//

[review] PocketPlayer

[review] PocketPlayer discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe applicatie ontdekt, genaamd PocketPlayer. Hiermee kun je controle houden over je muziek terwijl, je raad het al, je iPhone nog gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-08-09, 13:55
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard [review] PocketPlayer

Ik heb een nieuwe applicatie ontdekt, genaamd PocketPlayer. Hiermee kun je controle houden over je muziek terwijl, je raad het al, je iPhone nog gewoon in je zak zit. Natuurlijk kan dit ook met het knopje van je oortjes, vandaar dat ik de applicatie nu helemaal ga bespreken.

De applicatie
Als je PocketPlayer opstart, krijg je een spijkerbroek achtergrond, met daarop een muziekspeler. Er zit ook een grote Play knop op die muziekspeler, maar vergis je niet, hier kun je niet op drukken. De knop geeft namelijk aan of de muziek aan het spelen is, of op pauze staat. Er zijn drie knoppen onderaan: BIBP, Playlist en Info. BIBP betekent: “Battery and Screen Burning Protecture”, dit zorgt er dus voor dat de batterij niet te snel op gaat en dat het scherm niet inbrand. Eigenlijk is het gewoon een geheel zwart scherm, waar je de gestures op kunt gebruiken. Met de Playlist knop kun je een playlist samenstellen uit je eigen muziek die afgespeeld kan worden, deze functie hoef je echter niet te gebruiken, je kunt ook gewoon eerst via de iPod applicatie je muziek opstarten. De Info knop opent een uitleg over hoe je de applicatie kunt gebruiken.

Het gebruik
Het hele idee achter deze applicatie is, dat je je iPhone niet meer uit je zak hoeft te halen om de muziek te veranderen. Dit kan, omdat je niet op knoppen hoeft te drukken. Je moet namelijk gestures gebruiken. Gestures zijn bewegingen in een bepaald patroon die een bepaalde actie teweeg brengen. Op dit moment zijn er vijf gestures mogelijk. Je kunt met je vinger tweemaal op het scherm klikken, dan zet je de muziek op pauze of haal je de muziek van pauze af. Ook kun je met je vinger van links naar rechts over het scherm vegen, dan ga je naar het volgende nummer. Veeg je met je vinger van rechts naar links ga je uiteraard naar het vorige nummer. Door met je vinger van beneden naar boven te vegen zet je het geluid harder. Van boven naar beneden maakt het geluid zachter.
Dit werkt allemaal erg goed, alleen als je bij je playlist bij het eerste nummer bent, kun je niet een nummer terug gaan. Dan stopt hij namelijk met het afspelen van de muziek. Ook is het soms lastig om naar het volgende of vorige nummer te gaan, vooral als je zit. In een volgende update wordt dit echter opgelost d.m.v. een instelbare lengte voor de gestures.
De BIBP modus werkt gewoon zoals ik het verwacht, het scherm wordt gewoon zwart en alles werkt voor de rest nog. Door boven op het scherm te klikken sluit je de BIBP modus weer. Ik weet alleen niet of het echt veel scheelt voor je batterij. Ook gaat hij automatisch na 30 seconde in de BIBP modus, dit is echter wel aan te passen in de instellingen.

De instellingen
In de instellingen applicatie op je iPhone is ook een nieuw paneel toegevoegd voor PocketPlayer, hier kun je enkele dingen instellen. Hier kun je ‘Shake to next song’ aan en uit zetten en ook de ‘Shake intensity’ instellen. Je kunt uit verschillende muziekspelers kiezen, de functionaliteit is hetzelfde, het ziet er alleen anders uit. Ook kun je een andere achtergrond kiezen en instellen na hoeveel seconde BIBP wordt ingeschakeld.

Conclusie
PocketPlayer is erg handig om je muziek te veranderen zonder veel moeite te doen. Het schakelen tussen nummer werkt nog niet altijd even handig, maar dit wordt opgelost in de volgende update. Al met al is het een handige applicatie en ik raad het ook zeker aan.

Info
  • Ontwikkelaar: Gi-Co
  • Applicatie: PocketPlayer
  • Te koop via: App Store
  • Prijs: €0,79
  • Geteste versie: 1.0
  • Bestandsgrootte: 1,4 MB
  • Cijfer: 8
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-08-09, 19:02
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

Ziet er een handige applicatie uit! En het feit dat (misschien) niet veel mensen dit ontdekt hebben, toont aan dat de App Store steeds voller en voller geraakt, met veel 'brol' tussen.

Het wordt tijd dat er een categorie met waardevolle (of in dit geval handige) applicaties wordt gemaakt.
__________________
iPhone 3G 16GB Black* iPod Touch v2 32GB * Iphone 3G S 32GB Black
~ Dormituri te salutant ~
  #3  
Oud 30-08-09, 19:24
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Het lijkt mij dat dit ontzettend veel batterij kost aangezien je de iphone op deze maniet niet in stand-by kan zetten (volgens mij) en daarom het scherm dus constant aanstaat.
  #4  
Oud 30-08-09, 19:25
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl Bekijk bericht
Ziet er een handige applicatie uit! En het feit dat (misschien) niet veel mensen dit ontdekt hebben, toont aan dat de App Store steeds voller en voller geraakt, met veel 'brol' tussen.

Het wordt tijd dat er een categorie met waardevolle (of in dit geval handige) applicaties wordt gemaakt.
Ja er moet echt iets worden veranderd nog aan de app store
  #5  
Oud 30-08-09, 19:40
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Het lijkt mij dat dit ontzettend veel batterij kost aangezien je de iphone op deze maniet niet in stand-by kan zetten (volgens mij) en daarom het scherm dus constant aanstaat.
Daar heb ik het wel voor over. Trouwens, ik heb dan wel mijn reservebatterij bij de hand
  #6  
Oud 30-08-09, 19:40
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Als je de standaardoortjes gebruikt lijkt het mij handiger om het knopje te gebruiken, maar inderdaad voor andere oordopjes kan het heel handig zijn.
  #7  
Oud 06-09-09, 13:23
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Er is nu ook een add-on in Cydia voor PocketPlayer verkrijgbaar: BIBP Extender.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
review uploaden Haagze sf2 iPhone Apps 2 27-07-09 23:25
Iphone review van mobile-review.com konijntje iPhone algemeen 0 22-01-08 00:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.