//

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews.

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) hey ik heb Tomtom, sygic en navigon gebruikt maar vond Navigon het snelste, de rest bleef beetje achter tijdens rijden. is er veranderingen gekomen sinds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 26-09-09, 07:48
alid88 alid88 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 31
Standaard

hey ik heb Tomtom, sygic en navigon gebruikt maar vond Navigon het snelste, de rest bleef beetje achter tijdens rijden. is er veranderingen gekomen sinds de nieuwere versies van de navigaties?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 26-09-09, 16:50
Breuf Breuf is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Ik heb gister op de website een artikel zitten lezen over de vergelijking van navigatiesoftware op een TomTom, een 3G en een 3GS. Er zaten ook twee filmpjes bij. Ik kan dat hele artikel niet meer vinden Kan iemand me op weg helpen?

alvast bedankt.

Edit: Ha, gevonden: http://www.iphoneclub.nl/30926/revie...one-navigatie/ (Bedankt!)

Nu de echte vraag: welke autohouders worden er gebruikt in het filmpje?

Laatst gewijzigd door Breuf; 26-09-09 om 16:53.
  #43  
Oud 27-09-09, 01:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alid88 Bekijk bericht
hey ik heb Tomtom, sygic en navigon gebruikt maar vond Navigon het snelste, de rest bleef beetje achter tijdens rijden. is er veranderingen gekomen sinds de nieuwere versies van de navigaties?
Weet ge wa ik weet?
Dat er geen enkele van de 5 echt super goed is.
Navigon is idd heel goed maar overlaatst ook gps signaal effe kwijt.
Sygic bleef zelfs hangen terwijl ik dit ervoor nooit heb voorgehad of ligt het mss dan toch ook voor een stukje aan die 3.1 ?
  #44  
Oud 30-09-09, 21:41
smittie-4 smittie-4 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Weet ge wa ik weet?
Dat er geen enkele van de 5 echt super goed is.
Navigon is idd heel goed maar overlaatst ook gps signaal effe kwijt.
Sygic bleef zelfs hangen terwijl ik dit ervoor nooit heb voorgehad of ligt het mss dan toch ook voor een stukje aan die 3.1 ?
Je hebt gelijk.
nav sigc en tt zijn duidelijk niet goed genoeg op een (in mijn geval) ipod
Heb alle drie getest tijdens vakantie op mallorca.
TT hopeloos met gps signaal.
Nav. hopeloos met route en navigatie+oude kaarten.
sigc is nog de meest bruikbare qua werking.
echter zowel sigc als nav. zijn veel te laat met aanwijzingen,vooral in dorpjes waar je vaak links rechts af moet.
Bij sigc is de wegen verloop slecht.
Hiermee bedoel ik de tekening hoe een weg loopt, een bijna rechte streep blijkt om de bocht een bijna haakse bocht te zijn .
Heb ter vergelijking tomtom op m`n pda mee gehad en op de zelfde routes geprobeerd kan alleen zeggen;
Navigatie op een iphone/ipod is kinder speelgoed. onvolledig en misleidend,en niet te vertrouwen.en te beperkt in zijn instel mogelijkheden ten opzichte van TT op m`n pda.
  #45  
Oud 04-10-09, 10:39
colpol colpol is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik denk dat alle systemen in grote lijnen wel doen wat ze moeten doen, je namelijk ergens brengen waar je zelf de weg naartoe niet weet.
Heb zelf uit kostenbesparende overweging Navignon benelux aangeschaft voor €49,95 (aanbieding)
Had zelf al een TT one classic, maar als je een iphone hebt moet daar ook iets op, en vergat de TT nog wel eens, heb nu altijd navigatie op zak.
Navignon doet wat het moet doen, n.l. mij ergens brengen waar ik de weg niet weet, en dat doet het programma duidelijk en zonder morren,Bravo!
  #46  
Oud 04-10-09, 13:33
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colpol Bekijk bericht
Ik denk dat alle systemen in grote lijnen wel doen wat ze moeten doen, je namelijk ergens brengen waar je zelf de weg naartoe niet weet.
Heb zelf uit kostenbesparende overweging Navignon benelux aangeschaft voor €49,95 (aanbieding)
Had zelf al een TT one classic, maar als je een iphone hebt moet daar ook iets op, en vergat de TT nog wel eens, heb nu altijd navigatie op zak.
Navignon doet wat het moet doen, n.l. mij ergens brengen waar ik de weg niet weet, en dat doet het programma duidelijk en zonder morren,Bravo!
Daar heb je gelijk,je geraakt idd op je bestemming zoals het moet alleen zal je wel zien na veel meer testen dat het toch heel wat problemen nog zal geven.
Al blijf ik erbij die gps chip van die iphone volgens mij ook niet optimaal is;als alle gpsen bij mij wel opstarten en dan bij sommige mensen tt en navigon niet dan kan ik al helemaal niet geloven het bij deze persoon aan navigon of TT ligt.

Ook zoals denk ik hier al eens heb gezegd is het opvallend op vele plaatsen ik minder goed bereik heb dan bv met mijn nokia van slechts 39 euro en dit met dezelfde provider.De nokia haalt betere scores dan de iphone qua bereik en dit zou evenzeer al helemaal niet mogen voor zo'n duur toestel en dit is al met alle iphones het geval.Mara ik wijk af nu.

In het begin soorde sygic en igo het beste maar doordat deze sinds die nieuwe update te dikwijls problemen geven staat navigon op nr1 voor mij.

Straks de eerste heel kleine review over de nieuwe gps Ndrive benelux.
Start allesins al snel op en het berekenen gaat ook al snel.
Vind ook gps signaal terwijl ik binnen in m'n garage zit.

Modbreak:
Gebruik in het vervolg ook even de Edit/MQuote-knop.


Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 16:06. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop + Modbreak.
  #47  
Oud 05-10-09, 11:37
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Ik heb Sygic gekocht uit de aanbieding.
Afgelopen week getest..
wat ik merk is het volgende: Gesproken aanwijzigingen kloppen soms niet met kaart beeld: bijvoorbeeld segt ze ga hier rechts af terwijl je rechtdoor moet.

Een ander vervelender aspect is dat Sygic bij mij vaak vastloopt in drukke steden (zoals utrecht binnenstad...) Wordt volledig non responsive... Herstarten van de App werkt maar soms (en tijdelijk)
Op de snelweeg gaat het wel goed maar daar heb ik haar minder nodig..)
Is dit bij alle navigatie op de Iphone?? maw: GPS probleem of komt door Sygic?

Serial GPS lijkt niet te werken met Sygic.. Klopt dit?

Iphone 3G, 16 Gb, JB, Fw 3.0
  #48  
Oud 05-10-09, 13:42
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Het is gewoon allemaal bagger gps als die nieuwe navigon uit is met dat 3d dan koop ik die gewoon dat ziet er pas tof uit geen gedoe mee met die iPhone

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 05-10-09 om 13:53. Reden: ***spellingscontrole die verkeerde woorden maakt
  #49  
Oud 05-10-09, 14:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans Bekijk bericht
Ik heb Sygic gekocht uit de aanbieding.
Afgelopen week getest..
wat ik merk is het volgende: Gesproken aanwijzigingen kloppen soms niet met kaart beeld: bijvoorbeeld segt ze ga hier rechts af terwijl je rechtdoor moet.

Een ander vervelender aspect is dat Sygic bij mij vaak vastloopt in drukke steden (zoals utrecht binnenstad...) Wordt volledig non responsive... Herstarten van de App werkt maar soms (en tijdelijk)
Op de snelweeg gaat het wel goed maar daar heb ik haar minder nodig..)
Is dit bij alle navigatie op de Iphone?? maw: GPS probleem of komt door Sygic?

Serial GPS lijkt niet te werken met Sygic.. Klopt dit?

Iphone 3G, 16 Gb, JB, Fw 3.0
Ik weet het omdenduur niet meer om eerlijk te zijn.
Ik heb alle gpsen,alleen vandaag Ndrive moetk nog uittesten en ze hebben allen hun fouten.
Opmerkelijk is wel dat update 3.0 voor bijna geen problemen meer zorgde bij mijn gpsen en sinds 3.1 nu net wel bij allen voor problemen zorgt + ik ook wel denk die gps chip in de iphone gewoon niet goed genoeg is.
Voorlopig scoort navigon het beste.

En in de stad heb ik altijd problemen al gekend ook met een gewoon gps zowel met tomtom als navigon,zelfs met deze altijd wel wat.
  #50  
Oud 06-10-09, 10:38
btentusscher btentusscher is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Wat heb je opgelost en hoe?
  #51  
Oud 06-10-09, 15:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door btentusscher Bekijk bericht
Wat heb je opgelost en hoe?
Was met de nieuwe gps Ndrive die slechts 29,99 euro kost voor de benelux.
Daarnet effe gestest en viel goed mee.Wel 1 keertje vastgelopen maar of dit aan de gps ontvangst ofzo ligt dacht ik niet maar soit;voor de rest was het zeker niet slecht.
Wel raar tenzij ik wat verkeerds doe maar ik had de snelheidscamera's aangezet en kreeg niks te zien en te horen,mss deze er nog niet inzitten?
Net zoals de meeste gpsen is ook bij deze zo dat je gewoon de bocht moet meevolgen en deze zegt rechts afslaan .Als je je baan kent is er nooit een probleem maar op een plaats waar je nog nooit bent geweest zou je toch effe goed moeten opletten.En het gebeurt wel deze moet herberekenen deze eerst verkeerd rekent en aantal seconden nadien zich terug herpakt en dan goede baan terug geeft.Het is opvallend alle gpsen dit voorhebben.
Voor de rest allemaal oke en duidelijke info op het scherm.
Voorzover ik gezien heb geen reality view maar dat hoeft niet persee voor mij.
Ook snelle opstart tijd en gps ontvangst.
Voorlopig ben ik er wel over te spreken maar meerdere test zullen moeten uitwijzen het echt goed werkt.
  #52  
Oud 06-10-09, 15:34
Shops Shops is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik heb gisteren de Navigon Europe aangeschaft en het werkt prima. Ook GPS-signaal is erg snel. Toppertje!
  #53  
Oud 06-10-09, 15:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shops Bekijk bericht
Ik heb gisteren de Navigon Europe aangeschaft en het werkt prima. Ook GPS-signaal is erg snel. Toppertje!
O,wacht maar af,kwestie van tijd .
  #54  
Oud 06-10-09, 16:00
Shops Shops is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
O,wacht maar af,kwestie van tijd .
Wat gaat er dan gebeuren na een kwestie van tijd? Lees juist op de forums dat de meeste mensen wat problemen hebben gelijk in het begin omdat de GPS niet 'goed werkt'. Jij hebt al ervaring met de Navigon Mobilenavigator Europe?
  #55  
Oud 06-10-09, 17:07
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shops Bekijk bericht
Wat gaat er dan gebeuren na een kwestie van tijd? Lees juist op de forums dat de meeste mensen wat problemen hebben gelijk in het begin omdat de GPS niet 'goed werkt'. Jij hebt al ervaring met de Navigon Mobilenavigator Europe?
Ik heb ze alle 6 zoals ik reeds al had vermeld in vorige posts.
Navigon scoort wel het beste tot nu toe,in den beginne niet vond ik,tis heel bizar vind ik.
Eerst is er die update 3.0 en opeens geen gps uitval meer met bv navigon en nu sinds die 3.1 veel problemen bij mij en opeens op 25km ver 3 maal gps uitval met navigon.
Is het de gps chip van de iphone?Ik zeg die kans redelijk groot is en alsook mede soms door een update.
  #56  
Oud 06-10-09, 20:06
Flessendop Flessendop is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ik heb al bijna 500Km gereden met Navigon.... tot nu toe geen vastlopers gehad.
Altijd een snelle gps signaal
  #57  
Oud 06-10-09, 22:33
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

@ apotheosis:

Als een update andere resultaten geeft, dan is de hoofdboosdoener de software en niet de gps chip. Ik heb het al meer gezegd, maar ik denk nog steeds dat het hoofdzakelijk ligt aan een combinatie van allerhande software op je iPhone. Wie zegt mij dat die 6 Navigatieprogramma's op jouw iPhone elkaar niet beïnvloeden, ook al staan er 5 uit?
  #58  
Oud 07-10-09, 01:03
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Net terug een test gedaan met. Ndrive en helaas; alweer vast gelopen,ik moest terug herbeginnen,het wilde eerst zelfs niet,nog eens herbegonnen,adres opnieuw ingegeven en toen ging het terug mazr wat gebeurde er; ik had adres van het werk ingesteld en wat zou deze gedaan hebben? Deze zou mij nog ong 2,5 tal km verder hebben gestuurd?
Tja,zo raak je niet op de juiste bestemming natuurlijk,wat een grote fout me dat is.
Als ik het adres van thuis i
stel dan is het toch beter,dan stuurt deze mij 150 meters tever.
  #59  
Oud 07-10-09, 10:21
Shops Shops is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

@ huibregt

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je het met één navigatieprogramma moet doen, en niet met 6. Dat helpt allicht.
  #60  
Oud 07-10-09, 11:35
starbbs starbbs is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Tippie:

Ook ik had zeeeeer veel problemen met een gps fix op mijn ip3gs 3.01 na een jb. Nadat ik SBSetting eraf had gegooid waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen en had ik zo een fix.

Dit is iets wat jullie kunnen proberen. Gold overigens ook voor de batterij...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Navigon of Sygic? forum.bericht iPhone Navigatie 75 17-01-12 02:28
Sygic en Navigon anzz Archief 2 29-07-09 16:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.