//

Foto's tonen via internet

Foto's tonen via internet discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil binnenkort al mijn foto's over internet automatisch laten synchroniseren met een andere computer. De belangrijkste reden hiervan is dat ik een backup heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-03-10, 23:23
savagenl savagenl is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard Foto's tonen via internet

Ik wil binnenkort al mijn foto's over internet automatisch laten synchroniseren met een andere computer. De belangrijkste reden hiervan is dat ik een backup heb van al mijn foto's.

Maar als ik die foto's toch op internet heb staan zou het mooi zijn als ik ze ook kan zien op mijn iPhone. Is er een programmaatje waarmee dit gemakkelijk is in te regelen (met wachtwoord, zodat niet iedereen bij mijn foto's kan)?

Ik heb een aantal backup-sites gezien welke ook apps hebben die erg goed werken. Maar omdat ik aardig wat foto's heb (ik denk rond de 40-50GB) worden dit erg dure oplossingen. Ik doe dit dus het liefst zelf...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-03-10, 18:06
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savagenl Bekijk bericht
Ik wil binnenkort al mijn foto's over internet automatisch laten synchroniseren met een andere computer. De belangrijkste reden hiervan is dat ik een backup heb van al mijn foto's.

Maar als ik die foto's toch op internet heb staan zou het mooi zijn als ik ze ook kan zien op mijn iPhone. Is er een programmaatje waarmee dit gemakkelijk is in te regelen (met wachtwoord, zodat niet iedereen bij mijn foto's kan)?

Ik heb een aantal backup-sites gezien welke ook apps hebben die erg goed werken. Maar omdat ik aardig wat foto's heb (ik denk rond de 40-50GB) worden dit erg dure oplossingen. Ik doe dit dus het liefst zelf...
Is het dit dat je zoekt? Picasa Web Gets iPhone Interface | iPhone Alley - News
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #3  
Oud 14-03-10, 20:56
savagenl savagenl is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

Alleen toont dit programma de foto's op Picasa, liefst wil ik de foto's van mijn eigen server halen. Ik zal eens nakijken of het mogelijk is om de foto's automatisch te uploaden naar Picasa. Deze hoeven dan natuurlijk niet in de beste kwaliteit op Picasa te staan...
  #4  
Oud 21-03-10, 11:09
savagenl savagenl is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

Door Scooter z'n tip heb ik toch maar eens wat onderzoek gedaan naar online opslag. Ik heb vooral gekeken naar Picasa, Flickr en PhotoBucket.
Picasa gebruik ik al op m'n desktop, maar heeft geen iPhone app (alleen een geoptimaliseerde website.
Flickr werkt goed, maar de app lijkt erop gericht om foto's van anderen te bekijken. En je kan niet inzoomen.
PhotoBucket heeft een mooie app en FTP-support zodat foto's ook automatich geüpload kunnen worden (door de hoeveelheid foto's zijn de gratis varianten niet afdoende).

Het lukt mij niet om recente vergelijkingen te vinden op internet, dus ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden?
  #5  
Oud 10-04-10, 12:15
justrik justrik is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

jij zoekt duidelijk de app: Dropbox

foto of video maken, wordt direct ge-upload op centrale server van dropbox en je kunt meteen in de app een mail sturen naar iedereen waar ze de foto of video kunnen bekijken en downloaden. Ze zien dan gewoon netjes een soort album.

Wanneer jij je computer aan doet, sync'ed de dropbox applicatie al je foto's en video's die je op je iphone heb gemaakt, naar je pc of mac.

perfect toch...?
  #6  
Oud 12-04-10, 16:34
savagenl savagenl is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 16
Standaard

Dat is inderdaad precies wat ik zoek! Dropbox heeft in de gratis variant echter 2GB ruimte. Dat is voor mij te weinig. 1 stap groter (50GB) kost meteen $10 per maand. PhotoBucket kost $1.67 per maand voor een onbeperkte ruimte.
  #7  
Oud 12-04-10, 17:51
justrik justrik is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door savagenl Bekijk bericht
Dat is inderdaad precies wat ik zoek! Dropbox heeft in de gratis variant echter 2GB ruimte. Dat is voor mij te weinig. 1 stap groter (50GB) kost meteen $10 per maand. PhotoBucket kost $1.67 per maand voor een onbeperkte ruimte.
oh dan gebruik je toch de invite optie? op die manier kun je per invite 250MB erbij krijgen. Dit kan totdat je max 10 GB hebt. Dan heb je wel gewoon 10GB voor nop he...

ik zit nu al op 5.8GB
  #8  
Oud 12-04-10, 17:54
ma9ma's schermafbeelding
ma9ma ma9ma is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik heb al mijn foto's gebackupped bij Google via Picasa. Ik heb wel backup's thuis liggen op DVD en een externe harde schijf, maar wil ook graag een backup buitenshuis hebben. Via Picasa heb ik aangegeven dat ik alles in het originele formaat op de server van Google wil hebben. Dus een 1 op 1 backup. Alle webalbums stel ik alleen toegankelijk voor mijzelf, niet voor derden en al helemaal niet openbaar. De storage bij Google is goedkoop te noemen: 80GB per jaar kost je 20 USD, zie deze link.

Om mijn Picasa webalbums via de iPhone te benaderen gebruik ik Web Albums, kost 79 cent en is aardig op weg. Nog niet perfect, maar er wordt aan gewerkt en ik heb zelf nog een betaversie mogen proberen nadat ik had aangegeven dat grote webalbums niet goed werkten. Zie deze link.

Dus, als je het geen ramp vind om je foto's op de Goolge servers te hosten lijkt mij dit een goed alternatief?
  #9  
Oud 12-04-10, 20:53
justrik justrik is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

ja dat is inderdaad wel een goed alternatief eigenlijk
ik wens je veel succes!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leuke SMS tonen bengek Ringtones en Wallpapers 7 17-02-11 09:19
iphone 3G geen duidelijke foto's op internet dwaynoks Odido (T-Mobile) 10 07-01-11 11:08
sms tonen winterboard Saarie Jailbreak apps en thema's 0 22-02-10 00:36
SMS tonen aanpassen FW 2.2 xanderrijken Ringtones en Wallpapers 24 16-03-09 12:07
SMS tonen Snirus Ringtones en Wallpapers 1 01-12-07 19:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.