//

Enquete uitval GPS NAVIGON

Enquete uitval GPS NAVIGON discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe vaak heb jij GPS uitval bij gebruik van NAVIGON navigatie ?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Wat voor problemen heb jij met GPS bij gebruik NAVIGON navigatie?

Mijn Navigon werkt prima met de GPS. 62 41,06%
Mijn Navigon heeft helemaal geen GPS signaal. 24 15,89%
Mijn Navigon heeft soms geen GPS signaal meer en het systeem loopt vast. 10 6,62%
Mijn Navigon heeft soms even geen GPS signaal maar het signaal komt na korte tijd vanzelf terug. 55 36,42%
Aantal stemmers: 151. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-06-09, 21:42
wout76's schermafbeelding
wout76 wout76 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 73
Standaard Enquete uitval GPS NAVIGON

Hoe vaak heb jij GPS uitval bij gebruik van NAVIGON navigatie ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-06-09, 22:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Bij mij het 3de;Mijn Navigon heeft soms geen GPS signaal meer en het systeem loopt vast.

Wel bijzeggen;veel getest hebk nog niet en het was vooral op die ene plaats ik het steeds voorheb,daar zit duidelijk een fout in.
Ik ga zoals hier al gezegd zijnde binnen de 2-3 dagen meer kunnen zeggen want ik ga naar blankenberge en das 75 km enkel van mijn deur dus ik ben benieuwd.
  #3  
Oud 12-07-09, 18:26
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Bij mij gaat het prima!

Op de autosnelweg vindt hij soms wel geen signaal (waarschijnlijk omdat hij niet echt een houder heeft om aan de voorruit te bevestigen), maar als je stilstaat heeft hij (bij mij) meteen signaal.

Zelfs als ik hem in mijn zak steek bij het fietsen blijft hij nog steeds door navigeren
  #4  
Oud 18-07-09, 15:02
kouwie kouwie is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Volgens mij maakt het niet uit of je nu Navigon of Sygic hebt, maar ligt het aan de update naar 3.0. Ik had hiervoor Ida en nooit problemen, sinds de update naar 3.0 vallen beide navigatie vaak uit, en wat zeer opvalt is dat ze beiden exact op dezelfde locaties uitvallen. Ik rijd elke dag van Rotterdam naar Eindhoven dus ik heb dit goed kunnen testen.
Ik hoop dat het met de 3.1 update is opgelost.
  #5  
Oud 18-07-09, 16:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kouwie Bekijk bericht
Volgens mij maakt het niet uit of je nu Navigon of Sygic hebt, maar ligt het aan de update naar 3.0. Ik had hiervoor Ida en nooit problemen, sinds de update naar 3.0 vallen beide navigatie vaak uit, en wat zeer opvalt is dat ze beiden exact op dezelfde locaties uitvallen. Ik rijd elke dag van Rotterdam naar Eindhoven dus ik heb dit goed kunnen testen.
Ik hoop dat het met de 3.1 update is opgelost.
De vraag is dan;ligt het dan toch aan die 3.0 of aan de chip?Want als het zoals mss bij velen eventueel aan de chip zou liggen dan gaat volgens mij een update dit probleem niet verhelpen?
  #6  
Oud 18-07-09, 17:15
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Hier prima ontvangst. Geen een keer weggevallen in +- 350km.
  #7  
Oud 18-07-09, 19:06
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Van de week laten unlocken via tmobiel. Daarvoor nooit problemen met de gps. Het gekke is sinds het unlocken wel. Als ik een adres intyp, gaat het beter dan alleen de kaart laten verschijnen.
  #8  
Oud 18-07-09, 20:52
kouwie kouwie is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
De vraag is dan;ligt het dan toch aan die 3.0 of aan de chip?Want als het zoals mss bij velen eventueel aan de chip zou liggen dan gaat volgens mij een update dit probleem niet verhelpen?
Ik denk aan 3.0, want ook met maps heb ik een afwijking van ongeveer 300 meter, dit had ik niet met 2.1. Het maakt niets uit waar ik de iPhone in de auto heb, resultaten zijn overal hetzelfde. Ook Ida heeft inneens een afwijking of valt uit. Tomtom zal dadelijk wel hetzelfde hebben, helaas
  #9  
Oud 19-07-09, 03:04
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@kouwie en apotheosis en ajongebreur:
Jammer dat je iPhone GPS-problemen heeft, waar anderen nergens last van hebben. En toch sta je blijkbaar niet alleen, al ben je in de minderheid... Lees en probeer dit anders eens? Komt rechtstreeks van de Navigon FAQ voor iPhone.

/edit:
Beetje krom gezegd van me misschien, dat met die minderheid...
Dat is niet om "pechvogels" in de hoek te drukken... INTEGENDEEL, dat verdient juist aandacht en hulp! Ik hoop dat het duidelijk is dat ik die ook probeer te bieden. Laten jullie wat terug weten (hier of in het grote Navigon topic) of die oplossing van NAVTEQ ook werkt? Ook al heb ik geen problemen, zelfs ik ben er erg nieuwsgierig naar!
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 19-07-09 om 14:43.
  #10  
Oud 19-07-09, 13:24
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@kouwie en apotheosis:
Jammer dat je iPhone GPS-problemen heeft, waar anderen nergens last van hebben. En toch sta je blijkbaar niet alleen, al ben je in de minderheid... Lees en probeer dit anders eens? Komt rechtstreeks van de Navigon FAQ voor iPhone.

Ik heb net een backup gemaakt en de iphone teruggezet naar het begin, zoals beschreven wordt bij Navman. Was er eerst een beetje bang van omdat ik net mijn iphone simlockvrij heb laten maken bij tmobile. Alles terug gezet en nu maar hopen. Nog even over de opermerking "minderheid".Misschien is dat zo; ik ben een oma van 63, maar ik leer veel van jullie en probeer bij te blijven. de meeste van jullie hadden mijn zoon/dochter kunnen zijn. Dus gewoon van elkaar leren. oke?
  #11  
Oud 19-07-09, 13:53
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur Bekijk bericht
ik ben een oma van 63, maar ik leer veel van jullie en probeer bij te blijven. de meeste van jullie hadden mijn zoon/dochter kunnen zijn. Dus gewoon van elkaar leren. oke?
Precies, daarom bestaat dit forum! Minderheid of meerderheid doet er niet toe (leeftijd trouwens ook niet ), problemen zijn er om aan te pakken, de hulp van anderen is daarbij erg prettig.
Hou je ons op de hoogte of de oplossing van NavTEQ werkte bij je? Dat is natuurlijk wel heel erg interessant. Toppie!

/edit:
Zei ik Navteq? Bedoel natuurlijk Navigon! Al die nav...namen, hahaha, je vergist je soms snel. En dit was hun oplossing.

Laatst gewijzigd door Buur; 20-07-09 om 14:14.
  #12  
Oud 20-07-09, 13:47
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

Net een aantal korte ritjes gemaakt, navman aangezet met alleen de keuze: Kaart. Dus geen route aangegeven. GPS blijift het nu prima doen na de tip van Buur hierboven. Hij doet het ook prima met een route (gelukkig). Na 6 tellen heeft hij steeds de gps te pakken en valt niet meer weg.
  #13  
Oud 21-07-09, 17:23
kouwie kouwie is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur Bekijk bericht
Net een aantal korte ritjes gemaakt, navman aangezet met alleen de keuze: Kaart. Dus geen route aangegeven. GPS blijift het nu prima doen na de tip van Buur hierboven. Hij doet het ook prima met een route (gelukkig). Na 6 tellen heeft hij steeds de gps te pakken en valt niet meer weg.
Helaas, bij mij blijft het hetzelfde. ik heb een complete restore gedaan, opnieuw jb uitgevoerd enz. maar geen oplossing.

iemand nog een idee? of toch maar wachten op tomtom, inclusief houder.
  #14  
Oud 21-07-09, 18:54
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kouwie Bekijk bericht
Helaas, bij mij blijft het hetzelfde. ik heb een complete restore gedaan, opnieuw jb uitgevoerd enz. maar geen oplossing.
Erg jammer dat te horen.
Waar ik benieuwd naar ben in deze: heb je Navigon ook geprobeerd voordat je opnieuw JBte? Ik hoop het eigenlijk zo !!!
Bijkomende vragen:
Welke JBmethode heb je gebruikt, wel/geen unlocktool en wat heb je allemaal geïnstalleerd via Cydia en/of SSH (wat mogelijk n negatief effect heeft op een juiste werking van Navigon achter de schermen)? Ik zit nu even in die richting te denken qua mogelijke oorzaak, aangezien degene met positief nieuws geen JB heeft en jij wel... Het zou fijn zijn om te weten of je verschil zou hebben gemerkt tussen voor en na de JB.

Laatst gewijzigd door Buur; 21-07-09 om 19:00. Reden: Typo's verwijderd, ontstaan door gebruik v iPhone
  #15  
Oud 21-07-09, 19:14
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Op mijn 3g (3.0 incl JB) werkt Navigon perfect zonder GPS problemen. Op mijn 3Gs (incl JB) valt de GPS vaak (een paar sec weg) weg. Ook zonder jailbreak heb ik problemen met de GPS
Getest met beide iPhone's pal onder de vooruit met een zuignap houder. Op beide toestellen zit een gekochte versie van Navigon.
  #16  
Oud 21-07-09, 22:43
maxjbo maxjbo is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

ik heb gekraakte navigon europa.ipa bestand van 1,6 GB die wil ik nu op mijn iphone hoe krijg ik dit voor elkaar en in welke root moet hij gezet worden.
  #17  
Oud 21-07-09, 23:12
Goostert Goostert is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@kouwie en apotheosis en ajongebreur:
Jammer dat je iPhone GPS-problemen heeft, waar anderen nergens last van hebben. En toch sta je blijkbaar niet alleen, al ben je in de minderheid... Lees en probeer dit anders eens? Komt rechtstreeks van de Navigon FAQ voor iPhone.

/edit:
Beetje krom gezegd van me misschien, dat met die minderheid...
Dat is niet om "pechvogels" in de hoek te drukken... INTEGENDEEL, dat verdient juist aandacht en hulp! Ik hoop dat het duidelijk is dat ik die ook probeer te bieden. Laten jullie wat terug weten (hier of in het grote Navigon topic) of die oplossing van NAVTEQ ook werkt? Ook al heb ik geen problemen, zelfs ik ben er erg nieuwsgierig naar!
De help functie van navigon heeft bij totaal niet geholpen!! Zonde van de tijd.....
  #18  
Oud 21-07-09, 23:19
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Wat mij in ieder geval opvalt is dat je niet kunt zeggen dat problemen bij een specifiek model voorkomen icm met bepaalde firmware. De problemen komen bij iedereen voor 3G, 3GS, Jailbreak Ja/Nee. Ikheb iig geluk. Bij mij werkt het als een zonnetje. Binnen paar seconden de sats gevonden en die laat hij ook niet meer los.
  #19  
Oud 26-07-09, 19:13
Justfool Justfool is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Standaard

Bij mij werkt alles naar behoren, alleen batterijtje moet BATTERIJ worden. Te snel leeg jammer genoeg...
  #20  
Oud 26-07-09, 20:13
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Na de update geen problemen meer met de 3GS
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon geen GPS fix rschilders iPhone Apps 17 14-01-11 23:55
Navigon t-mobile geen GPS Patavo iPhone Navigatie 5 21-10-10 10:51
Hardware: gps uitval in auto twerff11 iPhone Navigatie 6 25-09-09 20:19
Navigon: FW3.0 Navigon met externe GPS Reloader iPhone Navigatie 56 20-08-09 22:36
Software: Geen GPS Navigon naturel00 iPhone Navigatie 2 06-08-09 08:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.