//

Photogene

Photogene discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie heeft er ervaring met de app photogene en dan met name na hun updates en met os3.0. Ik zit nog te twijfelen of ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-07-09, 20:26
Pneumi Pneumi is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 32
Standaard Photogene

Wie heeft er ervaring met de app photogene en dan met name na hun updates en met os3.0. Ik zit nog te twijfelen of ik deze app neem en ben eigenlijk niet veel wijzer geworden van de reviews.

Tnx
__________________
Groetjes
Naomi
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-07-09, 20:43
marctolate marctolate is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NL
Berichten: 28
Standaard

Ik vindt het wel een leuke app voor wat simpele aanpassingen. Wat knippen, wat met kleuren en scherpte spelen en een tekstballonnetje bijplakken.

Ik heb er nog niet heel veel mee gespeeld, maar dat is in ieder geval mogelijk.
  #3  
Oud 12-07-09, 01:32
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Ik gebruik deze app vooral, omdat dit de (naar mijn weten) enige app is waarbij je de levels (niveau's) aan kan passen. Zo wordt de kwaliteit van een foto velen malen levendiger dan direct na het maken van de foto. Dat zou eigenlijk al standaard in de foto applicatie van de iPhone moeten zitten. Scheelt mij weer Photoshop werk op de computer.

Hieronder een paar voorbeeldjes:





Wat voor en na is lijkt me wel duidelijk.

Laatst gewijzigd door Froggle; 12-07-09 om 02:02.
  #4  
Oud 12-07-09, 02:21
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Froggle Bekijk bericht
Ik gebruik deze app vooral, omdat dit de (naar mijn weten) enige app is waarbij je de levels (niveau's) aan kan passen. Zo wordt de kwaliteit van een foto velen malen levendiger dan direct na het maken van de foto. Dat zou eigenlijk al standaard in de foto applicatie van de iPhone moeten zitten. Scheelt mij weer Photoshop werk op de computer.

Hieronder een paar voorbeeldjes:





Wat voor en na is lijkt me wel duidelijk.
Volgens mij bekom je een betere foto als je hem in photoshop bewerkt, maar niet iedereen gaat een software pakket kopen dat bijna 100 keer duurder is dan deze app.

Photoforge is anders ook een leuk alternatief voor Photogene, is ook heel volledig dit pakket en kost even veel als Photogene. Ik ben er alvast tevreden mee met Photoforge.
  #5  
Oud 12-07-09, 02:33
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Volgens mij bekom je een betere foto als je hem in photoshop bewerkt, maar niet iedereen gaat een software pakket kopen dat bijna 100 keer duurder is dan deze app.

Photoforge is anders ook een leuk alternatief voor Photogene, is ook heel volledig dit pakket en kost even veel als Photogene. Ik ben er alvast tevreden mee met Photoforge.
Om onderweg toch even een foto netjes te maken voordat je 'm upload naar Flickr, Facebook of Twitter is dit een prima oplossing. Dat je met een programma voor 1000x duurder ook 1000x meer kan is voor iedereen denk ik ook wel duidelijk.
  #6  
Oud 12-07-09, 02:55
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Froggle Bekijk bericht
Dat je met een programma voor 1000x duurder ook 1000x meer kan is voor iedereen denk ik ook wel duidelijk.
Niet iedereen weet dat, ik ken mensen die het enkel gebruiken om een foto te verkleinen.
  #7  
Oud 12-07-09, 12:11
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Niet iedereen weet dat, ik ken mensen die het enkel gebruiken om een foto te verkleinen.
Dat ze het alleen gebruiken om foto's te verkleinen hoeft toch niet te zeggen dat ze niet weten dat je er nog veel meer mee kan?

/care.. vage discussie dit..
  #8  
Oud 12-07-09, 12:23
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Froggle Bekijk bericht
Dat ze het alleen gebruiken om foto's te verkleinen hoeft toch niet te zeggen dat ze niet weten dat je er nog veel meer mee kan?

/care.. vage discussie dit..
Weten en kunnen zijn twee verschillende zaken, maar als je het zo vaag vindt, ga er dan niet op in zou ik zeggen.

Maar soit, voor de prijs dat Photogene kost zou ik toch niet te lang twijfelen, wat ik begrijp over wat er van info in de app store bij staat lijkt het me een vrij volledig pakket (net als Photoforge dat ook is).

Enkele reviews die toch duidelijk zijn, de tweede link is een vergelijkende review tussen Photogene en Photoforge, daar blijkt Photogene veel beter te zijn voor dagelijks gebruik en Photoforge doet het op alle vlakken beter.

Photogene for iPhone Review | Software | iPhone Central | Macworld

Photogene v. PhotoForge: The fight for the best photo editor on the iPhone
  #9  
Oud 13-07-09, 01:01
Pneumi Pneumi is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 32
Standaard

Heel erg bedankt. Ik heb photogene aangeschaft en er al wat mee gepraktiseerd. Ik moet zeggen dat ik het erg gebruiksvriendelijk vind. De bovenstaande foto's zijn een goed voorbeeld. Ik wil ook wel wat foto's plaatsen, maar ben er nog niet achter hoe ik dat vanaf mijn iphone moet doen. Maar dat is weer een ander verhaal.
  #10  
Oud 13-07-09, 10:41
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pneumi Bekijk bericht
Heel erg bedankt. Ik heb photogene aangeschaft en er al wat mee gepraktiseerd. Ik moet zeggen dat ik het erg gebruiksvriendelijk vind. De bovenstaande foto's zijn een goed voorbeeld. Ik wil ook wel wat foto's plaatsen, maar ben er nog niet achter hoe ik dat vanaf mijn iphone moet doen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Laten we dat laatste dan ook maar even oplossen. Als je de iPhone aansluit op je computer staat deze in het rijtje onder "Deze computer". Even wat mappen doorlopen en je komt bij je filmrol uit.
  #11  
Oud 13-07-09, 10:57
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ik heb m zojuist aangeschaft, denk wel dat het wat voor me is, zo ff kijken. Ik heb geen losse camera of iets verder dus denk wel dat dit erg handig is
  #12  
Oud 13-07-09, 11:08
Pneumi Pneumi is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 32
Standaard

Hihi, ik weet wel hoe ik mijn foto's op mijn mac moet krijgen hoor. Maar de scharnieren van mijn g4 hebben het begeven en foto's er op zetten lukt dus nu niet. Vandaar ook dat ik zei:" vanaf mijn iphone".
  #13  
Oud 13-07-09, 11:16
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Dan is mailen nog een oplossing.
  #14  
Oud 13-07-09, 11:34
Pneumi Pneumi is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 32
Standaard

Om ze hier in een topic te plaatsen? Nou dan wil ik graag weten hoe. Maar dat is wel erg off-topic vermoed ik
  #15  
Oud 13-07-09, 12:00
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pneumi Bekijk bericht
Om ze hier in een topic te plaatsen? Nou dan wil ik graag weten hoe. Maar dat is wel erg off-topic vermoed ik
Voeg dat probleem dan maar even toe aan je beginpost. Dan is het niet meer offtopic.

Maar als de eerdergenoemde oplossing niet werkt, kun je toch gewoon je foto's die je op je iPhone hebt staan naar een email adres te mailen en op je computer die mail openen? Daar zijn de foto's!
  #16  
Oud 13-07-09, 14:32
Pneumi Pneumi is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 32
Standaard

Beste Froggle,

het probleem is dus dat mijn mac het niet doet. De scharnieren zijn kadoek. Als ik 'm open dan gaattie gelijk in de slaapstand. Dus ik kan best mijn foto's van mijn iphone mailen naar mijzelf, maar dan kan ik alsnog niet met mijn laptopje werken. En op mn werk kan ik wel even snel wat posten, maar op nou foto's te gaan uploaden gaat mij toch iets te ver.

Wat ik dus wil weten is of ik vanaf mijn iphone hier foto's kan posten. Dus niet via de computer. Maar ik ga dat nog wel ergens opzoeken. Komt vast goed.
  #17  
Oud 13-07-09, 14:53
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Je kan ze naar je twitpic mailen vanaf je iphone en dan hier posten....mja bij mij werkt dat niet helemaal, maar dat kan ook aan mij liggen
  #18  
Oud 14-07-09, 01:24
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pneumi Bekijk bericht
Beste Froggle,

het probleem is dus dat mijn mac het niet doet. De scharnieren zijn kadoek. Als ik 'm open dan gaattie gelijk in de slaapstand. Dus ik kan best mijn foto's van mijn iphone mailen naar mijzelf, maar dan kan ik alsnog niet met mijn laptopje werken. En op mn werk kan ik wel even snel wat posten, maar op nou foto's te gaan uploaden gaat mij toch iets te ver.

Wat ik dus wil weten is of ik vanaf mijn iphone hier foto's kan posten. Dus niet via de computer. Maar ik ga dat nog wel ergens opzoeken. Komt vast goed.
Ik snapte dus voor geen bal wat je nou met scharnieren bedoelde, maar nu ik verder nadenk, bedenk ik me dat je misschien wel eens op je MacBOOK kan doelen.
  #19  
Oud 14-07-09, 16:36
Pneumi Pneumi is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 32
Standaard

Je hebt 'm! Nou, zodra eea het weer een beetje doet, zal ik hier ook wat vergelijkingen zetten en een review. Dan zijn we weer helemaal ontopic!
  #20  
Oud 14-07-09, 22:38
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik vind het een leuke ap
Allen beetje jammer dat als je met een foto bezig bent geweest, je geen nieuwe foto direct vanuit photogene weer kan laden. Moet je eerst afsluiten en dan opnieuw opstarten om een foto te kunnen selecteren....
Of mis ik nu iets???
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.