//

Radarverklikker - welke ?

Radarverklikker - welke ? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Deel van mijn 'uitvlucht' om mezelf dan ook maar een iPhone te gunnen is de 'coyote' functie... Dynamische radarverklikker (vast en mobiel). Aldus heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-01-11, 00:15
ToMBa408 ToMBa408 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard Radarverklikker - welke ?

Deel van mijn 'uitvlucht' om mezelf dan ook maar een iPhone te gunnen is de 'coyote' functie... Dynamische radarverklikker (vast en mobiel).
Aldus heb ik de 'markt' van de radarverklikkers onderzocht.

Na mijn analyse van 6 iPone radarverklikkers kan ik melden dat Wikango één van de betere apps is maar mijn favoriet met grote voorsprong is Avertinoo.

Ik heb een geïntegreerd navigatiesysteem en reed voornamelijk tussen Lier, Brussel en Eindhoven.
Getest : Wikango, iSpeedCam, Avertino, Trapster
Gedownload, even bekeken en afgevoerd : RadarFree, NRadar

Hierbij de sterke (+) en mindere (-) punten volgens mijn bevindingen.

WIKANGO
========
+ free
+ goede, duidelijke en eenvoudig interface
+ keurig en tijdig aangeven van waarschuwingen
+ sterk groeiende community/digital swarm (15000 per week sinds ik downloade) alhoewel ik er meestal maar enkele voor me heb op de toch drukste as E19 Bru-Antw en zelden iemand op de E34
+ makkelijk om een controle door te geven
+ werkt ook off –line voor vaste radars zodat je geen roaming kosten hebt in het buitenland
+ vrij zuinig 600k Antw-Bru en dus zou met 50MB per maand moeten lukken denk ik

- geen duidelijke aanduiding van betrouwbaarheid van informatie (safety cars) wat heb je aan 10 verkenners in een straal van 25km …
- vrij late herkenning van de straat waar je net indraaide, enkel weergave van de hoofdassen, dit geeft geen betrouwbaar gevoel
- geen multitasking dus de app sluit telkens, geen background
- geen makkelijke toegang naar iPod
conclusie : goeie app, de beste freebee (4/5)

iSpeedCam
========
+ samenvatting van de trip (maar heb ik ook op de boordcomputer van mijn wagen)
+ je kan rechtstreeks naar iPod (kwam ik toevallig op maar ik kan het niet meer vinden …)

- geen duidelijke interface, moeilijk te bedienen terwijl je rijdt
- meldingen komen te laat
- geen herkenning van de weg waar je op rijdt, dus alles in de buurt komt door wat verwarrend werkt
conclusie : niet de moeite om te downloaden (0/5)

Trapster
======
+ kaartweergave, en navigatie
+ werkt ook off –line voor vaste radars zodat je geen roaming kosten hebt in het buitenland
+ rechtstreeks iPod besturen
+ werkt in background
+ ook files (maar die heb ik ook op mijn navigatie)
+ caravan feature voor als je in colonne rijdt

- zeer gulzig op u data abonnement
- werkt niet off-line dus zeker niet bruikbaar in het buitenland
- hoe groot is de community in België en in mijn/uw regio ?
- moeilijke interface (kleine knoppen) niet veilig te bedienen tijdens het rijden
- geen betrouwbaarheidsindicatie
- moeilijk om een waarschuwing te geven (veel te veel keuzes)
- buggy (bvb. kaart oriëntatie is niet te controleren, …)
Conclusie : niet gebruiksvriendelijk, niet goed genoeg (2/5)

Avertinoo
=======
+ zeer duidelijke en makkelijk te gebruiken interface
+ goed systeem van informatie betrouwbaarheidsaanduiding (hoeveel voor jou op jouw weg, hoeveel dynamische waarschuwingen in uw buurt, versie info, GPS lock etc.)
+ ik het toch altijd wel iemand voor me
+ makkelijk melden van een waarschuwing
+ directe en mooie toegang naar iPod
+ multitask functie, laat hem lopen in background
+ nacht functie, zodat je niet verblind wordt
+ werkt ook off –line voor vaste radars zodat je geen roaming kosten hebt in het buitenland
+ goede duidelijke waarschuwingen
+ geeft betrouwbaar gevoel door snelle herkenning van de straat die je net indraaide door middel van de straatnaam

- geen idee van de grootte van de community/digital swarm
- kost 5€, alhoewel ik dat nog belachelijk laag vind
- zonder data verbinding blijft hij toch een aantal verkenners aangeven
- iets hoger data verbruik dan Wikango (maar nu zijn we echt aan het muggenziften)
- enkele slordigheden qua vertaling : opener ipv verkenner, volgeling ipv volger, contacter ipv contacteren (nu worden we echt heel kritisch)
Conclusie : voor mij de perfecte Radar-app, veilig, zeker de 5€ waard (5/5)

Wat zijn jullie bevindingen, zijn er nog andere aanraders ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-11, 22:47
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik vind geen enkele goed, de enige die ik ooit goed vond was mijn evo966 (tenzij ik me van getal vergis) .
Dat was een leuk toestelleke maar in belgie illegaal, in nederland was het geruime tijd legaal.
Nu heb je de dsi computer die legaal is in nederland maar jammer genoeg te duur voor mij maar wel een top toestelleken.

Voor op de iphone heb ik nog geen enkele supergoeie gevonden helaas, beste is in de winkel een recent toestelleken kopen waar ze zowel alle flitspalen als mobiele radars doorgeven.Enige grote nadeel is je er maandelijks voor moet betalen.
  #3  
Oud 28-01-11, 09:02
ToMBa408 ToMBa408 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

Wat zou een supergoeie dan nog meer moeten doen ?

Ik denk dat het uitbreiden van de community nog de enige verbetering kan zijn (voor mijn behoeften dan toch)
Gisteren om 15:00 van Brussel naar Gent en toch 7 mensen voor me. Alle vaste en potentieel mobiele kwamen keurig binnen.
om 18:00 van Gent naar Antwerpen ook 10.
Dat is al goed, maar nog niet wat ik hoor van die-hard Coyote's ; die spreken van 70 verkenners...
  #4  
Oud 05-02-11, 13:10
MichaelSteffens MichaelSteffens is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 35
Standaard

Geen 1 te vertrouwen!
Ik zou toch voor GPS gaan gwn..

grts.
  #5  
Oud 19-02-11, 21:54
franklinv franklinv is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Diepenbeek (be)
Berichten: 10
Thumbs up

Sinds kort is icoyote beschikbaar in de belgische appstore. Deze maakt gebruik van de uitgebreide database van coyote. Ik heb de app daarnet geinstalleerd, en mijn eerste indruk is vrij goed. Tot nu toe gebruikte ik avertinoo, waarvan ik matig tevreden ben, vooral door een tekort aan medegebruikers. Een eerste test vanavond toont beduidend meer gebruikers ( factor 10 meer) . Volgende week doe ik een meer uitgebreide test en kom ik hier zeker op terug. Icoyote kan je in de appstore terugvinden onder "coyote system sas" Aankoopprijs 1,59€ met 1maand gratis abonnement
  #6  
Oud 23-02-11, 19:08
Modena Modena is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 66
Standaard

Probleem is dat je bij coyote terug een abo moet betalen - bij avertinoo niet.
  #7  
Oud 26-02-11, 13:55
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard flitspalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modena Bekijk bericht
Probleem is dat je bij coyote terug een abo moet betalen - bij avertinoo niet.
Heb Avertimo en meerdere vergeleken (rij zo'n 65000 km per jaar) en merk dat bij de abbo diensten zoals Wikango en iCoyote je de beste meldingen krijgt. Mijn ervaring is zeker in België dat Coyote de beste meldingen, zekere de realtime met betrekking tot mobiele flitsers en files het beste werkt. Voor realtime moet je bij Wikango ook betalen dus....
  #8  
Oud 28-02-11, 14:07
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Coyote werkt toch niet echt goed bij mij en ik zie ook nog andere mensen klagen ze via 3G de flitspalen niet willen laden en wat ik ook opmerk is er vooral 's ochtends er geen andere mensen zijn die deze gebruiken.

Beste blijft nog altijd een echte radaretector . Helaas heb ik er het geld niet voor, anders laat ik er opnieuw terug eentje steken.
Overlaatst kwam ik een controle tegen en die was nergens aangegeven.
  #9  
Oud 28-02-11, 15:08
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Coyote werkt toch niet echt goed bij mij en ik zie ook nog andere mensen klagen ze via 3G de flitspalen niet willen laden en wat ik ook opmerk is er vooral 's ochtends er geen andere mensen zijn die deze gebruiken.

Beste blijft nog altijd een echte radaretector . Helaas heb ik er het geld niet voor, anders laat ik er opnieuw terug eentje steken.
Overlaatst kwam ik een controle tegen en die was nergens aangegeven.
Na evaluatie vind ik persoonlijk iCoyote en Wikango goed werken, alleen werkt Wikango niet in landschapsmodus. Avertimoo heeft te weinig gebruikers. Opd it moment geeft Avertimoo 23 gebruikers aan en iCoyote 36 gebruikers binnen de 5 km. Ik ken redelijke veel "risicoplaatsen" en iCoyote geeft ze voor 95%goed aan, Wikango ook, Avertimoo af en toe... heb deze drie getest over zo'n 3000 km (in België).
Mijn keuze is gemaakt maar ieder zijn eigen voorkeuren.
  #10  
Oud 28-02-11, 16:01
fransbreda fransbreda is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: BREDA :)
Berichten: 27
Standaard

En flitsmeister?
  #11  
Oud 28-02-11, 16:32
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbreda Bekijk bericht
En flitsmeister?
Flitsmeister Be kun je alleen maar push instellen voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld het eerste uur of twee uren. Zeer onhandig. Als je een lange rit maakt moet je telkens je pusch wijzigen en de te volgen/voorkeur route ingeven.
  #12  
Oud 10-03-11, 19:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik gebruik ook qflits.
  #13  
Oud 10-03-11, 20:16
Bento Bento is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 79
Standaard

Ik ben opzoek naar een app die op basis van GPS locatie geluid begint te maken als je in de buurt komt van een flitspaal in Frankrijk. Dit moet opgeslagen zijn op je iPhone zelf zodat je er offline gebruik van kunt maken, geen trek in roaming kosten in Frankrijk

Enig idee?
  #14  
Oud 10-03-11, 22:06
franklinv franklinv is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Diepenbeek (be)
Berichten: 10
Talking icoyote

Ik heb ondertussen een drieduizend km gemaakt met de icoyote en ik ben tevreden. In vergelijking met avertinoo veel meer gebruikers (regelmatig meer dan 50 op dezelfde baan, in de stad zelfs meer dan 20 in een straal van 1 km.)
Net zoals avertinoo krijg je soms vals alarm wanneer er een controle (vast of mobiel) op een baan in de buurt is, dan zie je de afstandsteller enkele keren aftellen, en opeens is de waarschuwing weg. Wanneer je iemand kent met een gewone coyote die zijn abo betaald, kan je met zijn serie- en klantnummer gratis verder werken na de proefperiode.
  #15  
Oud 10-03-11, 22:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franklinv Bekijk bericht
Ik heb ondertussen een drieduizend km gemaakt met de icoyote en ik ben tevreden. In vergelijking met avertinoo veel meer gebruikers (regelmatig meer dan 50 op dezelfde baan, in de stad zelfs meer dan 20 in een straal van 1 km.)
Net zoals avertinoo krijg je soms vals alarm wanneer er een controle (vast of mobiel) op een baan in de buurt is, dan zie je de afstandsteller enkele keren aftellen, en opeens is de waarschuwing weg. Wanneer je iemand kent met een gewone coyote die zijn abo betaald, kan je met zijn serie- en klantnummer gratis verder werken na de proefperiode.
Bij mij laden die flitspalen nooit via 3G (via Wi-Fi wel) en ik heb al de app meermaals afgegooid en herinstalleerd maar maakt geen verschil uit dusja, ik kan die app niet eens gebruiken tenzij ik ergens Wi-Fi kan misbruiken .
  #16  
Oud 04-04-11, 12:23
jdv jdv is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Mijn iphone sluit ik aan via USB in de auto zodat deze kan opladen. Maar het geluid wordt hierdoor afgezet. Hoe kan ik het geluid aankrijgen of via de autoradio laten werken.
  #17  
Oud 04-04-11, 12:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
Mijn iphone sluit ik aan via USB in de auto zodat deze kan opladen. Maar het geluid wordt hierdoor afgezet. Hoe kan ik het geluid aankrijgen of via de autoradio laten werken.
Hetgeen ik doe is de lader of een lader die ik had gekocht in de sigarrettenaansteker steken om zo de iphone op te laden en ik heb zo'n ipod ingang automatisch in de wagen steken (vantegenwoordig hebben alle nieuwe wagens dit) en heb 1 kabeltje toen gekocht met aan beide zijden uiteraard 1 pinnetje en zo steek ik deze in voor het geluid en zet ik de radio op aux. Werkt perfect.
Uiteraard heeft niet iedereen zo'n ingang steken in z'n wagen.
  #18  
Oud 04-04-11, 13:47
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Hetgeen ik doe is de lader of een lader die ik had gekocht in de sigarrettenaansteker steken om zo de iphone op te laden en ik heb zo'n ipod ingang automatisch in de wagen steken (vantegenwoordig hebben alle nieuwe wagens dit) en heb 1 kabeltje toen gekocht met aan beide zijden uiteraard 1 pinnetje en zo steek ik deze in voor het geluid en zet ik de radio op aux. Werkt perfect.
Uiteraard heeft niet iedereen zo'n ingang steken in z'n wagen.
Werk met een bleutooth carkitt, deze geeft ook muziek en meldingen door via bluetooth. Vind na vele kilometers iCoyotte tot nu best werkende meldingen.
  #19  
Oud 18-04-11, 13:40
biduilleur biduilleur is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zuid Frankrijk
Berichten: 3
Standaard

Het is bijna pasen en de paasklokken komen eraan. Visialis heeft ook een paar eitjes in de mand gegooit. Volgende woensdag 20 april om 20H verloten we 5 gratis licenties voor Avertinoo. Je moet daarvoor even naar ons Facebook pagina gaan en in die post een commentaar geven waarom je dit app graag zou hebben. Avertinoo is een legaal en communautair radar waarschuwings programma dat op een iPhone draait met meer dan 400.000 leden in Europa. De groep groeit dag na dag. Wees snel en je bent misschien volgende woensdag een gelukkig stokpaardje
Reageren

Labels
avertino, coyote, ispeedcam, radarverklikker, wikango



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: welke bootrom heb ik? welke manier jailbreaken? dreeg Jailbreak 0 27-07-10 18:56
iPhone: welke jailbreak manier en welke bootrom heb ik dreeg Jailbreak 0 27-07-10 12:17
Weet niet welke FW en dus welke jailbreak aeger Archief 3 29-10-09 16:57
Welke methodes zijn er en welke is het meest geschikt voor mij ? ArB Unlock [archief] 322 07-12-08 21:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:20.