automatisch een "alert" zodat ik er op wordt geattendeerd als ik de browser op de achtergrond heb draaien.

Deze "alert" is een WAV bestandje dat ik aanroep met een standaard HTML code:

<EMBED src="alert.wav" autostart=true loop=false volume=100 hidden=true><NOEMBED><BGSOUND src="alert.wav"></NOEMBED>

Dit werkt prima op alle desktop browsers, maar op de iPhone hoor ik helemaal niks. Ik wil deze pagina echter ook gewoon op mijn iPhone open kunnen hebben staan voor het geval ik niet achter de computer zit.

Weet iemand hoe je in standaard HTML een geluid kan embedded dat ook op de iPhone browser wordt afgespeeld?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-09, 16:51
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Converteren naar een ander formaat ? MP3 misschien ?
  #3  
Oud 27-05-09, 23:10
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Lijkt me niet mogelijk aangezien je de mediaspeler ook op moet starten voor andere geluidsbestanden.
__________________
Marc.
  #4  
Oud 28-05-09, 00:11
UnrealDevyl UnrealDevyl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 2
Standaard

Je kan met de combinatie Javascript + Flash een geluidje afspelen.
Zo heb ik het ook gedaan voor een AJAX chat.
http://actieveplussers.nl/sound.html

SoundManager2 moet je hebben dacht ik. De pagina die ik heb gemaakt is het minimale om een geluidje af te spelen

//edit
STOM! iphone kan geen flash :x
  #5  
Oud 28-05-09, 00:56
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Bedankt voor het meedenken. Ander formaat dan WAV lijkt me helaas geen oplossing. De iPhone heeft op zich totaal geen problemen met WAV bestanden, dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Ik had er eigenlijk totaal niet bij stilgestaan dat er op de achtergrond gewoon een (QuickTime) player wordt geladen met deze EMBED en dat de iPhone dat natuurlijk niet doet.

Zal op zoek moeten gaan naar een andere oplossing denk ik. Wellicht toch maar eens gaan verdiepen in het maken van een echte iPhone Web Applicatie dan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPhone 3G /Youtube Embed Code/ birdman1 Archief 1 04-10-08 13:22
sound boost voor 1.1.4 batalhador Jailbreak apps en thema's 15 20-08-08 17:52
<embed> wil niet automatisch starten Funnyplay iPhone algemeen 1 20-06-08 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.