//

afzender gmail op Iphone mail.app

afzender gmail op Iphone mail.app discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een 3gs en ik gebruik mail.app. Wasik erg tevreden over maar ik kom nu volgens mij op een hele vervelende beperking. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-01-10, 02:12
kogel kogel is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard afzender gmail op Iphone mail.app

Ik heb een 3gs en ik gebruik mail.app. Wasik erg tevreden over maar ik kom nu volgens mij op een hele vervelende beperking.
Ik heb een eigen domein en dat forward ik naar gmail dat werkt perfect icm met apple mail an weg based gmail. Echter op de iphone is er 1 heel erg irritant probleem.
Als ik vanaf de iphone verstuur dan geeft hij als verzendadres altijd xxx@gmail.com mee. Dit terwijl ik bij gmail heb ingesteld dat hij altijd xxx@mijndomein.nl moet meegeven. Zoekwerk op internet levert volgens mij op dat dit niet anders kan. Klopt dat? En zo ja, dan ligt dat aan mail.app neem ik aan. Is daar dan een vervanger voor die dat we goed doet? Er zijn veer apps in de store maar ik weet niet welke werkt en met welke ik ook offline mijn mail bij mij heb.

Gaarne advies,


Frans
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-10, 13:21
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je moet ook je andere mail account instellen op je iphone. Da pas kan je in je gmail op je iphone kiezen welke afzender je wil gebruiken.

Wil je geen mail binnenhalen in je mijndomain inbox op je iphone, vul dan geen paswoord in.
Dan herkent hij wel een mail acc en kan je nog steeds je afzender mail kiezen.
  #3  
Oud 17-01-10, 15:10
kogel kogel is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard

Wij spreken denk ik langs elkaar. Ik heb IMAP al prima werkend op mijn Iphone. Alles ok.

Waar het hier alleen om gaat is dat ik bij gmail (www.gmail.com) als verzendadres (dus het 'van') xxx@mijndomein.nl heb opgegeven. In de mail.app op miujn imac ook. Als ik via webmail en apple mail (imac) mail verstuur dan krijg ik als afzender keurig te zien xxx.mijndomein.nl.

Echter vanaf de iphone komt er als afzender xxx@gmail.com te staan. Dat wil ik niet. Je kan in de mail.app op de Iphone niet instellen (voor zover ik zie) welk adres hij als ' van' adres mee moet geven.

Als dit inderdaad niet kan dan ben ik op zoek naar een andere mail app. Die heb ik nog niet gevonden. Je hebt wel igmail (werkt mooi) maar daar kan je niet alles offline halen. Je kan ook een snelkoppeling maken in het beginscherm. Ga naar www.gmail.com op je Iphone log in en tik de + onder in beeld in. dan kies je 'zet in beginscherm' en je hebt een icoon dat je in de dock kan zetten. Ook een nette interface. Nadeel niet offline te lezen.

Frans
  #4  
Oud 17-01-10, 16:20
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

Ga naar instellingen/mail,contActen/agenda. Dan bijna onderaan kun je je standaardaccount instellen.
Als je hier je account invult van waaruit je mails wilt versturen, dan gebeurt dat ook. Zelfs ook als je bij deze account gmail opgeeft om te versturen.
  #5  
Oud 17-01-10, 23:54
kogel kogel is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard

Ik forward alles naar gmail. Op de Iphone heb ik dus maar 1 account. Probleem is niet dat hij niet via mijn ene account (dus gmail) verstuurd maar dat hij niet xxx@mijndomein.nl meegeeft (terwijl dat wel staat ingesteld bij Gmail). maar dat hij xxx.gmail.com meegeeft in het ' van' veld.

Of begrijp ik jullie verkeerd.

Frans
  #6  
Oud 18-01-10, 00:30
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Iphone--how do change the "reply to email address" that I send through gmail on my iphone? - Gmail Help

Is dit misschien wat je zoekt? Ik weet niet of het werkt, maar heb ff gegoogled voor je en volgens mij is dat wat je zoekt.
  #7  
Oud 18-01-10, 03:35
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Dit heb ik ooit ingesteld en het werkt prima. Er staat dan wel "verzonden door xxx@gmail.com namens xxx@mijndomein.nl". Alternatief is gewoon xxx@mijndomein.nl in te stellen op je iPhone. In 9 van de 10 gevallen werkt het versturen niet, dat is te ondervangen door de smtp-server van Google in te stellen. Hoe dat moet staat ergens op dit forum.
  #8  
Oud 18-01-10, 09:54
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kogel Bekijk bericht
Echter vanaf de iphone komt er als afzender xxx@gmail.com te staan. Dat wil ik niet. Je kan in de mail.app op de Iphone niet instellen (voor zover ik zie) welk adres hij als ' van' adres mee moet geven.
Zoals ik al zei, dat kan ik dus wel kiezen met de eerder opgegeven methode.
Gmail haalt ook mijn telenet mail op zodat ik op de iPhone maar 1 inbox nodig heb.
En zo kan ik kiezen via welke mail in antwoord.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Email.png‎ (62,2 KB, 46x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bomans; 18-01-10 om 09:58.
  #9  
Oud 30-03-10, 22:52
StukjeS StukjeS is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard punt toevoegen of weglaten in gebruikersnaam bij 'adres'

Beste Frans,

Per toeval ontdekte ik het antwoord op jouw vraag (en nou maar hopen dat het bij jou net zo werkt). Ik heb ook in de webversie van Gmail een e-mailadres van een eigen domein ingesteld, en dat staat daar ook als afzender in verzonden berichten.

Op m'n iPhone heb ik bij Instellingen, Mail, Accounts, Gmail, bij Adres een punt weggehaald uit mijn gmail-gebruikersnaam. Dat was om iets anders uit te proberen, maar had als resultaat dat ik nu berichten verzend vanuit de Gmail-app op mijn iphone, met als afzender mijn 'eigen' e-mailadres.

Heb je geen punt in je Gmail-gebruikersnaam, dan kun je er misschien één toevoegen, want op zich doet Gmail niets met puntjes in je gebruikersnaam, die kun je vrijelijk toevoegen en weglaten, wat handig kan zijn bij filteren. Maar hier bood het mij de oplossing voor een probleem waarvan ik dacht dat er geen (makkelijke) oplossing voor zou zijn.

Hopelijk jou ook!
  #10  
Oud 06-06-10, 00:37
kogel kogel is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard punt in gebruikersnaam

Nee ik heb geen punt in mijn gebruikersnaam. Maar eigenlijk snap ik niet precies wat je bedoeld.
  #11  
Oud 06-02-11, 21:23
Jwijst Jwijst is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard Afzender instellen ...Iphone Gmail

Hé gebruikers, heb het denk opgelost...
Ben afgestapt van MS Exchanfe via KPN en laat nu al mijn mail via gmail binnenkomen. Zakelijk is het bellangrijk dat ik als afzender de zakelijke afzender wordt weergegeven...

Heb het opgelost! Maak een extra account (niet gmail aanklikken!)aan met alleen verzendadres. Zet smtp van gmail als verzend, en zet de gebruiker als je eigen mailadres....en klaar
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
E-mail werkt niet meer??? Andere melding dan 'afzender niet bekend'! MJ1983 iPhone algemeen 6 29-05-10 13:10
E-mail versturen mislukt. Het adres van de afzender is ongeldig marsloos iPhone algemeen 2 19-05-10 09:12
Hotmail in mail app zonder doorsturen naar gmail segers909 iPhone Apps 20 23-10-08 09:54
Mail.app "download resterende" met Gmail dj_joske iPhone Apps 5 07-05-08 21:36
Alle mail van Gmail in inbox app jorisvn iPhone Apps 17 07-05-08 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.