//

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews.

TomTom, Navigon, Sygic en iGo reviews. discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans lijkt me met geen enkele navigator een probleem, dit is de basics... met google maps kom je ook een end ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 10-02-10, 15:31
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Re:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans Bekijk bericht
lijkt me met geen enkele navigator een probleem, dit is de basics... met google maps kom je ook een end (maar dan wel internet gebruik)
En dat is iets wat in het buitenland in de papieren gaat lopen. Bedankt voor de eerste antwoorden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #82  
Oud 29-03-10, 15:28
LBBS's schermafbeelding
LBBS LBBS is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Hoorn
Berichten: 59
Standaard

Mensen, heb weer een hoop gelezen. Leuke reviews ook al zijn ze niet allemaal meer up to date.

Heb nu TT op mijn 3G gezet, maar het valt me op dat dat pijltje een beetje aan het "hoesten" is. Hij loopt niet in 1 soepele lijn door.

Komt dit omdat mijn telefoon bom vol staat met apps? Of hebben jullie dezelfde ervaring?
__________________
to change your reality, change your thoughts
  #83  
Oud 01-04-10, 10:10
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Ik heb een paar dagen wat geklooid met de nieuwste versies van Navigon en TomTom.

Conclusies:
De weergave van Navigon is en blijft mooier en soepeler. De weergave van TomTom is echter duidelijker (vooral overdag).

De bediening van TomTom is beter en overzichtelijker.

De TTS-stem van de TomTom is weliswaar behoorlijk krakerig, maar dat stoort minder dan de 'Beatrix' van Navigon, die op mijn 3G bij tijd en wijle echt niet te verstaan is en hakkelt. Overigens klinken beide stemmen via de radio wel goed. Beatrix geeft overigens wel meer informatie: ze vertelt bijvoorbeeld aan welke kant van de weg de eindbestemming is.

De kaarten van Navigon zijn (in elk geval hier in het noorden) inmiddels sterk verouderd. Mijn eigen huisnummer (al drie jaar oud) kent ie niet en ook de ring van Groningen staat er nog steeds niet op. Je kunt op de site van Navteq hun actuele kaart bekijken en daar staat de nieuwe ringweg al lang op. Navigon gebruikt dus niet de laatste versie...

Ik krijg in Navigon regelmatig vreemde routesuggesties. Zo wordt ik soms onnodig over een paralelweg gestuurd en mag ik iets te vaak dwars door woonwijken (met drempels...).

TomTom heeft bij mij nog steeds een beetje de neiging om 'uit de bocht te vliegen', waardoor ie de weg even kwijt is.

Als het GPS-signaal wegvalt (dat gebeurt nogal eens met en iPhone helaas) gaat TomTom mooi verder op de ingeslagen weg. Het beeld wordt dan wel even grijs. Navigon blijft hangen waar je was toen het signaal wegviel.

De Google-POI zoekopties zijn in TomTom veel completer uitgewerkt. Waar je bij Navigon alleen in de buurt kunt zoeken, kun je bij TomTom eerst een locatie opgeven. Daardoor vind je sneller wat je zoekt.

De berekening van de aankomsttijden is in TomTom beter. Navigon is vaak te optimistisch.

Navigon berekent de routes sneller. Ook herberekenen gaat sneller en eerder bij Navigon. Het verschil is echter niet storend.

Al met al heb ik Navigon weer van mijn 3G afgegooid, omdat TomTom voor mij op de belangrijkste punten (routes, kaarten, beter te bedienen) beter scoort. Bovendien is Navigon op een 3G soms erg traag, het is volgens mij verstandig om te zorgen dat je een 3GS hebt als je Navigon wilt gebruiken. (MemStatus even gebruiken of een herstart helpt overigens wel een beetje).

TomTom mag dan een beroerde prijspolitiek hebben en steeds achterop komen met verbeteringen, maar als ze verbeteringen doorvoeren doen ze dat wel goed. Nu nog een fatsoenlijke mogelijkheid om zelf POI toe te voegen...
  #84  
Oud 01-04-10, 13:25
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

Ik reed gisteren met Sygic bij den bosc een nieuwbouwwijk in en stond versteld van de actualiteit van de kaart... zelfs de wegen nu in aanleg stonden er al op...
Wat mij betreft een plus voor sygic!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Navigon of Sygic? forum.bericht iPhone Navigatie 75 17-01-12 01:28
Sygic en Navigon anzz Archief 2 29-07-09 15:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.