//

Multitasking

Multitasking discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik bezie het multi tasken eerder zo: Al sinds de iPhone 2G is de vraag naar multi tasken enorm... Maar om ECHT multi tasken, zoals ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10-08-10, 15:03
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Ik bezie het multi tasken eerder zo:
Al sinds de iPhone 2G is de vraag naar multi tasken enorm...
Maar om ECHT multi tasken, zoals wij het kennen van op computers, naar een iPhone te brengen (die sowieso al batterij opslurpt), dat is haast onmogelijk.
Dus wat doen ze, ze maken een soort van multi tasken en zeggen tegen de hele wereld in hun promotiefilmpjes "Nu ook multi tasken".
Pure marketing is dat En er trapt veel volk in...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 10-08-10, 16:39
ByronFortescue's schermafbeelding
ByronFortescue ByronFortescue is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 25
Standaard

Ik zal het even proberen uit te leggen voor de mensen die nog niet helemaal begrijpen hoe het nou zit met multi-tasken in iOS 4.

Programma's moeten gemaakt worden voor iOS4 willen ze multitasking ondersteunen op iOS4. Niet alle programma's zijn nog ge-update, daarom starten veel apps ook gewoon op alsof je ze voor het eerst opent, bij het kiezen in de switcher.

Als een app wel ge-update is kan iOS de staat van het programma bewaren in het geheugen. Vervolgens word het programma stilgezet en zal dus geen processor kracht, noch batterijlading gebruiken. Als je het programma weer opent, zal iOS de bewaarde staat uit het geheugen laden en het programma weer toestemming geven te draaien.

Nu, als dit het enige was wat iOS 4 mogelijk maakt, dan zou dat leuk zijn, maar het natuurlijk niet echt multitasking, je kan niet even Radio 1 aanzetten en dan je mail gaan checken. Radio 1 zal stilgezet worden en niet meer werken.

Daar heeft Apple op bedacht dat er onderdelen van een programma, wel op de achtergrond mogen draaien. In het geval van Radio 1 betekend dit dat als je de applicatie sluit, alleen de audio-stream aan zal blijven staan, de staat van het programma word bewaard en gesloten, maar je kan nog steeds naar de radio luisteren.

Een overzicht van alle functies die op de achtergrond mogen draaien:

Citaat:
Background audio - Allows your app to play audio continuously. So customers can listen to your app while they surf the web, play games, and more.

Voice over IP - Your VoIP apps can now be even better. Users can now receive VoIP calls and have conversations while using another app. Your users can even receive calls when their phones are locked in their pocket.

Background location - Navigation apps can now continue to guide users who are listening to their iPods, or using other apps. iOS 4 also provides a new and battery efficient way to monitor location when users move between cell towers. This is a great way for your social networking apps to keep track of users and their friends' locations.

Push notifications - Receive alerts from your remote servers even when your app isn't running.

Local notifications - Your app can now alert users of scheduled events and alarms in the background, no servers required.

Task finishing - If your app is in mid-task when your customer leaves it, the app can now keep running to finish the task.

Fast app switching - All developers should take advantage of this. This will allow users to leave your app and come right back to where they were when they left - no more having to reload the app.
bron: What's New in iOS 4 - Apple Developer

Ik hoop dat dit de verwarring wat wegneemt.
  #43  
Oud 10-08-10, 16:46
Peter_1's schermafbeelding
Peter_1 Peter_1 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByronFortescue Bekijk bericht
Ik hoop dat dit de verwarring wat wegneemt.
Dank voor de goede uitleg. Maar, hoe krijg ik het bv. voor elkaar dat ik een muziekvideo opstart, en vervolgens mijn mail wil bekijken, maar ik wil het geluid van de video blijven horen?
  #44  
Oud 10-08-10, 16:51
ByronFortescue's schermafbeelding
ByronFortescue ByronFortescue is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter_1 Bekijk bericht
Dank voor de goede uitleg. Maar, hoe krijg ik het bv. voor elkaar dat ik een muziekvideo opstart, en vervolgens mijn mail wil bekijken, maar ik wil het geluid van de video blijven horen?
Graag gedaan ^_^

Dit is een goed voorbeeld van iets wat een applicatie moet ondersteunen. Als een applicatie dit niet ondersteund, dan werkt het ook niet. Daarom zijn er nog veel mensen in dit draadje, die er bijvoorbeeld voor kiezen om hun iPhone/iPod te jailbreaken en met Backgrounder te werken, omdat dan een programma, hoe dan ook, in zijn totaliteit op de achtergrond blijft draaien.

Maar dat je het geluid bij een video wilt blijven horen is natuurlijk geen logisch gebruiksscenario, dus ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat de ontwikkelaar van het programma dit in de toekomst toevoegt
  #45  
Oud 10-08-10, 19:08
Peter_1's schermafbeelding
Peter_1 Peter_1 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 261
Standaard

Dat ben ik ten dele met je eens, ik heb het trouwens nu over de Video App van Apple zelf op een iPad. Waarom zou beeld en geluid niet mogen blijven meedraaien op de achtergrond? Als dat een keus van de gebruiker is, waarom niet. Ik gebruik zelf Backgrounder, maar wat en hoe ik het ook instel, de Video App wordt gepauzeerd bij het tijdelijk verlaten, en bij het teruggaan kan ik op de Play toets drukken om verder af te spelen. Maar dat is niet wat ik wil, of wellicht is het onmogelijk wat ik wil, echte multitasking. Of iemand moet mij kunnen vertellen of dit überhaupt wel mogelijk is?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
multitasking op 3G kris77 iPhone algemeen 2 26-11-10 16:25
Multitasking 3g Hugy97 Jailbreak apps en thema's 12 22-08-10 14:57
Multitasking Hugy97 Jailbreak apps en thema's 8 16-08-10 13:12
iPhone: Multitasking basjuh93 Jailbreak 11 23-06-10 16:41
Multitasking Yorick iPhone algemeen 4 01-10-07 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:24.