//

Hardlopen met iPhone

Hardlopen met iPhone discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vorige telefoon (Nokia E71) heb ik altijd gebruikt bij het hardlopen om naar muziek te luisten, en mijn prestaties bij te houden. Voor dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-08-10, 11:54
Vier Vier is offline
• iOS 8.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 24
Standaard Hardlopen met iPhone

Mijn vorige telefoon (Nokia E71) heb ik altijd gebruikt bij het hardlopen om naar muziek te luisten, en mijn prestaties bij te houden. Voor dat laatste gebruikte ik Nokia Sportstracker. Dit programma houd de afstand, tijd, tussentijden, hoogteverschil, gemiddelden en zelfs de muziek die afgepeeld is bij. Dit alles live te bekijken, de route ook op een plattegrondje.

Nu zoek ik voor de iPhone een app die dit allemaal ook kan. Heeft Runkeeper Pro al deze mogelijkheden? Of moet je om de route live te bekijken een ander programmaatje gebruiken (Pathfinder)? Evt. deze 2 naast elkaar?

Hoe zit het verder met de vochtgevoeligheid van de Iphone, mijn Nokia werd wel eens nat van het zweten of de regen, hoewel ik hem in een (niet waterdicht) hoesje stop. Dit leverde nooit problemen op, kan de iPhone daar ook tegen?

Verder zitten er in de iPhone vochtindicatoren, die zo te lezen behoorlijk gevoelig zijn, wat weer gevolgen heeft voor eventuele garantie aanspraken.

Kan ik dit ondervangen door een waterdicht hoesje te gebruiken, of heeft dat niet voldoende effect?
Anders is het misschien verstandig een verzekering af te sluiten, want daarbij zijn ook vochtproblemen gedekt?

Graag advies van ervaringsdeskundigen, alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-08-10, 12:04
iDMi iDMi is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 202
Stuur een bericht via MSN naar iDMi
Standaard

ik gebruik, na eerder op nokia sporttracker, te volle tevredenheid runkeeper pro.. mis niets wat ik op de nokia wel had..

wat betreft vocht... een waterdicht hoesje hoort waterdicht te zijn.. dus zou afdoende moeten werken..

wat betreft verzekering, de een vind dat nodig en de ander niet...
__________________
iPhone 5 [6.1 JB] iPhone 4S [6.1] iPad 2 Wi-Fi [6.1] iPod touch 2G [4.2.1] iMac 24" [Lion] MacBook Pro 15" [Lion]
  #3  
Oud 17-08-10, 12:24
NGroeneveld's schermafbeelding
NGroeneveld NGroeneveld is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 358
Stuur een bericht via MSN naar NGroeneveld
Standaard

Bij de verzekering zijn val, water en drukschade gedekt, ik weet alleen niet hoeveel het kost. Ik zou het wel doen als ik jou was.
  #4  
Oud 17-08-10, 12:25
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je kan ook altijd de Nike+ app gebruiken die standaard aanwezig is op de iPhone 3GS en iphone 4
  #5  
Oud 17-08-10, 12:28
NGroeneveld's schermafbeelding
NGroeneveld NGroeneveld is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 358
Stuur een bericht via MSN naar NGroeneveld
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Je kan ook altijd de Nike+ app gebruiken die standaard aanwezig is op de iPhone 3GS en iphone 4
Zitten daar ook alle functies op zoals die gevraagt worden in de beginpost?
  #6  
Oud 17-08-10, 12:31
coen0462 coen0462 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik gebruikte altijd Runkeeper lite, totdat enkele weken geleden Runtastic Pro als actie gratis werd aangeboden. Werkt fantastisch, je kunt zelf instellen wanneer je iPhone over de koptelefoon een melding geeft van tijd, snelheid, afstand etc. En je muziek speelt daarna gewoon verder. Ook wordt de route en het hoogteverschil via je gps (3GS) bijgehouden. En alles wordt online opgeslagen.
Of je al lopend je route kunt volgen weet ik niet, mijn iPhone zit om mijn bovenarm in een waterdicht hoesje. Maar je kunt hem door de folie heen nog steeds bedienen als je even stilstaat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ren ze!
  #7  
Oud 17-08-10, 13:00
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Ook hier een runner die op zijn iphone Runtastic Pro gebruikt. Werkt perfect, gem. snelheid, duur en gelopen meters. perfecte applicatie. Aanrader. Verder heb ik een looptasje ( sportbuidel ) waterdicht waarin mijn iphone zit.
  #8  
Oud 19-08-10, 13:03
Vier Vier is offline
• iOS 8.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 24
Standaard

Zo te zien zijn Runtastic en Runkeeper beide geschikt. Ik lees wel in de kommentaren op de iStore dat bij gebruik van Runtastic de batterij snel leeg loopt (al na 2 uur). Geldt dit ook voor Runkeeper?

Zijn er verder nog verschillen voor wat betreft nauwkeurigheid (route en aantal km) en betrouwbaarheid (vastlopers)?

Ik ga in elk geval een waterdicht hoesje aanschaffen. Loopt zo'n armband een beetje lekker?
  #9  
Oud 22-08-10, 12:34
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Wou ik ook even vragen..wat gebruiken de meeste mensen bij het hardlopen met de iPhone? Is zo'n armband de enige optie? Los in mijn trainingsjasje is het in elk geval niks, daar was ik al wel achter.
  #10  
Oud 22-08-10, 12:52
PureVision PureVision is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zolder, België
Berichten: 1
Standaard

Ik gebruik zelf Runmeter, fantastische app.
Ik gebruik hem ook om te wandelen en hij trekt de batterij niet leeg.
  #11  
Oud 22-08-10, 18:16
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van Nike+ op een ipod touch?
ik zou dit graag ook willen proberen na mijn examens, mijn vader heeft zo een chip maar geen ipod en hij gebruikt die chip niet meer
ik vraag mij af hoe ge uw ipod het beste meeneemt, want ik geloof dat er een aansluitstuk is voor in uw ipod te steken en dan past hij volgens mij niet meer in een armband of vergis ik mij hierin?
  #12  
Oud 25-08-10, 22:26
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

net de chip al eens getest om hem te kalibreren. het ziet er allemaal goed uit en lijkt goed te werken.
nu wachten op mijn armband en dan kan ik beginnen lopen
(ivm dat aansluitstuk, dat moet blijkbaar enkel op nen ipod nano. ipod touch en iphone connecteert automatisch met de chip )
  #13  
Oud 25-08-10, 22:32
Meau Meau is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 22
Standaard

Anders installeer je miCoach van Adidas. Geweldige app!
  #14  
Oud 25-08-10, 22:42
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

die app heb ik al geprobeerd, die is nutteloos voor mij. ik heb een ipod touch, geen iphone en die app vereist een gps dus weigert zelfs te starten op een ipod
  #15  
Oud 30-08-10, 11:01
dammie dammie is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 119
Standaard

Zijn er ook apps die zowel binnen als buiten kunnen meten? Binnen is er geen GPS maar zijn er dan apps die ook bijvoorbeeld een stappenmeter hebben zodat je ook op een loopband kan meten?

Welke armband is de beste voor een iphone 4?
  #16  
Oud 30-08-10, 11:11
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

die Nike+ sensor werkt niet met gps, deze werkt dus zowel binnen als buiten. er zijn zelfs loopbanden die compatibel zijn met nike+ zodat die hun data ook mee doorsturen naar de ipod
  #17  
Oud 30-08-10, 11:20
dammie dammie is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 119
Standaard

Heeft Nike+ ook een GPS functie? Ik vind de kaartje wel leuk om te zien dan......eigenlijk zoek ik een combinatie tussen Nike+ en Runkeeper Pro
  #18  
Oud 30-08-10, 12:06
Bart274 Bart274 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 115
Standaard

Nike+ heeft geen gps-functie. Het meet enkel de afgelegde afstand met snelheden erbij. Als je jouw route achteraf op een kaart wilt zien dan kun je inloggen op nikerunning.nike.com en daar kan je dan handmatig een route uittekenen en die aan uw run koppelen. Op uw device zelf zie je geen kaart, maar dit lijkt mij eigenlijk niet zo handig om al lopende op uw device een kaart te bekijken. Meestal ga je toch lopen op een route die je kent?
  #19  
Oud 30-08-10, 13:02
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Runmeter ! beste app die er is!
  #20  
Oud 31-08-10, 10:12
Magicfingers Magicfingers is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Hebben jullie al eens Sportypal geprobeerd.. Ik gebruik die veelal op de fiets. en is ontzettend uitgebreid.. Ook voor het lopen is hij geschikt.. En Gratis!!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hardlopen met Trainer wout76 iPhone Apps 10 15-08-09 10:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.