//

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews.

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jamez Best had je ook een ingebouwde GPS genomen in je nieuwe auto Dat kostte 2000 euro....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06-09-09, 18:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamez Bekijk bericht
Best had je ook een ingebouwde GPS genomen in je nieuwe auto
Dat kostte 2000 euro.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-09-09, 23:50
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Heb sinds gisteren Copilot Benelux. Samen met een Kenwood BT Autoradio werkt het als een trein. De audio is prima te verstaan (ik gebruik wel engels) en praat gewoon door mijn muziek heen. Ik zou hem alleen wel wat zachter willen zetten (en de muziek dus niet)...any ideas???
  #23  
Oud 09-09-09, 00:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McNessie Bekijk bericht
Heb sinds gisteren Copilot Benelux. Samen met een Kenwood BT Autoradio werkt het als een trein. De audio is prima te verstaan (ik gebruik wel engels) en praat gewoon door mijn muziek heen. Ik zou hem alleen wel wat zachter willen zetten (en de muziek dus niet)...any ideas???
Via de iphone stiller zetten mss??Tis het proberen waard.Heb ik zelf nog niet getest,subiet eens doen se,ben benieuwd of het op die manier zal gaan.
  #24  
Oud 09-09-09, 06:58
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Nee, al geprobeerd. Tijdens het rijden reageert hij niet ( waarsch. door BT) en vooraf heeft ook geen effect
  #25  
Oud 09-09-09, 15:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McNessie Bekijk bericht
Nee, al geprobeerd. Tijdens het rijden reageert hij niet ( waarsch. door BT) en vooraf heeft ook geen effect
Navigon scoort het beste van allemaal,de muziek gaat meteen vanzelf een pak stiller en de spraak van de gps is heel goed en duidelijk te horen,ondertussen blijft je muziek heel zachtjes spelen en vanaf de gps gedaan heeft mee spreken dan gaat de muziek lekker verder met spelen en verluid terug naar z'n vorige niveau.
Maar das iets wat je moet willen natuurlijk.IK heb dat het liefste van allemaal dat ik zo goed mogelijk de gps stem hoor waar ik moet afslaan enz....En op dat gebied is navigon het beste dus doordat bij deze dus de muziek vanzelf stiller gaat als er een gesproken instructie komt en daarna vanzelf terug luider word als de instructie gedaan is.
  #26  
Oud 09-09-09, 15:58
McNessie McNessie is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Navigon scoort het beste van allemaal,de muziek gaat meteen vanzelf een pak stiller en de spraak van de gps is heel goed en duidelijk te horen,ondertussen blijft je muziek heel zachtjes spelen en vanaf de gps gedaan heeft mee spreken dan gaat de muziek lekker verder met spelen en verluid terug naar z'n vorige niveau.
Maar das iets wat je moet willen natuurlijk.IK heb dat het liefste van allemaal dat ik zo goed mogelijk de gps stem hoor waar ik moet afslaan enz....En op dat gebied is navigon het beste dus doordat bij deze dus de muziek vanzelf stiller gaat als er een gesproken
instructie komt en daarna vanzelf terug luider word als de instructie gedaan is.
Je begrijpt me verkeerd. Ik vind het juist prettig dat hij door m'n muziek heenpraat. Mijn muziek staat hard en dus praat hij ook heel hard. (via BT dus) Té hard dus. Dus als ik de stem iets zachter zou kunnen doen ben ik dik tevreden.
  #27  
Oud 09-09-09, 16:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McNessie Bekijk bericht
Je begrijpt me verkeerd. Ik vind het juist prettig dat hij door m'n muziek heenpraat. Mijn muziek staat hard en dus praat hij ook heel hard. (via BT dus) Té hard dus. Dus als ik de stem iets zachter zou kunnen doen ben ik dik tevreden.
Ik begrijp u wel heel goed,alleen,ik zou begot niet weten hoe je dat kan oplossen.

Sygic moet je ook al niet hebben dan want die stem zet zich ook boven de muziek.
Tomtom ook niet want bij deze valt de muziek compleet weg.
Igo blijft de stem ongeveer gelijk met de muziek meegaan.
Navigon hebk al uitgelegd en copilot vind ik eerlijk gezegd nogal dof,is niet zo mijn ding.

Maar dat van stiller zetten heb ik geen idee.

Er is een nieuwe update voor navigon nu ;-),ben eens benieuwd.

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 15:04. Reden: Opschonen.
  #28  
Oud 10-09-09, 07:11
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Er is een nieuwe update voor navigon nu ;-),ben eens benieuwd.
Bedankt voor de tip. Zal het vanmiddag eens testen.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #29  
Oud 10-09-09, 09:44
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Er is een nieuwe update voor navigon nu ;-),ben eens benieuwd.
Helaas is die update er nog niet voor de Europe-versie.
  #30  
Oud 10-09-09, 14:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie Bekijk bericht
Helaas is die update er nog niet voor de Europe-versie.
Wist ik op dat moment nog niet,ik heb de benelux versie

text to text speech is leuk,lijkt wel of dat mens mee tsnot zit maar tis heel goed.

Anderzijds een negatieve opmerking;de nieuwe update zorgt er alweer voor mij mij ik tot meermaals toe gps uitval heb,ppfff.Dat raakt dus maar ne keer niet opgelost.

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 15:05. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop.
  #31  
Oud 10-09-09, 20:35
smittie-4 smittie-4 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 17
Standaard

Heb nu een tijdje Sygic, Navigon, en Tomtom getest.
Op een ipod met iGPS360.
Als tomtom adept kan alleen zeggen dat tomtom hopeloos werkt met deze combinatie.
Regelmatig uitval van gps signaal of totaal de coördinaten kwijt.
Dit over lange afstand,bv tussen knoop punt waterberg en paalgraven (A50) totaal de kluts kwijt.
Probeer om te draaien,sla hier links af, ga hier rechts af.neem de afslag.
Dit alles op het snelweg gedeelte zonder afslag mogelijkheid
sygic en navigon werken prima met de hardware.
Alleen plus voor tt is dat de kaarten up to date zijn.
bv toerit A59 naar A2 is sinds kort veranderd, tt geeft het goed aan andere twee niet.
In huissen is sinds paar maanden een nieuwe rotonde aangelegd, tt heeft het andere twee niet.
Zolang TT niet werkt met de iGPS360 raad ik iedereen af om TT aan te schaffen.
Voor mij is sygic de meest bruikbare.

Laatst gewijzigd door smittie-4; 12-09-09 om 00:10.
  #32  
Oud 21-09-09, 08:41
geertver geertver is offline
• iOS 4.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Hoi iedereen Ik heb 1 maand geleden Sygic aangekocht zonder text to speech. Ik heb geen melding gekregen van een update. Moet ik het terug downloaden en opnieuw betalen op text to speech te bekomen?

mvg,
Geert
  #33  
Oud 21-09-09, 08:47
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertver Bekijk bericht
Hoi iedereen Ik heb 1 maand geleden Sygic aangekocht zonder text to speech. Ik heb geen melding gekregen van een update. Moet ik het terug downloaden en opnieuw betalen op text to speech te bekomen?

mvg,
Geert
Nee, gekochte applicaties hoef je niet opnieuw te betalen. Je zou Sygic kunnen weggooien en inderdaad opnieuw downloaden in de AppStore. Je krijgt dan de melding: "U heeft deze applicatie al eens eerder aanschaft, wilt u deze nogmaals gratis downloaden?" (of iets dergelijks)
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #34  
Oud 21-09-09, 09:05
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

ik heb reeds geruime tijd een tomtom en sinds een paar maanden een Iphone S 32gb met daarop Navigon. Dat gaf mij de mogelijkheid om beide systemen eens uitgebreidt te testen. onder de streep; Navigon is geweldig én up-to-date. de tomtom mist nog steeds een aantal hoofdwegen en zelfs een groot stuk snelweg. Navigon kent beide zonder aarzelen. Nu heb ik ook een HTC thuis met daarop tomtom. dan zou je zeggen dat het de meest recente versie van kaarten is. jammer, dezelfde hoofdwegen, snelwegen en zelfs een paar plaatsen ontbreken nog steeds. de navigon kent dit alles. ik blijf van mening dat navigon een volwassen en professioneel is. tomtom is leuk, maar mist daardoor toch nog te veel. of het ene nu sneller opstart of niet, ik vind dat databank en weergave belangrijker. goeie actie, dat navigon.
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #35  
Oud 21-09-09, 16:03
geertver geertver is offline
• iOS 4.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Nee, gekochte applicaties hoef je niet opnieuw te betalen. Je zou Sygic kunnen weggooien en inderdaad opnieuw downloaden in de AppStore. Je krijgt dan de melding: "U heeft deze applicatie al eens eerder aanschaft, wilt u deze nogmaals gratis downloaden?" (of iets dergelijks)
Dit dacht ik ook tot vandaag!!
kijk maar

mvg,
Geert
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg sygic europ.jpg‎ (51,4 KB, 68x gelezen)
  #36  
Oud 21-09-09, 17:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertver Bekijk bericht
Dit dacht ik ook tot vandaag!!
kijk maar

mvg,
Geert
Ik heb hetzelfde voor.
Tenzij ik deze nog op itunes staan heb en dan eerst terug mee synchroniseer,dan ist terug wel in orde.

Mocht ik sygic bv ook volledig wegdoen dan moet ik het terug aankopen,ik vind zoiets al helemaal niet kunnen.
  #37  
Oud 21-09-09, 17:36
geertver geertver is offline
• iOS 4.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Juist ik heb het programa Sygic nog op i-tunes.
Updaten kan ik niet alleen opnieuw kopen. Maar heb ik het programma Sygic Europe 3 weken geleden gekocht :confused
  #38  
Oud 21-09-09, 17:38
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertver Bekijk bericht
Juist ik heb het programa Sygic nog op i-tunes.
Updaten kan ik niet alleen opnieuw kopen. Maar heb ik het programma Sygic Europe 3 weken geleden gekocht :confused
Als je op KOOP drukt zal er helemaal geen geld afgeschreven worden! Applicaties die je gekocht hebt kan je ontelbare keren opnieuw downloaden, GRATIS!
  #39  
Oud 22-09-09, 11:22
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik lees her en der dat men ontevreden is over het volume van de gesproken aanwijzingen t.o.v. de muziek. Je kunt bij ELK nav.systeem gewoon het volume bepalen van de aanwijzing door TIJDENS een aanwijzing de volumeknpppen aan de zijkant te gebruiken.

Wat betreft de kaarten van TT, ik heb een standalone One en een kwartaal abonnement. Deze kaarten zijn écht meer up to date dan de navigatie-apps. De TT-app heeft kaarten van een ruim half jaar oud en op deze app zit geen map-share waardoor het lijkt alsof er oudere kaarten zijn bijgevoegd. Hopelijk komt er in hun aangekondigde diverse updates (zie app-store) snel verandering in. Mede dankzij de iq-routes, overzichtelijke kaart en zeer duidelijk menu blijf ik bij TT. Ik heb Navigon ook een weekje kunnen gebruiken naast de TT-app en TT is toch steeds wat sneller met herberekenen en aanwijzingen, ondanks dat het driehoekje flink achter loopt op de 3D kaart (de 2d kaart is nauwkeuriger!) Navigon lijkt sneller omdat de plaatsbepaling ietsjes voor loopt op de werkelijkheid (gps loopt altijd ietsjes achter maar Navigon plaatst het zwarte pijltje iets meer naar voren zodat deze exact gelijk loopt met de werkelijkheid). Als je een afslag mist gaat het zwarte pijltje toch eerst de route in die je hoort te volgen, pas later gaat deze corrigeren waardoor hij dus iets trager wordt dan TT.
  #40  
Oud 22-09-09, 14:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertver Bekijk bericht
Juist ik heb het programa Sygic nog op i-tunes.
Updaten kan ik niet alleen opnieuw kopen. Maar heb ik het programma Sygic Europe 3 weken geleden gekocht :confused
Gewoon dan synchroniseren e en sygic aanvinken bij programma's,snap je,dan zal sygic terug op uw iphone staan.
Alle apps die ik koop zet ik ook nog eens over op een externe harde schijf,zo voel ik mij geruster.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Navigon of Sygic? forum.bericht iPhone Navigatie 75 17-01-12 01:28
Sygic en Navigon anzz Archief 2 29-07-09 15:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.