//

Locatie kan niet worden bepaald (GPS werkt niet)

Locatie kan niet worden bepaald (GPS werkt niet) discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey mensen Ligt het aan mijn telefoon of is dat bij iedereen zo Dat die gps eigelijk 9 van de 10 keer niet doet Hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-01-09, 16:35
daaf daaf is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rijssen
Berichten: 127
Standaard Locatie kan niet worden bepaald (GPS werkt niet)

Hey mensen
Ligt het aan mijn telefoon of is dat bij iedereen zo
Dat die gps eigelijk 9 van de 10 keer niet doet
Hij was altijd al slecht maar shonk er niet veel aandacht aan
Maar de afgelope 2 dagen probeerde ik met "kaarten"
Mijn locatie aan te laten wijzen
In alle gevallen deed die het aleen heel ruim dus zonder gebruik van gps
Ik heb het geprobeert met 3g zonder 3g op de snelweg over een afstand van 100km
Geen enkele keer sucses

wat nu ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-01-09, 18:51
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

staat ie wel aan domme vraag mischien maar ja het gebeurt weleens
  #3  
Oud 30-01-09, 20:59
daaf daaf is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rijssen
Berichten: 127
Standaard

Waar controleer ik dat dan
  #4  
Oud 30-01-09, 21:06
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Bij instellingen - Algemeen - Locatievoorzieningen.

Blauw is ingeschakeld, grijs uitgeschakeld.

Enne, je hebt wel een internetverbinding nodig om de kaarten te zien te krijgen. De mappen staan namelijk ook niet op het toestel geinstalleerd.
  #5  
Oud 30-01-09, 22:09
jordiavp's schermafbeelding
jordiavp jordiavp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: België
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Bij instellingen - Algemeen - Locatievoorzieningen.

Blauw is ingeschakeld, grijs uitgeschakeld.

Enne, je hebt wel een internetverbinding nodig om de kaarten te zien te krijgen. De mappen staan namelijk ook niet op het toestel geinstalleerd.
die mappen zouden er eigenlijk wel moeten op geïnstalleerd zijn !
ik heb het al een paar keer geprobeer toen ik op de bus zat , en moet wel zeggen , het is precies , maar heb ook wel ondervonden dat je onder edge 9/10 keer niet de gps kunt gebruiken (ik bedoel beginnen onder edge hé , eenmaal al je signaal hebt en dan ineens edge gaat hij ook goed)
je moet al echt 3G hebben voor je te kunnen laten opsporen !
__________________
iPhone 3G 16GB Wit , Mobistar MY30 abbo.
+ iPhone 8GB 1st gen
  #6  
Oud 30-01-09, 22:16
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordiavp Bekijk bericht
die mappen zouden er eigenlijk wel moeten op geïnstalleerd zijn !
ik heb het al een paar keer geprobeer toen ik op de bus zat , en moet wel zeggen , het is precies , maar heb ook wel ondervonden dat je onder edge 9/10 keer niet de gps kunt gebruiken (ik bedoel beginnen onder edge hé , eenmaal al je signaal hebt en dan ineens edge gaat hij ook goed)
je moet al echt 3G hebben voor je te kunnen laten opsporen !
Mappen staan er heus niet op hoor, de GPS werkt op basis van wat je in Google Earth te zien krijgt en Google maps, ik denk niet dat ze gans de aardbol in de iPhone gaan wegprogrameren hoor.
Ik heb al meermaals getracht onderweg om te zien of dat ding de juiste plaats op de juiste map geeft, helaas was het de juiste plaats op een blanco raster. Als je een bepaalde route of buur eerder ingeladen hebt staat die nog in het geheugen van de telefoon, maar daar blijft het ook bij.
  #7  
Oud 30-01-09, 23:09
daaf daaf is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rijssen
Berichten: 127
Standaard

Okey jah ik dacht al dat het die was maar die stond gewoon op aan
Hij vind hem gewoon echt niet



Nauwkeuriger dan dit doet die niet ook niet met 3g
Ojah en dat had ik ook al ondervonden dat die hem met 3g sneller vond
Maar 3g slaat toch nergens op gps moet zichzelf kunnen vinden ongeacht wel of niet 3g

Laatst gewijzigd door daaf; 30-01-09 om 23:12.
  #8  
Oud 30-01-09, 23:35
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

zit je binnen of sta je buiten?
Een GPS chip heeft 'line of sight' nodig met meerdere satalieten, dus binnen werkt sowieso slecht
__________________
Problems can never be solved on the level of thinking that created them
  #9  
Oud 31-01-09, 00:40
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daaf Bekijk bericht
Okey jah ik dacht al dat het die was maar die stond gewoon op aan
Hij vind hem gewoon echt niet



Nauwkeuriger dan dit doet die niet ook niet met 3g
Ojah en dat had ik ook al ondervonden dat die hem met 3g sneller vond
Maar 3g slaat toch nergens op gps moet zichzelf kunnen vinden ongeacht wel of niet 3g
3G en GPS zijn twee afzonderlijke systemen die in deze applicatie gecombineerd worden. GPS moet zoals gezegd "in het zicht" van de satellieten bevinden, het 3G gebruikt deze applicatie om de mappen te downloaden.

Ga eens buiten staan en druk eens op dat cirkeltje naast "zoek", je zal zien dat hij direct "inzoomt" op jouw locatie.
  #10  
Oud 31-01-09, 08:25
daaf daaf is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rijssen
Berichten: 127
Standaard

Lol zou het gaan proberen maar waarom praten ze dan over navigatie als het niet eens in de auto werkt ( ik leg elke dag een afstand van 100 km af maar vind mij nooit waar ik ook probeer)
  #11  
Oud 31-01-09, 10:46
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daaf Bekijk bericht
Lol zou het gaan proberen maar waarom praten ze dan over navigatie als het niet eens in de auto werkt ( ik leg elke dag een afstand van 100 km af maar vind mij nooit waar ik ook probeer)
Kijk de specificaties maar eens na van het toestel, het gaat niet om GPS, maar om AGPS (wat Asisted GPS betekend). Dit houd in dat het systeem informatie ontvangt van externe bronnen, zoals 3G en Wi-Fi.
  #12  
Oud 31-01-09, 11:22
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Kijk de specificaties maar eens na van het toestel, het gaat niet om GPS, maar om AGPS (wat Asisted GPS betekend). Dit houd in dat het systeem informatie ontvangt van externe bronnen, zoals 3G en Wi-Fi.
Dit is niet volledig waar. De iPhone heeft een GPS chip aan boord die met de satelieten communiceerd, het stuk assisted betekend dat er aanvullende informatie van het GSM/UMTS netwerk aan toegevoegd wordt waardoor het signaal betrouwbaarder is.

De GPS functie werkt idd prima in de auto, dus maak je daar geen zorgen over. Zoals al eerder is gepost vergeet niet op dat 'rondje' te clicken.
  #13  
Oud 31-01-09, 13:34
daaf daaf is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rijssen
Berichten: 127
Standaard

Ik heb me beetje voor gedaan alsof ik heel onhandig ben met telefoon en techniek
Maar ik wist dat Locatievoorzieningen voor gps stond maar wou het toch ff zeker weten
Ik weet wat ik op het blauwe knopje moet drukken voor locatie
En in de auto werkt het niet prima want zoals ik al 2 keer eerder heb gezecht
Ik heb het verschillende keren geprobeert op een route van 100 km en op geen enkel punt kon die mijn locatie aanwijzen (telefoon ook aan en uit gezet geen verschil)
  #14  
Oud 31-01-09, 13:40
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV Bekijk bericht
Dit is niet volledig waar. De iPhone heeft een GPS chip aan boord die met de satelieten communiceerd, het stuk assisted betekend dat er aanvullende informatie van het GSM/UMTS netwerk aan toegevoegd wordt waardoor het signaal betrouwbaarder is.

De GPS functie werkt idd prima in de auto, dus maak je daar geen zorgen over. Zoals al eerder is gepost vergeet niet op dat 'rondje' te clicken.
Wel, ik heb gedaan zoals jij beweerd en nada hoor, geen map of wat dan ook te zien als er geen internetverbinding is, enkel een blanco raster met wel de speld waar jij je bevind, het is zoals ik eerder zei, het systeem werkt met Google maps en is gebasseerd op Google Earth.
De iPhone is gemaakt om met 3G abonnement verkocht te worden, dan heb je eender waar beschikking over de mappen die gewoon live van het net gestreamd worden. Ergens heel slim van Apple en goed voor de opperatoren om die abonnementen verkocht te krijgen.
  #15  
Oud 31-01-09, 14:03
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Wel, ik heb gedaan zoals jij beweerd en nada hoor, geen map of wat dan ook te zien als er geen internetverbinding is, enkel een blanco raster met wel de speld waar jij je bevind, het is zoals ik eerder zei, het systeem werkt met Google maps en is gebasseerd op Google Earth.
De iPhone is gemaakt om met 3G abonnement verkocht te worden, dan heb je eender waar beschikking over de mappen die gewoon live van het net gestreamd worden. Ergens heel slim van Apple en goed voor de opperatoren om die abonnementen verkocht te krijgen.
Nou heb je het over de applicatie MAPS, die werkt idd niet zonder internetverbinding. Zo is de applicatie namelijk gemaakt. De aGPS functie werkt prima zonder i-net, je krijgt alleen in MAPS geen kaarten te zien.
Daarom is het nog wachten op een native navigatie app waarbij de kaarten preloaded op de iPhone staan. Dan kan je turn-by-turn navigatie hebben.

OT:
Als je echt geen GPS-fix krijgt (als je bijvoorbeeld buiten staat) dan zou je iPhone misschien wel stuk kunnen zijn en zou ik hem onder de garantie laten maken. Je moet nl. snel een fix krijgen (zo'n blauw knipperend bolletje)
  #16  
Oud 31-01-09, 14:43
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daaf Bekijk bericht
...
En in de auto werkt het niet prima want zoals ik al 2 keer eerder heb gezecht
Ik heb het verschillende keren geprobeert op een route van 100 km en op geen enkel punt kon die mijn locatie aanwijzen (telefoon ook aan en uit gezet geen verschil)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV Bekijk bericht
...
OT:
Als je echt geen GPS-fix krijgt (als je bijvoorbeeld buiten staat) dan zou je iPhone misschien wel stuk kunnen zijn en zou ik hem onder de garantie laten maken. Je moet nl. snel een fix krijgen (zo'n blauw knipperend bolletje)
Ik heb vorige week een busreis gemaakt en onderweg uit nieuwsgierigheid de Kaarten-app gestart. Snelle fix en de positie op de iPhone volgde de werkelijke positie met een hele kleine -en voor mij dus acceptabele- vertraging. Ik sluit me dan ook aan bij ViktorV: als je helemaal geen fix krijgt, zal je GPS misschien hardwarematig defect zijn.

Óf: in wat voor auto heb je je iPhone geprobeerd? Ook de 'traditionele' dedicated navigatie-apparatuur ondervindt in sommige merken c.q. types auto problemen door o.a. een of andere coating op de ramen. Door die coating is een GPS-fix domweg niet mogelijk. Is dat mogelijk jouw probleem?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #17  
Oud 31-01-09, 15:20
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV Bekijk bericht
Nou heb je het over de applicatie MAPS, die werkt idd niet zonder internetverbinding. Zo is de applicatie namelijk gemaakt. De aGPS functie werkt prima zonder i-net, je krijgt alleen in MAPS geen kaarten te zien.
Daarom is het nog wachten op een native navigatie app waarbij de kaarten preloaded op de iPhone staan. Dan kan je turn-by-turn navigatie hebben.

OT:
Als je echt geen GPS-fix krijgt (als je bijvoorbeeld buiten staat) dan zou je iPhone misschien wel stuk kunnen zijn en zou ik hem onder de garantie laten maken. Je moet nl. snel een fix krijgen (zo'n blauw knipperend bolletje)
Ok, ik was even verward over het feit dat je MAPS gebruikt als GPS, het is namelijk de enige applicatie die dat voorlopig toelaat hier in Europa. De GPS hardware doet het prima, ook de applicaties die ik hiervoor op mijn iPhone heb staan, alleen is het doodzonde dat dit toestel geen "stand-alone" GPS toestel is.
Overigens werkt de GPS prima in de wagen, ik heb hem doorgaans op de passagierszetel liggen en dan werkt deze nog accuraat, dat terwijl men altijd aanraad het toestel zo dicht mogelijk bij de voorruit te plaatsen omdat koetswerk het signaal blokkeerd, dat is bij mij absoluut niet het geval.
  #18  
Oud 03-02-09, 17:47
turbodiesel13 turbodiesel13 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Ik heb helaas hetzelfde probleem als Daaf. Ik heb al een reset uitgevoerd en van firmware 2.1 naar 2.2 gegaan, niets hielp. Bij mij blijft het, ondanks Wi-Fi/GPS/3G/Edge een grote cirkel, buiten, in de auto, 10 minuten, 20 minuten, niets veranderd.



Als ik gebruik maak van andere programma's die ook gebruik maken van de GPS krijg ik vaak apparte meldingen en locatie aanduidingen. Zo gebruik ik xGPS, maar klopt de locatie ook niet, en tijdens het rijden veranders de snelheid op de meest bizarre wijze; (eerst 0kmh, vervolgens ineens 60 kmh (terwijl ik bijvoorbeeld 30 rij) en dan springt hij ineens naar de 187kmh, een snelheid die ik niet rij)

Ik vraag mij af of er een applicatie is waarmee je kan zien hoe sterk het GPS signaal is, en hoeveel satelieten er bijvoorbeeld worden gevonden (te zien bij Tomtom, Mio, en de Nokia Navigatie software) een programma wat dit volgens mij kan doen is Breadcrumbs, maar die is niet in de Nederlandse App store verkrijgbaar.

Ik hoop heel erg dat er niets mis is met mijn GPS want ik heb het toestel uit Italie laten komen met een kennis van me die daar toen de tijd op vakantie was. Wordt een moeilijke opdracht om daarheen te gaan voor de garantie..

Groeten
  #19  
Oud 11-02-09, 19:23
daaf daaf is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Rijssen
Berichten: 127
Standaard

Ik heb mijn telefoon op laten halen ik heb toch verzekering
En ik verwacht een nieuwe telefoon maar dat leg ik nog wel uit
Ik heb nu een MDA com 4 als vervang toestel gekregen
Ongeveer hetzelfde als een htc touch diamond
Eigenlijk mag ik niet klagen van hij is nieuw en niet lelijk
Maar god

Wat is windows mobile een ongelovelijk *** programma
  #20  
Oud 17-02-09, 16:09
laminar laminar is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 44
Stuur een bericht via Instant Messenger naar laminar Stuur een bericht via MSN naar laminar Stuur een bericht via Yahoo naar laminar
Standaard

GPS heeft altijd goed gewerkt bij mij, maar sinds vorige week doet hij het meer niet dan wel. Ik krijg meestal geen ontvangst ('fix' noemen jullie dat?), Kaarten (Maps) komt niet verder dan de grote gsm-cirkel en bij gpsCompass is het GPS-symbooltje grijs en komen er geen waarden.
Maar heel soms doet hij het ineens weer eventjes. Ik ben dan natuurlijk buiten of rijd in de auto.
Iemand dit ooit gehad? Zou er iets kapot zijn?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS positie toond vreemde locatie waar ik al tijd niet meer ben geweest iphonedre iPhone algemeen 3 11-05-11 14:28
Fout:De iphone kan niet worden gesynchroniseerd de vereiste schijf is niet gevonden. Merit iPhone algemeen 4 29-01-11 17:38
iPod touch: ipod kan niet worden hersteld omdat het firmware bestand niet compatibel is Ewoud33 Jailbreak 11 20-12-10 21:26
iPhone 3G: Kan niet met iphone gebeld worden ook niet na ultrasnow vandenbossche Unlock 5 28-06-09 14:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.