//

probleem met gps navigeren iphone 4

probleem met gps navigeren iphone 4 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb sins kort een iphone 4 nu heb ik er navigatie op gezet copilot. hij heeft wel snel een fix, maar het navigeren is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-01-13, 20:13
gizmobinky gizmobinky is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: omgeving doetinchem
Berichten: 27
Standaard probleem met gps navigeren iphone 4

ik heb sins kort een iphone 4 nu heb ik er navigatie op gezet copilot.
hij heeft wel snel een fix, maar het navigeren is een compleet drama, hij zit er telkens naast, het herberekenen gaat goed zodra ik maar iets afwijk van de route weet ie niet meer waar hij is, heb het hele internet afgespeurd en ik zie toch wel dat er meer mensen mee kampen maar niemand heeft echt een oplossing daarom vraag ik het hier maar.

heb meerdere navigatie progamma's geprobeert zonder succes.

iemand een idee of oplossing dan hoor ik het graag. ios 6.0.1 jailbraek.


alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-13, 20:20
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Is het geen specifiek Copilot probleem?

Ik heb een iPhone 4, waarmee ik afwisselend Waze, Google Maps, Navigon en NavFree gebruik (ik ben nogal wispelturig op dat gebied). Maar bij geen van deze apps heb ik last van dergelijke afwijkingen.

Vooral Waze doet het eigenlijk best wel fantastisch.
Maar ook Navigon is gewoon een hele accuraat navigatiesysteem.
  #3  
Oud 04-01-13, 20:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik had er tot voor kort ook enorm veel last van. Het leek vooral Navigon te zijn (rode balk in beeld, verkeerde en haperende positie en dus voortdurend herbereken van de route, wat jij omschrijft) maar ik merkte dat ook Google Maps niet nauwkeurig was. De iOS 5.1.1 Google Maps leek het prima te doen, maar de Google Maps app die nu in de app store te krijgen is, maakte er ook een zooitje van. Positiebepaling lukte wel, maar tijdens het rijden bleef de positie steken en bleef heen en weer vliegen naar diverse plekken. Mijn iPhone was sowieso wel traag geworden en had last van lags.

Ik heb m'n iPhone dus maar hersteld. Eerst zonder een reserve kopie terug te plaatsen en/of te jailbreaken. Toen zag ik dat Navigon en Google Maps het weer prima deden.

Daarna toch ook geprobeerd een reservekopie terug te zetten, en navigeren blijft nog steeds netjes werken, vooralsnog.

Jailbreak heb ik vooralsnog niet toegepast (dat wil niet zeggen dat een jailbreak tool de boosdoener was, maar ja)
  #4  
Oud 04-01-13, 20:43
gizmobinky gizmobinky is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: omgeving doetinchem
Berichten: 27
Standaard

alvorens bedankt voor de snelle reactie.
ik denk dat het niet een specifiek probleem is ik heb ze allemaal gebruikt navigon cygic copilot allemaal het zelfde probleem wat ballegooier hierboven al beschreef een zooitje ik denk namelijk ook dat het aan de jailbreak ligt michien ligt de oplossing dat ik een ext bleutooth gps ontvanger gebruik en dan bv met het programma bt stock gps een verbinding tot stand breng maar daar heb ik geen ervaring mee,jullie wel?
  #5  
Oud 05-01-13, 00:32
gizmobinky gizmobinky is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: omgeving doetinchem
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizmobinky Bekijk bericht
alvorens bedankt voor de snelle reactie.
ik denk dat het niet een specifiek probleem is ik heb ze allemaal gebruikt navigon cygic copilot allemaal het zelfde probleem wat ballegooier hierboven al beschreef een zooitje ik denk namelijk ook dat het aan de jailbreak ligt michien ligt de oplossing dat ik een ext bleutooth gps ontvanger gebruik en dan bv met het programma bt stock gps een verbinding tot stand breng maar daar heb ik geen ervaring mee,jullie wel?

heb de iphone herstelt naar orgineel, de app waze en navfree geinstaleerd even rond gereden in de buurt maar alles zonder succses nog steeds het zelfte probleem denk dat ik weer terug ga naar android.
  #6  
Oud 05-01-13, 08:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan heeft je probleem niks met android of iOS of Samsung of Apple te maken - de gps van je iPhone is dan waarsch stuk! (Hardware)

Werkt Bluetooth wel goed op je iPhone?
  #7  
Oud 05-01-13, 11:17
gizmobinky gizmobinky is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: omgeving doetinchem
Berichten: 27
Standaard

bleutooth werkt goed Wi-Fi en 3g ook.
ik gebruik een parrot Minikit Smart en daar heb ik hem dan ook mee geprobeert, ik dacht eerst dat het hier aan lag, heb ook even geprobeert zonder maar hetzefde probleem.
is er geen manier of test om zeker te weten of het om een gps hardware probleem gaat.

Laatst gewijzigd door gizmobinky; 05-01-13 om 11:31.
  #8  
Oud 05-01-13, 11:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizmobinky Bekijk bericht
heb de iphone herstelt naar orgineel...
Heb je na dat herstel weer die hybride jailbreak voor iOS 6.0.1 geïnstalleerd?
  #9  
Oud 05-01-13, 11:57
gizmobinky gizmobinky is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: omgeving doetinchem
Berichten: 27
Standaard

nee ik heb een restore in itunes gedaan en daarna geen jailbreak meer toegepast, ook geen backup terug gezet vanuit itunes gewoon helemaal schoon.


wat ik nog wel even ga proberen is navigeren zonder mijn flipcase.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 januari 2013 om 13:31 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizmobinky Bekijk bericht
nee ik heb een restore in itunes gedaan en daarna geen jailbreak meer toegepast, ook geen backup terug gezet vanuit itunes gewoon helemaal schoon.


wat ik nog wel even ga proberen is navigeren zonder mijn flipcase.
heb even zonder case geprobeert iets beter!!! maar hij springt soms zo maar naar een andere straat wat me ook opviel is dat hij er telkens achteraan loopt net of ie het niet bij kan houden.
  #10  
Oud 08-01-13, 18:40
gizmobinky gizmobinky is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: omgeving doetinchem
Berichten: 27
Standaard

heb de oplossing gevonden altans niet voor de interne gps van de iphone.
ik heb hem met een tom tom bleutooth gps ontvanger aangesloten met roqybt4 app
en alles werkt nu wel, denk dat de iphone interne gps ontvanger naar de knoppen is.
vind het alsnog raar waarom hij het soms wel goed doet en soms bakt hij er niets van.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Probleem met gps na update TomTom geku iPhone Navigatie 1 24-04-12 00:53
Hardware: een apart probleem met mijn gps erikroeier iPhone Navigatie 2 26-08-09 21:27
GPS en navigeren op iPhone 3G etienne Archief 3 10-07-08 14:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.