//

Tv app afstandsbediening tv?

Tv app afstandsbediening tv? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Bestaat er al een app waarmee je zo goed als eender welke tv mee kan verzetten van post en stiller en luider mee zetten enz... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-10-09, 02:00
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard Tv app afstandsbediening tv?

Bestaat er al een app waarmee je zo goed als eender welke tv mee kan verzetten van post en stiller en luider mee zetten enz...
Ik heb vroeger nog zo'n horloge van casio gehad en dat was echt plezant en makkelijk ook.

Ik veronderstel dit niet mogelijk zal zijn want bij die casio horloge zat er vanvoor een signaal ontvanger en de iphone heeft dit niet of is het toch mogelijk?

Laatst gewijzigd door apotheosis; 17-10-09 om 02:02.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-10-09, 08:31
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

De meeste (alle?) tv's worden op afstand bediend via infrarood. De iPhone heeft dat niet aan boord, dus dit zal een onvervulde wens blijven denk ik.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 17-10-09, 10:38
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard

Via een grote omweg en een eigen webapp is dit mogelijk.

Ik ben hier namelijk zelf ook mee bezig en bekijk momenteel de mogelijkheden om een soort tv gids als afstandbediening te gebruiken:

Dus ik krijg een overzicht van alle zenders wat er nu en straks op tv is door op de gewenste zender te klikken, schakelt mijn tv over op de gewenste zender.

Wat heb je nodig om je iPhone als afstandsbediening voor elk willekeurig ir-apparaat te gebruiken:

Software:
- webapp - programma op je iPhone, die X10 opdrachten verzend naar de webserver van Homeseer op je eigen PC (die dan wel 24 uur per dag dient aan te staan)
- Homeseer - is een X10 gebaseerd programma die commandline opdrachten vanuit je webapp omzetten naar ir-opdrachten bv van je tv.

Hardware:
- IR-Trans USB module - is het apparaat, die de daadwerkelijke ir-opdrachten verstuurd van Homeseer naar alle ir-gerelateerde apparaten.
  #4  
Oud 17-10-09, 10:51
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Redeye . Wel even goed de beschrijving lezen, je hebt dus uiteraard niet alleen de applicatie nodig.
  #5  
Oud 17-10-09, 11:05
m-jay's schermafbeelding
m-jay m-jay is offline
• iOS 4.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Drenthe
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Redeye . Wel even goed de beschrijving lezen, je hebt dus uiteraard niet alleen de applicatie nodig.
Mooie aanvulling/alternatief!
  #6  
Oud 17-10-09, 15:27
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mss voor in de toekomst want wat jullie hier gepost hebben is voor mij chinees,ik ken daar allemaal nikske van maar bedankt voor de info.
Vroeger zat ik op cafe en kon ik die tv verzetten,die cafe baas verstond er hem niet een hoe opeens steeds z'n zender plotseling veranderde .
  #7  
Oud 17-10-09, 18:32
iDirk iDirk is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6
Standaard

Dit UiRemote: The Universal Remote for iPhone with Infrared zou fantastisch zijn..
Helaas is de site al lang niet meer geupdate...
  #8  
Oud 17-10-09, 18:53
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Hoe je het ook wendt of keert, voor al dit soort oplossingen is een extra stukje hardware nodig. De iPhone beschikt domweg niet over infrarood en dat zul je dmv bijv. een soort dock (Redeye,UiRemote) moeten toevoegen.
'Even' met je iPhone in het café de tv op een andere zender zetten is er dus niet bij.
  #9  
Oud 17-10-09, 19:19
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hahah eigenlijk hea beschikt de iPhone als ik me niet vergis wel over infrarood, maar die is niet instaat daarvoor gebruikt te worden... Deze word namelijk gebruikt door de afstand sensor die in de iPhone gebruikt word om de afstand van je hoofd tijdens het bellen te pollen.

Maar nee idd dit is niet en zal niet mogelijk zijn zonder extra hardware
  #10  
Oud 17-10-09, 19:35
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Hahah eigenlijk hea beschikt de iPhone als ik me niet vergis wel over infrarood, maar die is niet instaat daarvoor gebruikt te worden... Deze word namelijk gebruikt door de afstand sensor die in de iPhone gebruikt word om de afstand van je hoofd tijdens het bellen te pollen.

Maar nee idd dit is niet en zal niet mogelijk zijn zonder extra hardware
als dit zo is kan er mischien een ander profiel worden gemaakt voor de ir.
net zoals bluetooth file transfer eerst ook niet mogelijk was.
  #11  
Oud 19-10-09, 07:28
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Ik denk dat de Ir sender daar niet sterk genoeg voor is en dat deze chip geen invoer kent maar alleen output dus niet te gebruiken valt

Gaat niet gebeuren iniedergeval
  #12  
Oud 29-11-09, 11:32
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Hallo iPhone bezitters,

Is er nog nieuws watbetreft het bedienen van je tv.. Nu heeft mijn tv geen IF maar RF dit is toch via bluetooth of heb ik dat verkeerd. Bestaat hier meschien 1 of andere app voor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App voor Iphone als afstandsbediening TV via bleutooth/Wi-Fi? bartkee iPhone Apps 4 18-07-11 11:00
afstandsbediening in de auto cubesten iPhone accessoires en onderdelen 1 08-09-10 14:16
Afstandsbediening: L5 of POWER A? jamy015 iPhone accessoires en onderdelen 0 18-05-10 19:52
Bluetooth afstandsbediening Pr4n4 iPhone accessoires en onderdelen 0 14-12-09 14:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.