//

Navigatie voor de motor

Navigatie voor de motor discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Jip daar heb ik ook al mee geëxperimenteerd in "real life" maar gaf hetzelfde issue.. De manier met Tyre heb ik natuurlijk nog niet kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 04-06-12, 22:50
Jumper2110's schermafbeelding
Jumper2110 Jumper2110 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 137
Standaard

Jip daar heb ik ook al mee geëxperimenteerd in "real life" maar gaf hetzelfde issue.. De manier met Tyre heb ik natuurlijk nog niet kunnen testen, ik heb gewoon in navigon de demonstratie-mode gerund en toen hoorde ik dat hetzelfde gebeurde.. In het echt zal dat dus niet anders zijn neem ik aan.

Dat de route maar 24 punten mag bevatten is me bekend, vind ik overigens ook wel een nadeel. Niet dat het me nu heel erg stoort want dan zou ik constant worden lastiggevallen met "je hebt de bestemming bereikt" als ik onderweg was

Wat ik nu dus nog is zal proberen is de route uit Tyre uploaden en doormailen via de site, je weet maar nooit. Bedankt voor je help in alle geval!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 04-06-12, 22:54
chris.iphone chris.iphone is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jumper2110 Bekijk bericht
Jip daar heb ik ook al mee geëxperimenteerd in "real life" maar gaf hetzelfde issue.. De manier met Tyre heb ik natuurlijk nog niet kunnen testen, ik heb gewoon in navigon de demonstratie-mode gerund en toen hoorde ik dat hetzelfde gebeurde.. In het echt zal dat dus niet anders zijn neem ik aan.

Dat de route maar 24 punten mag bevatten is me bekend, vind ik overigens ook wel een nadeel. Niet dat het me nu heel erg stoort want dan zou ik constant worden lastiggevallen met "je hebt de bestemming bereikt" als ik onderweg was

Wat ik nu dus nog is zal proberen is de route uit Tyre uploaden en doormailen via de site, je weet maar nooit. Bedankt voor je help in alle geval!
Heb er sinds de laatste versie van Navigon ook veel problemen mee gehad maar bovenstaande works for me, succes!
  #23  
Oud 04-06-12, 22:56
Jumper2110's schermafbeelding
Jumper2110 Jumper2110 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 137
Standaard

Ik blijf proberen

edit: Nee tis nog steeds hetzelfde.. In simulatiemode kom ik aan m'n bestemming (tussenpunt), hij zegt bestemming bereikt en loopt wel gewoon verder de weg af, maar hij geeft geen instructie tot aan het volgende tussenpunt, waar hij dan ook alleen 'bestemming bereikt" zegt.. *****.

Tis dat ik mijn iphone in m'n jaszak moet steken wegens geen houder voor op m'n stuur, anders kon ik nog zien waar ik heen moest.
  #24  
Oud 05-06-12, 08:52
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Even over de spraak voor een gps.

Wie een radio heeft op zijn moto, zoals bij mij het geval is, is goedkoop af met een Itrip systeem. De Iphone wordt tegelijk opgeladen.

Even de radio op de juiste radiopost zetten, navigatie aan, muziek aan, coyote aan en vrij en zonder zorgen de baan op. Meestal gaan motoradio's luid genoeg om duidelijk de instructies te horen, ook op de autostrade.
  #25  
Oud 06-06-12, 19:35
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Ik stop mijn iPhone in het transparante vak van mijn tanktas. Zo kan je hem goed zien en hij is beschermd tegen vallen en regen. Voor de navigatie gebruik ik TomTom met de kronkelroute optie aan.
  #26  
Oud 07-06-12, 11:21
Khiu Khiu is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sander78 Bekijk bericht
Ik gebruik ook TomTom. Wel via een miniluidspreker in m'n helm van een paar euro. Ik zet het scherm van m'n iPhone gewoon uit en rijd op de spraak. M'n iPhone zit gewoon in m'n binnenzak (leer van arlen ness). TomTom heeft idd geen mogelijkheid om routes te importeren maar wel de optie om de route tijdens het berekenen via "kronkelweggetjes" te laten gaan (en dit kun je instellen van minimum tot maximum). Ik pak een willekeurig dorp en laat hem dan de route berekenen van waar ik dan ben. Werkt verbazingwekkend goed. Krijg op die manier steeds erg leuke routes. Ik gebruikt TomTom west-europa trouwens.
Waar vind je deze optie? Ik kan het nergens vinden.

Edit:
Laat maar, al gevonden. Moet via advanced planning.

Laatst gewijzigd door Khiu; 07-06-12 om 16:35.
  #27  
Oud 18-06-12, 13:13
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Ik ben ook aan het rondkijken. Naast de iPhone heb ik nog een Nokia Lumia (met gratis Nokia Drive) en een Garmin 2610.

De Garmin is oud en onverwoestbaar, maar de bijbehorende software is complex. Kaarten worden bovendien sinds 2009 niet meer vernieuwd. Een dedicated apparaat is misschien de beste oplossing, maar het toestel is bulky en werkt alleen als ie aangesloten is op stroom. In je tentje op de camping even de route instellen zit er dus niet.

De Nokia Lumia heeft een mooi scherm en gratis navigatie van Nokia. De mogelijkheden zijn echter beperkt en 'snelwegen vermijden' is bijvoorbeeld geen optie. Ook zijn er andere redenen om liever een iPhone mee te willen nemen...

Blijft nog de iPhone. Veel is hierboven al besproken. Wat m.i. nog onvoldoende aan de orde is gekomen is leesbaarheid van het scherm. Als ik mijn iPhone in de tanktas heb en de zon schijnt, dan heb ik echt moeite met aflezen. Wat zijn de ervaringen van anderen hiermee?
  #28  
Oud 03-07-12, 09:54
paulsmid paulsmid is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Houten
Berichten: 45
Standaard

Ik gebruik Sygic op mijn iPhone en bevestig mn iPhone via 'n beugel op het stuur (Halfords). Sygic omdat ik alleen daarbij route's kan uploaden en zelf bepaal welke kaarten ik installeer, Tomtom kan geen route's uploaden, althans is mij niet gelukt.
  #29  
Oud 03-07-12, 12:26
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulsmid Bekijk bericht
Ik gebruik Sygic op mijn iPhone en bevestig mn iPhone via 'n beugel op het stuur (Halfords). Sygic omdat ik alleen daarbij route's kan uploaden en zelf bepaal welke kaarten ik installeer, Tomtom kan geen route's uploaden, althans is mij niet gelukt.
Welk routeformaat kan je bij Sygic uploaden? Is dat gpx?

En vind je het scherm van de iPhone goed leesbaar op de motor?
  #30  
Oud 03-07-12, 19:53
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ja ben ik ook wel benieuwd naar hoe zet je routes in Sygic
gebruik Sygic nu ook mijn tomtom werkt niet meer zit er telkens langs ....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 juli 2012 om 19:59 ----------

voor de iphone heb je hele mooie houders waterdicht met kabel doorvoer voor op te laden maak je met bluetooth vebinding naar een oortje in je helm \
werkt perfect ook de helderheid op max zetten van de iphone is goed af te lezen maar ik luister meer , voor de verkeersveiligheid !
  #31  
Oud 03-07-12, 21:55
paulsmid paulsmid is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Houten
Berichten: 45
Standaard sygic

Ik gebruik Sygic versie 11, Benelux en je kan ITF bestanden (via ITNconverter) laden, ik weet niet of je 'n jailbreak nodig hebt, ik heb wel jailbreak dus ik kan niet testen.
ITN bestand copy naar:
user application
sygic/library/backup/sygic/aurares/itinerary
Ideaal voor op de motor dus...
succes...
  #32  
Oud 04-07-12, 09:33
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulsmid Bekijk bericht
Ik gebruik Sygic versie 11, Benelux en je kan ITF bestanden (via ITNconverter) laden, ik weet niet of je 'n jailbreak nodig hebt, ik heb wel jailbreak dus ik kan niet testen.
Deze methode staat op https://support.sygic.com/sygic/topi...rom_googlemaps wat uitgebreider beschreven. Cruciaal is dat het uiteindelijke ITF bestand op je iPhone kan zetten. Dit gaat met i-funbox. Dit programma werkt volgens de site van de maker ook zonder jailbreak.


1. ITN2ITF Converter.exe (http://dl.dropbox.com/u/14122459/ITN2...)
2.I-funbox (http://www.i-funbox.com/)

All free software.

How does it work:

1. create a route in Tyre or Google Maps
2. Save as TomTom file (.itn)
3. open the .itn file with notepad and remove the last rule "xxxxxxxxxx" (something like your name or so)
4. convert the .itn file to an itf file with ITN2ITF Converter.exe
5. copy this file to /user applications/sygic/library/Caches/sygic/aurares/itinerary with use of the I-funbox

Wel goed om te weten dat een route maximaal 48 waypoints mag bevatten.


Kortom, wat omslachtige methode maar te doen volgens mij en zonder een noodzakelijke jailbreak. Mijn iPhone is zakelijk en jailbreak wordt door mijn werkgever niet toegestaan. Ik ga er eens mee aan de slag. Ben ook benieuwd hoe goed de navigatie werkt als ik data uit heb staan (buitenland).
  #33  
Oud 04-08-12, 12:05
BIGboyzelluf BIGboyzelluf is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 1
Smile Routes in TomTom wel mogelijk !

Hoi, er is een programma TYRE (zoek op tyre en tomtom)
daar kan je super simpel met google maps een route uitzetten, opslaan (directory ITN) en als route (reisplanner) in je tomtom rijden, er zijn ook bestaande routes (google) die je zelf hierin kan laden en naar eigen inzicht kan aanpassen, tis fff stoeien en spelen maar het werkt geweldig, TIP zet zo min mogelijk waypoints neer dat scheelt als je er eentje mist.... je kan in tomtom ook
door gebruik van google maps kan je routes over de hele wereld maken !
het mooie is dat je routes van andere navi systemen ook kan downloaden, en op kan slaan als bijvoorbeeld tomtom bestand !

en nee ik werk niet voor Tyre maar ben al jaren een blije gebruiker!
succes
  #34  
Oud 06-08-12, 10:53
paulsmid paulsmid is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Houten
Berichten: 45
Standaard

probleem blijft dat je geen routes kan opslaan of inlezen in je Iphone Tomtom, of heb je 'n manier gevonden?
  #35  
Oud 29-11-12, 10:37
clouddog clouddog is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coenox Bekijk bericht
Deze methode staat op https://support.sygic.com/sygic/topi...rom_googlemaps wat uitgebreider beschreven. Cruciaal is dat het uiteindelijke ITF bestand op je iPhone kan zetten. Dit gaat met i-funbox. Dit programma werkt volgens de site van de maker ook zonder jailbreak.


1. ITN2ITF Converter.exe (http://dl.dropbox.com/u/14122459/ITN2...)
2.I-funbox (http://www.i-funbox.com/)

All free software.

How does it work:

1. create a route in Tyre or Google Maps
2. Save as TomTom file (.itn)
3. open the .itn file with notepad and remove the last rule "xxxxxxxxxx" (something like your name or so)
4. convert the .itn file to an itf file with ITN2ITF Converter.exe
5. copy this file to /user applications/sygic/library/Caches/sygic/aurares/itinerary with use of the I-funbox

(buitenland).
Eindelijk ook eens een goede waterdichte iphone houder gekocht voor op de motor.
Ondertuseen heb ik waze, GPS nav 2, en Greatest road al als app op de iphone staan. Geen van allen kan blijkbaar routes uploaden.

Routes haal ik op bij: Motorroutes Noord-Holland | ANWB Motor

Deze kan je downloaden in een 8.itn formaat van TomTom. Deze met ITNConvSetup omgezet in een ITF file.

Met i-funbox deze directory opgezocht:
/user applications/sygic/library/Caches/sygic/aurares/itinerary

Echter bestaat deze niet. De directory gaat slechts tot:
/user applications/sygic/library

De mappen die erachter komen heb ik dan zelf maar aangemaakt en de itf file op de correcte plaats gezet.

Als ik dan in Sygic naar route ga en dan route laden doe geeft hij aan dat er geen opgeslagen routes zijn.

Heeft nog iemand anders dit op de iphone werkende gekregen?
  #36  
Oud 04-12-12, 15:50
clouddog clouddog is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 2
Standaard

Duidelijk dat de vorige oplossing ook niet werkte.

Iphone + Sygic + custom route uploaden.

Dit is een extract van de mail die ik gestuurd heb naar sygic helpdesk:

What I do is transform a *.itn file (TOMTOM) into a *.itf file (SYGIC)
That goes perfect. Then with software (ifunbox) you can explore your iphone.

where to put the *.itf file (example rondjepurmerend.itf)?
First i had to save a test road into sygic itself so the itinerary map is created by the software.

I see 2 itinerary maps:
/user applications/sygic/library/backup/aurares/itinerary (there is idd 1 *.itf file, probably the one i created)
/user applications/sygic/library/sygic/aurares/itinerary (also here the same *.itf file)

but when i add at these locations my rondjepurmerend.itf it doesn't show up in the sygic software/app (route/load route) only the test one made by myself in the software shows up.

can you please explain where to put this *.itf file?.

Dit is het antwoord van Sygic:
please visit the following topic

How to do backup your favorites, POIs and routes : Sygic Support

You should be able to find the Itinerary folder in Sygic>Res, where you should copy the converted itf files.

Please note that since you were using 3rd party software that isnt officially supported, it may not work (so far i have not encountered with such a problem that the imported routes did not work)

However you may create your own routes in the application. You may find simple guide in the following link

How to plan routes in advance? : Sygic Support

Please inform me if you were successful with the import or not.

Zij verwijzen naar de directory:
Sygic/Res

Die kan ik al helemaal niet vinden.

Volgens mij heeft sygic de android helpfile doorgestuurd en zijn android en iphone sygic software pakketten verschillend opgebouwd.


Wie heeft de iphone +sygic + uploaden routen al werkende gekregen?
  #37  
Oud 01-01-13, 14:50
CreHater CreHater is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Ik ben lang op zoek geweest naar een oplossing... Heb geen iPhone, maar wel Sygic op de iPad.

Uiteindelijk heb ik de nieuwe versie van de ITNConverter gedownload:
ITN Converter

Daarna de ITN file geconverteerd naar het nieuwe 'Sygic GPS Navigation 11 (*.itf)' formaat.

Deze heb ik gekopieerd met i_Funbox naar directory (zet wel even iFunbox Classic aan):
User Applications/Sygic/Library/Sygic/aurares/itinerary

Daarna is de route te laden in Sygic.

Ik heb de route nog niet uitgeprobeerd, maar krijg nu in ieder geval niet meer de melding 'Wrong file format'. De route is ook normaal zichtbaar met alle details.

Dus ik heb goede hoop dat dit werkt.
  #38  
Oud 03-07-13, 10:58
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CreHater Bekijk bericht
Hallo,

...Daarna is de route te laden in Sygic.

Ik heb de route nog niet uitgeprobeerd, maar krijg nu in ieder geval niet meer de melding 'Wrong file format'. De route is ook normaal zichtbaar met alle details.

Dus ik heb goede hoop dat dit werkt.
Update? Ik ben er nog steeds niet uit. Heb binnenkort weer navigatie nodig op de motor. Kan kiezen - ja, first world problem - tussen een dedicated TomTom 825 Go Live (gewonnen, voor in de auto maar geen audio aansluiting), Nokia 808 met Nokia navigatie en mijn iPhone 4S.

Met de Iphone in de tanktas heb ik gemerkt dat deze op een gegeven moment warm wordt in de zon en dan uitschakeld. Bovendien vind ik het scherm slecht te lezen in de zon. Iemand wel goed ervaringen?
  #39  
Oud 05-07-13, 10:14
CreHater CreHater is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 2
Standaard

Hij doet het wel. Ik heb hem nog maar één keer kort gebruikt. Heb wel last gehad met het geluid wat uitviel. Waar dat aan lag weet ik nog niet.

Ik weet nog niet of ik er echt enthousiast over ga worden. Later zal ik hem nog eens gebruiken en kijken of het bevalt.
  #40  
Oud 12-07-13, 18:25
MGD MGD is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 1
Standaard Route rijden en raltime opslaan

Alles hierboven gelezen en wil ook zo snel mogelijk de Iphone 4 voor GPS gebruiken. Hiervoor altijd een PDA met TT. Mijn vraag, met welk programma kan ik een route die ik zelf rijd in kaart brengen, dus eigenlijk realtime opnemen en opslaan. Zodat deze later her rijd baar is?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App voor ritregistratie op de motor Koopa iPhone Apps 6 13-12-16 21:46
Wat voor Motor rijdt jij? iWiefring Chat en geruchten 54 10-05-11 17:15
Iphone houder voor op motor Drekepeteke iPhone accessoires en onderdelen 7 23-08-09 17:15
PauluS Motor 2006-2008 (Motor Discussie) PauluS87 Chat en geruchten 79 17-06-08 20:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.