Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephan0501
Ook ik heb deze app via Appevent gratis binnengehaald, werkt goed.
Je kan nu veel nauwkeuriger zien wat de batterij precies doet.
Wel heb ik iets vreemds ontdekt...
Ik heb de telefoon volledig opgeladen alvorens ik deze app ging gebruiken, wat dingen gedaan, en bij een percentage van 70 % keek ik en toen ik de app openhad sprong de grafiek naar 75 % , hij gaf ook aan dat ik hem 18 sec had geladen.
iPhone is niet opgeladen, niet aan de mac gehangen voor syncen, niet aan het stroomnet of aan andere stroomvoorziening.
In de grafiek zie je duidelijk een zakkende lijn en ter hoogte van die piek een stijging.
Mogelijk een bug ?? ben nu me iphone aan het opladen, zal eens testen of dat hij dit keer weer heeft.
|
Bedankt voor de feedback!
Ik ben bekend met dit probleem. Het gebeurt niet vaak, maar zo nu en dan zie ik het ook terug op mijn eigen iPhone.
'BatteryLogger Pro' rapporteert direct de waarden die het van iOS krijgt. Probleem is dat het meten van lading in een batterij, zeker een lithiumbatterij, niet echt een exact science is. - en er zullen afentoe meetfouten optreden.
Ik ken het zelf vooral na het afsluiten van een zware applicatie: De belasting op de batterij neemt af, het voltage neemt een klein beetje toe, en iOS denkt even dat de batterij iets voller is.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet heb zien gebeuren terwijl ik de applicatie zelf actief aan het gebruiken was. Is het misschien mogelijk dat er in de achtergrond mail opgehaald werd of een locatie-update afgerond werd die voor een voltageschommeling zorgde?
Voor een toekomstige versie zou ik kunnen overwegen om te filteren op waarden die niet kunnen: Laad of drain percentages van duizenden procenten door korte 'blips', of inderdaad onmogelijkheden als een stijging in lading als de telefoon niet ingeplugd is.
Vooralsnog wil ik hier echter terughoudend mee zijn, omdat het ook een hele reeks aan ontwerpbeslissingen toevoegt die weer een risico op onnauwkeurigheid met zich meebrengen. Bijvoorbeeld, wat als het laadniveau plotseling 5% stijgt en daar blijft staan? Ga je de meting niet weergeven totdat de telefoon weer op zijn oude niveau is, of ga je alle metingen 5% te laag rapporteren?
Op een bepaalde manier is het juist ook de bedoeling van de app om te laten zien wat er gebeurt, ook als wat er gebeurt een beetje vreemd is.