//

Binnenkort in de app store : Peter & Vlad

Binnenkort in de app store : Peter & Vlad discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Momenteel is het game nog in een beta testfase om te zien of het game loopt zoals het hoort en zo lijkt het ook, ikzelf ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-08-09, 17:31
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard Binnenkort in de app store : Peter & Vlad

Momenteel is het game nog in een beta testfase om te zien of het game loopt zoals het hoort en zo lijkt het ook, ikzelf heb op de werking weinig op aan te merken buiten dat ik enkel een probleem ondervind om de scores op facebook te posten, dan valt de app meestal uit en eindig ik in het springboard, maar met Twitter is er geen enkel probleem.

Her verhaal van het game gaat als volgt...

Vlad is een gekke wetenschapper die een weermachine gemaakt heeft om zijn broer Peter te helpen, maar bij het ontwerpen van het toestel is hij overhaast te werk gegaan en heeft een gevaarlijke fout gemaakt in het ontwerp van het toestel, het toestel heeft namelijk geen "uit" schakelaar!

Dus nu het toestel op hol geslagen is moet Peter snel, met jouw hulp, zijn schapen naar de stal drijven voordat de weermachine, die aangetrokken wordt door wol, de schapen opzuigt.
Met elk opgezogen schaap wordt de machine krachtiger en een bedreiging voor zowel Peter als zijn schapen. De weermachine zal ook zorgen dat de vier seisoenen elkaar snel afwisselen tijdens dat je de schapen naar de stal drijft, je begint in de zomer en voor je het weet zie je het landschap wit kleuren en de vijver bevriezen.

Dus aan jouw om Peter te helpen.


Dit was het verhaal in het kort en tijd voor wat screenshots en wat meer uitleg over de werking van het game.



Dexoris, een nieuwe naam in de app store, maar met dit game maken ze een heel mooie entree.



In het hoofdmenu zie je bovenstaande mogelijkheden, de meesten wijzen zichzelf uit, maar in de "Zen mode" kan je het game rusig spelen zonder score of bedreiging van de weermachine, je kiest dus een van de vier seizoenen uit om rustig de schapen naar de stal te drijven, er is dus geen haast bij.



Tijdens het laden krijg je bovenstaand scherm te zien, vrij duidelijk wat je moet doen lijkt me, alleen is bij de beta de "panic" button naast de stal vergeten (wat deze juist doet of hoe het werkt is me nog onduidelijk).



Tijd om schaapjes te hoeden! je bediend Peter zoals we gewoon zijn in games zoals Harbour Master en Flight Control, dus door over het scherm te schuiven met je vinger bepaal je de wandel van Peter. Je moet dus constant heen en weer lopen op de schapen naar de stal (rechts onderaan) te drijven. Terwijl je speelt zal je zien dat er paddenstoelen uit de grond springen, de werking zal je zelf nog wel ondervinden.



Op een gegeven moment zal de meter van de weer machine gaan knipperen en zal de weer machine voorafgegaan met een onheilspellend deuntje in je scherm verschijnen, dit gebeurt als je TEVEEL schapen in je beeld hebt of na een tijdje als je de schapen snel de stal binnen krijgt, dus hoe minder schapen in beeld, des te langer de machine weg blijft. Lopen er teveel schapen rond en je krijgt ze niet tijdig in hun stal, dan kan je op de "Panic" drukken, dit zorgt ervoor dat alle schapen zich naar de stal snellen zodat de machine niet overbelast geraakt.



Leuk om te zien is dat de developer aan de details gedacht heeft, je ziet dus constant wolken voorbijkomen, de seizoenen die wisselen en de plonsjes in waterplassen wanneer Peter of een van zijn schapen er door wandelt.



Raakt de teller vol die links onderaan in het scherm staat, dan gaat de machine overbelast geraken en explodeerd deze, met gevolg dat het spel gedaan is.



Na de explosie krijg je te zien hoe je het gedaan hebt, je kan deze score online posten via "highscores" en vandaar uit op Facebook en/of Twitter.

Prijs en release datum zijn me voorlopig onbekend, die post ik later wel als dit aan mijn oren komt, maar wat ik wel kan zeggen is dat dit game mooi in de verzameling van Harbour Master en Flight Control thuis hoort, het game is van dezelfde gamekwaliteit en zowel de animaties als de sound zijn zeer vrolijk opgevat, zeker het overwegen waard om te hebben.

http://www.dexoris.com/

http://www.peter-und-vlad.com/

http://www.facebook.com/pages/Peter-...d/126473651084

http://www.facebook.com/pages/Dexoris/106372976556

Laatst gewijzigd door Runaque; 23-08-09 om 02:17. Reden: Spelling verbeterd alsook links toegevoegd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-09, 20:31
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

De prijs bij release zal 2,99$ gaan zijn, dus 2,39€ in de Europese app store. Wanneer is me voorlopig nog onbekend.

Peter und Vlad – Saving Sheep from the Weather Machine Game Preview Sweet Fun and Serious Iphone Apps Reviews
  #3  
Oud 28-08-09, 20:17
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

De app is bij Apple ingediend ter goedkeuring, dus een deze dagen/weken verschijnt de app in de app store. Wat mij betreft is het game de moeite waard om te hebben als je van games houd zoals Harbour Master en Flight Control.
  #4  
Oud 28-08-09, 21:45
Frog Frog is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 379
Standaard

Lijkt me een heel leuk spelletje, maar de vraag is of mensen het niet te duur zullen vinden, want de spellen waarmee het vergeleken zal worden zijn goedkoper.

Mij lijkt het i.i.g. een leuk spelletje en ik zal dit topic zeker in de gaten houden.
  #5  
Oud 30-08-09, 04:32
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frog Bekijk bericht
Lijkt me een heel leuk spelletje, maar de vraag is of mensen het niet te duur zullen vinden, want de spellen waarmee het vergeleken zal worden zijn goedkoper.

Mij lijkt het i.i.g. een leuk spelletje en ik zal dit topic zeker in de gaten houden.
Over de prijs was men nog aan het denken, kan zijn dat het bij lancering lager zal zijn dan wat mij verteld is, maar zo lang het game niet duurder word als dat is het nog te doen. Als het game aanslaat en de developer wil het game aantrekkelijk houden, dan zal er misschien ook met de toekomst extra features bijkomen, er zijn in ieder geval al enkele suggesties van uit de beta testers hun kant gekomen, hopelijk neemt men dit in overweging of men komt met nieuwe ideeën naar buiten. We zullen wel zien, ik speel het game in ieder geval dagelijks, vooral bij een korte pauze tijdens het werk.
  #6  
Oud 12-09-09, 07:49
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Peter & Vlad is goedgekeurd door Apple en het game zal een deze dagen in de App Store verschijnen. Ik ben benieuwd naar devuiteindelijke versie of er nog wijzigingen zijn aangebracht of niet.
  #7  
Oud 21-09-09, 04:15
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

25 september is het game verkrijgbaar!

Peter und Vlad
  #8  
Oud 21-09-09, 18:12
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

ziet er goed uit ! maar beetje duur.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #9  
Oud 21-09-09, 18:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
ziet er goed uit ! maar beetje duur.
Wat is duur?

Een game op de ps3 of andere kost nieuw minstens 40-65 euro.
  #10  
Oud 21-09-09, 18:45
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Duur is nogal relatief, er zijn ontelbare app´s in de app store die in verhouding tot wat ze bieden aan de dure kant zijn en toch zijn er mensen die ze kopen. Een voorbeeld hiervan is AppBox Pro, die koste enkele maanden geleden 4,99 euro en toch verkocht deze app, nu kost ie 0,79 euro en staat al een poosje op de eerste plek in de app store. Een ander voorbeeld zijn de navigatiepakketten, die zijn duur als je bedenkt dat je voor dat bedrag een standalone navigatietoestel MET datzelfde pakket kooptm dat maakt van de iPhone een ENORM duur navigatietoestel als je 525 euro + 100 euro doetm en dan spreken we van de ¨goedkoopste¨ iPhone, dus ja, wat is duur.

Ik heb Peter & Vlad nu al enkele maanden op de iPhone staan en ik vind het een heel aangenaam game, doordat ik het Beta getest heb en hopelijk ook geholpen heb om de foutjes en de ruwe kantjes uit het game te halen krijg ik het game zonder ervoor te hoeven betalen, maar was dit niet het geval, dan had ik het game uiteraard gekocht wetende dat het na een poosje misschien toch goedkoper zal uitvallen.
  #11  
Oud 21-09-09, 18:51
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

helemaal mee eens. En voor een spel op de iphone met vele concurrenten die voor $1 verkopen is het duur.

En ik heb genoeg spellen op me iphone. En sommige waarvan ik denk die is het geld niet waard omdat hij laggy is of niet naar behoren tegenover wat je er voor betaalt.

Voorbeeld Madden NFL. Lekker duur maar speelt niet lekker.
  #12  
Oud 21-09-09, 19:00
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
helemaal mee eens. En voor een spel op de iphone met vele concurrenten die voor $1 verkopen is het duur.

En ik heb genoeg spellen op me iphone. En sommige waarvan ik denk die is het geld niet waard omdat hij laggy is of niet naar behoren tegenover wat je er voor betaalt.

Voorbeeld Madden NFL. Lekker duur maar speelt niet lekker.
Ik heb Madden ook, geen enkel probleem mee, is nu eenmaal anders dan andere sportgames en in real life gaat het er ook zo aan toe dat het game na enkele seconden al terug still ligt.

Maar wat Peter & Vlad betreft, dit game staat in mijn iPhone in dezelfde pagina als Flight Control, Harbour Master, The Creeps en Coast Guard, allemaal topgames.
  #13  
Oud 24-09-09, 03:00
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Nog een nachtje slapen en Peter & Vlad is verkrijgbaar in de app store. Sinds vandaag staat de officiële trailer op YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=nfG3CJsqriY&feature=youtube_gdata
  #14  
Oud 25-09-09, 22:53
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Game is sinds vandaag in de app store te vinden voor 2,39€.
  #15  
Oud 26-09-09, 00:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Game is sinds vandaag in de app store te vinden voor 2,39€.
???ik vind het niet?
  #16  
Oud 26-09-09, 00:33
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
???ik vind het niet?
Even zoeken onder "Peter und Vlad" of onder de ontwikkelaar "Dexoris".

Laatst gewijzigd door Runaque; 26-09-09 om 00:37.
  #17  
Oud 26-09-09, 02:24
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Alvast een rechtstreekse link naar het game.

Peter und Vlad

Ervaringen en commentaren zijn welkom in dit topic.
  #18  
Oud 27-09-09, 14:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

De reden waarom ik het niet vond was als volgt;bij zoeken begon ik met peter en normaal gezien moet je dit meteen dan zien staan;peter und vlad maar ik zegde toen van;ik zal eens vlad intypen eerst en ja hoor,het stond er dan peter und vlad.
Vind ik toch wel een foutje maar soit;ik heb het en ziet er nog leuk uit.
  #19  
Oud 06-10-09, 15:41
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Peter und Vlad staat nu bij "What's Hot" onder "Hot New Games" en is daardoor tijdelijk verlaagd in prijs naar 1,59€, dus misschien dan toch de moeite waard om het nu aan te schaffen?
  #20  
Oud 06-10-09, 16:19
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Waarom zou dit speel dubbel zo duur zijn als toppers zoals Harbor Master, Pocket God etc etc

Wil(len) jij/jullie zo graag winst/geld maken?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.