//

Stroomverbruik navigatie op iPhone

Stroomverbruik navigatie op iPhone discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Je moet de iPhone wel paaren (koppelen via bluetooth) met je andere bluetooth apparaat, willen ze samen werken. Mag aannemen dat je dat al gedaan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17-07-09, 09:36
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Je moet de iPhone wel paaren (koppelen via bluetooth) met je andere bluetooth apparaat, willen ze samen werken. Mag aannemen dat je dat al gedaan hebt.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-07-09, 09:40
kollie kollie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Je moet de iPhone wel paaren (koppelen via bluetooth) met je andere bluetooth apparaat, willen ze samen werken. Mag aannemen dat je dat al gedaan hebt.
Dat is inderdaad al gebeurd. Bellen via de carkit gaat ook gewoon goed. Ik zal eens testen wat hij met muziek uit de iPod-functie doet.
  #23  
Oud 17-07-09, 13:39
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Gisteren op en neer gereden naar Brussel (vanaf Voorschoten), heen Navigon gebruikt en terug Sygic.
bij beide ritten werd er meer stroom verbruikt dan de carkit bij kon laden, ik gebruik de Allkit DealExtreme: $17.33 AllKit Cigarette Mount Holder and Charger with Full Range FM Transmitter for iPhone and iPod.

beide ritten waren rond de 2,5 uur, en op de terug weg heeft' ie het net gehaald, nadat ik de iPhone van de carkit afhaalde viel die spontaan uit en duurde het even voordat ik de iPhone weer aan kreeg nadat dat deze zeker 15 min op de officiële lader stond

let wel ik heb in Brussel ook het een en ander gedaan via kaarten apps, en stond Wi-Fi ook de gehele dag aan (vergeten uit te zetten),bij de terug rit stond de accu rond de 38%.

ik moet dan toch op zoek gaan naar een beter carkit die genoeg fut aan de iphone voert om toch met een volle accu aan te komen
  #24  
Oud 17-07-09, 15:50
kollie kollie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kollie Bekijk bericht
Dat is inderdaad al gebeurd. Bellen via de carkit gaat ook gewoon goed. Ik zal eens testen wat hij met muziek uit de iPod-functie doet.
Muziek doet hij dus ook niet over bluetooth.
  #25  
Oud 17-07-09, 15:56
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

als ik me autolader aansluit op me iphone en dan navigon of ipod functie aanzet, heb ik vreselijke ruis :s echt balen..lader is voor de 3G, is dezelfde toch als de 3GS neem ik dan aan toch?? zal wel gaar zijn anders...
  #26  
Oud 17-07-09, 20:01
Wolfs9 Wolfs9 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: tienen (belgie)
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar Wolfs9
Standaard

ik gebruik deze lader :
4tlg. Set Netzteil KFZ USB Kabel iPhone 2G 3G 3Gs - 8,99 EUR

super hoor vandaag hele dag gereden met navigon en steeds 100 %

super aanrader en voor die prijs ..

groetjes
  #27  
Oud 17-08-09, 13:08
rmondie rmondie is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 67
Standaard

ik heb precies hetzelfde probleem gebruik sygic en de lader is van dealextreme max 1000 Mh en de iphone is leeg en er brand continu de batterij indicator in het scherm omdat die leeg is. wie weet wat te doen want hij lijkt gewoon bij te laden vlgs het scherm maar waarschijnlijk niet snel genoeg of ...

ik had dus een volle accu bij vetrek en heb ongeveer 2,5 uur genavigeerd en met volle accu op de lader gezet meteen bij het vertrek en nog niet gered. De Wi-Fi stond bij mij uit dus daar kan het niet aan liggen

Laatst gewijzigd door rmondie; 17-08-09 om 13:16. Reden: verduidelijking
  #28  
Oud 17-09-09, 09:20
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larss Bekijk bericht
Als jouw lader maar een paar honderd mA kan leveren kan het goed zijn dat ie sneller leeg- dan volloopt De iPhone muurlader levert 1000mA da's niet voor niks.
Ik heb een lader gekocht bij de mediamarkt en daarop stond voor Iphone gebruik met de minimale 1000mA en toch trekt ie bij mij leeg
De ene dag laat ie zelf op en de andere dag trekt ie het gewoon niet
Misschien alle functie behalve navigatie van de phone uitschakelen
  #29  
Oud 17-09-09, 10:23
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Ik maak gebruik van de Belkin Micro adapter (ttp://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=489492), die ik bij een Apple Center heb gekocht, en die doet het uitstekend. Ook als ik navigeer kom ik aan met een volle accu.
  #30  
Oud 17-09-09, 15:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Ik heb een lader gekocht bij de mediamarkt en daarop stond voor Iphone gebruik met de minimale 1000mA en toch trekt ie bij mij leeg
De ene dag laat ie zelf op en de andere dag trekt ie het gewoon niet
Misschien alle functie behalve navigatie van de phone uitschakelen
Stond er ook bij 3gs?Kzeg nu niet dit het probleem zou zijn maar je weet maar nooit.

Ik ben anderzijds dit ook wel al eens tegen gekomen dat er een beetje %ten afgingen en dan nadien doe ik het nog eens en dan laadde deze wel op maar wel heel traag.
Het is wel duidelijk de gps bij de iphone enorm veel verbruikt.
  #31  
Oud 18-09-09, 15:59
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Ik heb een lader die gewoon tot 100% komt bij Navigon navigatie.
Ben er dus erg blij mee.
  #32  
Oud 19-09-09, 12:14
userone userone is offline
• iOS 8.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie Bekijk bericht
Ik maak gebruik van de Belkin Micro adapter (ttp://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=489492), die ik bij een Apple Center heb gekocht, en die doet het uitstekend. Ook als ik navigeer kom ik aan met een volle accu.

Die heb ik ook. Werkt inderdaad prima, laadt zachtjes bij.
  #33  
Oud 10-11-09, 14:06
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Stond er ook bij 3gs?Kzeg nu niet dit het probleem zou zijn maar je weet maar nooit.

Ik ben anderzijds dit ook wel al eens tegen gekomen dat er een beetje %ten afgingen en dan nadien doe ik het nog eens en dan laadde deze wel op maar wel heel traag.
Het is wel duidelijk de gps bij de iphone enorm veel verbruikt.
Ik heb een andere autolader gekocht bij mijn zaak waar ik mijn iphone heb gekocht. Nu geen problemen meer Heb zelfs vanochtend mijn tel helemaal met opzet leeg laten lopen zonder autolader en deed hem er weer aan toen ie aangaf nog 20% over. En.... hij laadde op ondanks ie Navigon en Ipod functie 3g en Wi-Fi aan had staan

Deze is het geworden iPhone Service Point - iPhone 3GS simlock vrij, iPhone Carkit Inbouw, iPhone Accessoires, iPhone 3G tevens is dit de zaak waar ik mijn tel simlock vrij heb gekocht
  #34  
Oud 12-11-09, 20:28
Hjalmarr Hjalmarr is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAL Bekijk bericht
Ik ben zeer benieuwd hoe de navigatie gaat werken op de iphone, en in het bijzonder ben ik benieuwd of de auto-oplader het stroomverbruik van de navigatie kan bijhouden.

Ik gebruik tot nu toe "Kaarten" omdat er niets beters was. (vandaag navigon geloof ik) maar mijn carcharger is niet in staat de iphone energie consumptie bij te houden.

Na een rit van een uur met een iphone die niet helemaal vol was en toch aan de stekker ligt, issie leeg..!

Hebben meer mensen dit probleem?
Ik heb dit probleem gehad met FW 3.0. Ik dacht dat het ook aan mijn oplader lag, wat achteraf niet het geval was. Toen ik een overstap maakte naar FW 3.1(.2) was het opgelost!
  #35  
Oud 07-06-10, 08:02
gaskleppie gaskleppie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 16
Standaard

Nou,
Dit weekend mn nieuwe tomtom houder getest. Het GPS signaal was idd een stuk beter en sneller dus dat is een pluspunt, maar nu heb ik dus ook dat mn accu sneller ontlaad dan hij bij laad!
Op de heenweg was hij tot zn strot vol maar bij aankomst bleek dat nog maar 45% te zijn. Op de terugweg viel hij na het uit de houder halen uitgeput uit!
Ok, ik heb wel geen tomtom navigatie, ik werk met Navigon maar voor een 100euro houder mag je toch wel verwachten dat hij hem bij kan houden?
Die 2,50eu auto lader die ik hiervoor gebruikte hield hem wel bij!

Ik zal tomtom eens mailen....
  #36  
Oud 07-06-10, 14:37
RSH RSH is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

3GS :
Brodit houder met ingebouwde oplader, TomTom europa, Wi-Fi en Bluetooth aan (voor Parrot handsfree-kit)

Ritje van 400 Km, in Duitsland. Na 350 km helemaal leeg.......ondanks dat ik met 100% vertrokken ben.

Zou het ook afhankelijk kunnen zijn van de temperatuur? het was gisteren 31-32 graden, en de iphone was aardig warm door de zon
(en ook door de navigatie, TomTom warmt 'm al aardig op, terwijl de iphone met "kaarten" minder warm lijkt te worden)

iemand?
  #37  
Oud 08-06-10, 12:36
RSH RSH is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

Gisteren gestart op 77%, alles uit, alleen TomTom aan, met een route naar huis. Rit van 30 Km op de A50, thuis komen, resultaat 68%, oftewel 9% omlaag terwijl ie geladen wordt.........

Vandaag dezelfde rit, alles uit, ook TomTom, starten met 63% 30 Km verder bij mijn werk uitgestapt met 74% opgeladen............oftewel 11% bijgeladen (ook niet echt veel valt mij nu eigenlijk op.)

En dat voor een dure Brodit houder.....
Ik ga kontakt met Brodit opnemen en de verkopende winkel.
Waarom een houder in de auto zodat je de telefoon kan gebruiken , maar de houder kan niet genoeg stroom leveren om de telefoon langere tijd te laten gebruiken
  #38  
Oud 08-06-10, 18:59
gaskleppie gaskleppie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Ik zal tomtom eens mailen....
Ik heb ze gebeld. Ze hadden er nog noooooooit van gehoord. Ik heb ze toen maar de link naar dit forum gestuurd om wakker te worden.
Wordt vervolgt.......
  #39  
Oud 10-06-10, 07:49
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Ik had het gisteren ook weer, rit van meer dan 2 uur heen en 2 uur terug, en bingo, weer ontladen in plaats van opladen. Uiteindelijk thuisgekomen met 48% ; en zowel met navigon als met tomtom, en ik had alles afgezet, 3G, Wi-Fi, is echt kl*te.
En de iphone word ook zeer warm.
Echt wel een probleem, ik ga binnenkort voor een paar weken naar de VS, met men tomtom carkit + iphone, en daar rij ik echt dagenlang rond, hoop daar niet zonder sju te vallen.
  #40  
Oud 10-06-10, 07:53
gaskleppie gaskleppie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 16
Standaard

Tomtom is er mee bezig zeggen ze nu.
Gisteren even een test gedaan en een ritje gemaakt met mn goedkope Chinese lader er aan gehangen ipv mn tomtom houder. Wat denk je? in een half uur van 70% naar volle bak 100%!
Dus de goedkoopste laders werken het beste....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Navigatie op iPhone 4 Nameless iPhone Navigatie 5 01-02-11 20:43
Hardware: Navigatie iPhone 4 Dejive iPhone Navigatie 85 20-09-10 18:18
Navigatie op iPhone sirkeith Archief 1 16-09-09 22:53
Software: Navigatie op iphone Macfreak038 iPhone Navigatie 1 27-06-09 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.