//

Vluchtmodus & navigatie

Vluchtmodus & navigatie discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand een (de?) oplossing om navigatiesoftware te kunnen gebruiken terwijl de iPhone in vluchtmodus staat? Ik heb een ingebouwde carkit met eigen dualsim waar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-02-12, 09:02
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard Vluchtmodus & navigatie

Weet iemand een (de?) oplossing om navigatiesoftware te kunnen gebruiken terwijl de iPhone in vluchtmodus staat?

Ik heb een ingebouwde carkit met eigen dualsim waar de iPhone bovendien niet goed mee pairt via bluetooth. Ik wil daar dus onderweg mee bellen, maar wil ondertussen wel de navigatiesoftware op de iPhone kunnen gebruiken. Om bellen via de carkit te laten gaan zet ik de iPhone in vluchtmodus. Navigatiesoftaware vindt dan echter geen gps-signaal .

Is er een mogelijkheid om wel te navigeren m.b.v. de iPhone, maar bellen van/naar iPhone ondertussen te blokkeren?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-12, 09:22
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Denk niet dat er een oplossing voor je probleem kan zijn.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 27-02-12, 09:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Kun je niet gewoon de simpincode niet ontgrendelen? De simkaart in je iPhone is dan niet actief en gps signaal wordt opgepikt. Of helpt dat niet in jouw geval?

Overigens vind ik het ook vreemd dat gps ontvangst geblokkeerd wordt met vliegtuigmodus. De iPhone ontvangt immers alleen maar, maar zendt niet uit. Zou toch geen interferentie moeten geven voor vliegtuigen...
  #4  
Oud 27-02-12, 09:41
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Kun je niet gewoon de simpincode niet ontgrendelen? De simkaart in je iPhone is dan niet actief en gps signaal wordt opgepikt. Of helpt dat niet in jouw geval?
Zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet ik steeds als ik in de auto stap de iPhone opnieuw opstarten en als ik uit de auto stap weer (toch?). Het in/uit vluchtmodus zetten kan snel en eenvoudig m.b.v. SBSettings
  #5  
Oud 27-02-12, 10:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, dan is het geen oplossing / niet handig, nee.
  #6  
Oud 27-02-12, 16:26
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Je kunt je iPhone doorschakelen naar een ander nummer en dat op je carkit gebruiken. Ik doe dat in mijn auto ook. Ook al is het uit nood geboren...
  #7  
Oud 27-02-12, 16:35
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Bedankt voor het meedenken!

Ik gebruik in de carkit echter een dualsim, dus met hetzelfde nummer en wil liever geen tweede nummer gebruiken. Dat zou in dat geval ook het uitgaande nummer zijn als ik via de carkit bel en waar ik vervolgens niet op bereikbaar ben als ik niet in de auto zit. Uiteraard op te lossen door dat nummer weer door te schakelen naar de iPhone als ik uit de auto stap, maar in de praktijk is het doorschakelen in-/uitschakelen steeds als ik in- of uitstap geen handige oplossing.
  #8  
Oud 27-02-12, 16:40
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Dan is het nog vrij eenvoudig. Je hebt je iPhone de hele tijd aan. Die simkaart is dan verbonden met het netwerk. Op het moment dat je dan je tweede simkaart aanzet (het toestel waar deze in zit) wordt die simkaart aangemeld op het netwerk. De binnenkomende en uitgaande signalen gaan dan automatisch via de simkaart die als laatste is aangemeld bij het netwerk. Je hoeft je iPhone niet uit te zetten, of op flightmodus te zetten.

Alleen op het moment dat je de simkaart in je tweede telefoon uitschakelt, zul je handmatig de simkaart van je iPhone weer bij het netwerk aan moeten melden. Dat kan door te bellen, maar ik geloof dat het niet automatisch gebeurt.
  #9  
Oud 27-02-12, 16:53
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Dat zou een handige oplossing zijn, want het aanmelden van de simcard in de iPhone zou vrij eenvoudig kunnen door deze in en vervolgens weer uit vluchtmodus te zetten. KPN heeft me echter verzekerd dat het onvoorspelbaar is op welke telefoon gesprekken en berichten binnen komen als beide toestellen tegelijkertijd aan staan
  #10  
Oud 27-02-12, 19:16
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Owkee. Ik heb T-mobile en daar werkt het gewoon. Het even in- en uitschakelen van flightmodus om je iPhone sim weer aan te melden is een slimme truc. Ik zou zeggen, probeer het eens. Je kunt het ensceneren door de proefopstelling in de auto te leggen en iemand met verschillende nummers eens te laten bellen. Dan weet je hoe het zit.
  #11  
Oud 27-02-12, 19:59
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Het is eenvoudig uit te proberen inderdaad, maar het resultaat op dat moment zegt niets over een volgende keer volgens kpn. Het is afhankelijk van de omstandigheden, zoals welk toestel op dat moment het beste ontvangst heeft. Op de website schrijft kpn m.b.t. het gebruk van de DuoCard ook "Let op! met een DuoCard is het niet mogelijk beide toestellen tegelijkertijd te gebruiken. Één van de toestellen moet uitgeschakeld zijn."
  #12  
Oud 28-02-12, 08:35
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Is dat niet een verhaal om zichzelf in te dekken? De beide kaarten bevinden zich in dezelfde auto op dat moment. Er zal geen groot verschil zijn in dekkingskwaliteit.
  #13  
Oud 28-02-12, 10:59
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Als het (goed) zou werken dan zouden ze het wel promoten denk ik

Dekkingskwaliteit verschilt wel verwacht ik, want carkit heeft eigen auto-antenne, maar dat zou inderdaad juist ten goede komen aan wat ik graag wil: gesprekken via carkit. Ik ga het zeker proberen, maar een échte oplossing zou fijn zijn.
  #14  
Oud 28-02-12, 11:21
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Zou dan niet handiger zijn om de carkit te vervangen voor een goed werkende?
Er zijn genoeg inbouw carkits voor een schappelijke prijs te vinden.Daarmee zou gesprek via de carkit opgelost zijn.Het gebruik van dualsim zou dan kunnen vervallen.
  #15  
Oud 28-02-12, 11:59
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Zou kunnen, maar om nou kosten te gaan maken voor het vervangen van een goed werkende geïntegreerde carkit door een alternatief dat zeker niet beter zal werken. Dan kan ik het beter anders oplossen, door de Tomtom GO mee te nemen die ik ook heb . Liever gebruik ik echter de iPhone om niets extra mee te hoeven nemen.
  #16  
Oud 28-02-12, 13:37
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricS Bekijk bericht
Zou kunnen, maar om nou kosten te gaan maken voor het vervangen van een goed werkende geïntegreerde carkit door een alternatief dat zeker niet beter zal werken. Dan kan ik het beter anders oplossen, door de Tomtom GO mee te nemen die ik ook heb . Liever gebruik ik echter de iPhone om niets extra mee te hoeven nemen.

Maar dat heb je tóch al, je tweede telefoon... Of heb je een in de auto geïntegreerde?
  #17  
Oud 28-02-12, 13:46
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

De carkit/telefoon-combi zit in de auto
  #18  
Oud 28-02-12, 13:57
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricS Bekijk bericht
De carkit/telefoon-combi zit in de auto
Volvo? BMW?
  #19  
Oud 28-02-12, 15:58
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Anders ff het sim-kaart 'laatje' eruit drukken met het speldje wanneer je de auto in stapt?
  #20  
Oud 28-02-12, 20:54
EricS EricS is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 67
Standaard

Is inderdaad ook een optie, maar die mogelijkheid is niet bedoeld om vaak te gebruiken dus zal na verloop van tijd problemen opleveren verwacht ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 Bekijk bericht
Volvo? BMW?
Nee, (nog) leuker
Het is een ingebouwde Nokia carkit met onverwoestbare 6310i die ik alleen in de auto gebruik, dus niet extra hoef mee te nemen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigatie voor VS & Canada ErikvT iPhone Navigatie 2 16-02-12 19:39
Software: iPhone vrije ruimte & navigatie wvy iPhone Navigatie 1 30-08-09 17:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:20.