//

Multitasking

Multitasking discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Elke app die je opent komt in de multitaskbar te staan. Enkel de apps die multitasking ondersteunen blijven ook draaien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02-08-10, 16:00
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Elke app die je opent komt in de multitaskbar te staan. Enkel de apps die multitasking ondersteunen blijven ook draaien (je kan dus op elk moment verder waar je gestopt bent).
Dus alle apps die geupgrade worden, in die zin dat ze multitasking ondersteunen, blijven draaien op de achtergrond als je ze afsluit door op de homeknop te drukken? Dat vreet toch enorm aan je batterij? Ik vind het vooral lastig dat je niet weet welke apps blijven draaien en welke niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Multitasking kan je niet uitschakelen op de iPhone.
Intussen is er de cydia-tweak "Disable iOS4 Multitasking" waarmee je het native multitasken wel uitschakelt (in ieder geval: als je 2 maal op de homeknop drukt verschijnt dat menu'tje niet meer, mogelijks blijven apps die het ondersteunen wel op de achtergrond draaien).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-08-10, 16:33
waspoeder waspoeder is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 16
Standaard

helemaal niks werkt goed met dat multitasken

als ik angry birds speel en ik word gebeld kan ik gewoon opnieuw beginnen met me spel
  #23  
Oud 02-08-10, 17:19
Electronaut's schermafbeelding
Electronaut Electronaut is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Gent
Berichten: 66
Standaard

Vannacht vergeten de apps handmatig af te sluiten in de multitaskbar. Gevolg: 16% batterij weg in standby! (iPhone 4)
  #24  
Oud 04-08-10, 15:10
@pple_nerd @pple_nerd is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Barneveld
Berichten: 135
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
...knip...
Intussen is er de cydia-tweak "Disable iOS4 Multitasking" waarmee je het native multitasken wel uitschakelt (in ieder geval: als je 2 maal op de homeknop drukt verschijnt dat menu'tje niet meer, mogelijks blijven apps die het ondersteunen wel op de achtergrond draaien).
Thanx!
Net ff gedownload en werkt super! Me 3GS draait veel sneller nu en alles wordt afgesloten (is te zien in SBSettings) en het geheugen blijft boven de 150mb toppie!

Backgrounder installeren en alles naar eigen wens laten draaien
  #25  
Oud 04-08-10, 17:16
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @pple_nerd Bekijk bericht
Thanx!
Net ff gedownload en werkt super! Me 3GS draait veel sneller nu en alles wordt afgesloten (is te zien in SBSettings) en het geheugen blijft boven de 150mb toppie!

Backgrounder installeren en alles naar eigen wens laten draaien
Zo heb ik het ook gedaan....beter! Toch jammer dat proswitcher niet meer werkt....die was echt TOP!
  #26  
Oud 04-08-10, 18:24
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Hebben jullie die tweak echt goed uitgetest? Zijn jullie zeker dat het native multitasken van iOS4 applicaties ermee wordt uitgeschakeld, ook voor applicaties zoals Safari en Mail? Want mogelijks is het gewoon de dubbelklik functie die niet meer werkt?
  #27  
Oud 04-08-10, 21:24
komkomkomer komkomkomer is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 25
Standaard

In cydia en rock kan je zoeken naar "Remove recents" Dat is het handigst om dit probleem op te lossen. Alle apps welke niet op de achtergrond blijven draaien worden niet in het lijstje onderaan opgenomen.

Daarnaast is het handig om gewoon ook backgrounder te installeren. Ik heb daarbij gekozen voor de auto detect optie. Wanneer ik een applicatie op de achtergrond wil houden houd ik de homeknop ingedrukt. En wanneer ik gewoon terug naar de springboard ga door de homeknop kort in te drukken wordt de app niet in de ahtergrond gehouden. Backgrounder herkent automatosch of het via de ingebouwde background mogelijkheid van de app kan of via de bekende backgrounder weg.
  #28  
Oud 04-08-10, 23:32
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door komkomkomer Bekijk bericht
In cydia en rock kan je zoeken naar "Remove recents" Dat is het handigst om dit probleem op te lossen. Alle apps welke niet op de achtergrond blijven draaien worden niet in het lijstje onderaan opgenomen.

Daarnaast is het handig om gewoon ook backgrounder te installeren. Ik heb daarbij gekozen voor de auto detect optie. Wanneer ik een applicatie op de achtergrond wil houden houd ik de homeknop ingedrukt. En wanneer ik gewoon terug naar de springboard ga door de homeknop kort in te drukken wordt de app niet in de ahtergrond gehouden. Backgrounder herkent automatosch of het via de ingebouwde background mogelijkheid van de app kan of via de bekende backgrounder weg.
Maar de native app's zoals Safari blijven toch sowieso op de achtergrond draaien, ook als je gewoon kort op de homeknop drukt om ze te verlaten?
  #29  
Oud 04-08-10, 23:38
komkomkomer komkomkomer is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Maar de native app's zoals Safari blijven toch sowieso op de achtergrond draaien, ook als je gewoon kort op de homeknop drukt om ze te verlaten?
Klopt, tenzij je dat wilt voorkomen. Dat kan ook met backgrounder. Je kan er voor zorgen dat ook safari geheel sluit en niet op de achtergrond komt te staan.
  #30  
Oud 04-08-10, 23:46
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Hoe stel je dat in?
  #31  
Oud 04-08-10, 23:50
komkomkomer komkomkomer is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 25
Standaard

Voor alleen safari?
backgrounder > overrrides > Safari > Off

Voor alle apps
backgrounder > global > off
  #32  
Oud 04-08-10, 23:57
wim66's schermafbeelding
wim66 wim66 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 386
Standaard

Backgrounder FTW!
Op deze manier zal een app niet backgrounden wanneer je hem sluit, maar kan je hem nog wel met Backgrounder naar de achtergrond minimaliseren.
I.c.m. Remove Recents is het de manier waarop het zou moeten werken imho.


Laatst gewijzigd door wim66; 04-08-10 om 23:59.
  #33  
Oud 05-08-10, 00:04
evaxsis's schermafbeelding
evaxsis evaxsis is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 71
Standaard

Ik heb via Rock (jailbreak) zToggle app gedownload daarmee kan je multitasken uitzetten en nu heb ik Backgrounder weer draaien dat werkt tenminste wel goed.
  #34  
Oud 05-08-10, 08:29
@pple_nerd @pple_nerd is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Barneveld
Berichten: 135
Standaard

De combinatie 'Disable iOS Multitasking' en backgrounder was voor mij het beste vanwege de snelheid die merkbaar hoger is dan ervoor.
  #35  
Oud 05-08-10, 09:35
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @pple_nerd Bekijk bericht
De combinatie 'Disable iOS Multitasking' en backgrounder was voor mij het beste vanwege de snelheid die merkbaar hoger is dan ervoor.
Blijft geen enkele applicatie dan nog op de achtergrond draaien, ook Safari en Mail niet?

Eigenlijk zou ik multitasking voor alle apps willen uitschakelen, met uitzondering van Safari en Mail (omdat ik de mails push). Hoe stel ik dit in Backgrounder dan in:

- Global - backgrounding method - autodetect
- Global - backgrounding state - ??
- Overrides - per applicatie de backgrounding method op Backgrounder zetten, behalve bij mail en safari (deze op native laten staan)?

Ik vind het toch wat ingewikkeld hoor.
  #36  
Oud 05-08-10, 10:07
@pple_nerd @pple_nerd is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Barneveld
Berichten: 135
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Blijft geen enkele applicatie dan nog op de achtergrond draaien, ook Safari en Mail niet?

Eigenlijk zou ik multitasking voor alle apps willen uitschakelen, met uitzondering van Safari en Mail (omdat ik de mails push). Hoe stel ik dit in Backgrounder dan in:

- Global - backgrounding method - autodetect
- Global - backgrounding state - ??
- Overrides - per applicatie de backgrounding method op Backgrounder zetten, behalve bij mail en safari (deze op native laten staan)?

Ik vind het toch wat ingewikkeld hoor.
Hij schakelt alles uit op de telefoon na
Hij schakelt alleen de telefoon app niet uit maar die kan ook niet uit. Het doet gewoon wat het zegt: Disable multitasking. Dus geen balk met apps onderin.

Backgrounder staat standaard uit voor alle apps en met 2 seconde op de home knop wordt het bij de app waar je bezig bent geactiveerd.
Bij dubbel op de homeknop wordt bij mij de camera aangezet (heb ik zelf ingesteld bij settings)
  #37  
Oud 05-08-10, 13:25
rollotomassi rollotomassi is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Elke app die je opent komt in de multitaskbar te staan. Enkel de apps die multitasking ondersteunen blijven ook draaien (je kan dus op elk moment verder waar je gestopt bent).

Multitasking kan je niet uitschakelen op de iPhone.
Als ik het zo lees komt dat over als een soort favorietenmenu wat ook in de kennismakinghandleiding (fingertips) staat van de I4.
Je ziet wat je het laatste hebt gebruikt maar je weet niet wat er op de achtergrond mee draait.
__________________
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen

Laatst gewijzigd door rollotomassi; 05-08-10 om 13:32.
  #38  
Oud 08-08-10, 10:58
bjornk bjornk is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 17
Standaard

Multitasken is toch Meerdere progs open op 1 of meerdere schermen. Of zit ik er nou naast? Heb net 4.0.1 drop gezet maar vind dit idd geen multitasken. Je moet een prog weg drukken voor je met een ander verder kan.
  #39  
Oud 08-08-10, 11:57
bjornk bjornk is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 17
Standaard

Mijn telefoon is er ook niet sneller van geworden. Gruwelijk langzaam eerder.
  #40  
Oud 08-08-10, 12:14
wim66's schermafbeelding
wim66 wim66 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjornk Bekijk bericht
Multitasken is toch Meerdere progs open op 1 of meerdere schermen. Of zit ik er nou naast? Heb net 4.0.1 drop gezet maar vind dit idd geen multitasken. Je moet een prog weg drukken voor je met een ander verder kan.
Je hebt gelijk, dit is geen multi-tasken maar fast app switching, de meeste apps zullen naar een "saved state" gaan.
Op een ander manier is het weer wel multi-tasken omdat apps op de achtergrond een taak kunnen blijven uitvoeren, zoals bv. downloaden of muziek afspelen, iets wat alleen de iPod app kon.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
multitasking op 3G kris77 iPhone algemeen 2 26-11-10 16:25
Multitasking 3g Hugy97 Jailbreak apps en thema's 12 22-08-10 14:57
Multitasking Hugy97 Jailbreak apps en thema's 8 16-08-10 13:12
iPhone: Multitasking basjuh93 Jailbreak 11 23-06-10 16:41
Multitasking Yorick iPhone algemeen 4 01-10-07 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.