//

Help: tomtom geluid via bluetooth (carkit)??

Help: tomtom geluid via bluetooth (carkit)?? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Heb een vraagje. Heb net TomTom voor de Iphone gekocht. Normaal kan ik handsfree bellen met de Iphone 3g via mijn inbouwde buetooth ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-09, 22:16
Loebas Loebas is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard Help: tomtom geluid via bluetooth (carkit)??

Hallo allemaal,
Heb een vraagje. Heb net TomTom voor de Iphone gekocht. Normaal kan ik handsfree bellen met de Iphone 3g via mijn inbouwde buetooth in de auto. Dat werkt nog steeds. Ik krijg alleen de aanwijzingen van tomtom niet door over bluetooth naar mijn radio. Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen of werkt dat niet? Ik krijg namelijk ook geen muziek via de bluetooth.

Alvast dank
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-09, 10:40
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Je carkit moet het Bluetooth A2DP profiel voor stereogeluid ondersteunen. Is dit niet het geval dan gaat het niet werken.
  #3  
Oud 26-09-09, 09:17
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Ik heb dat probleem ook maar dan met Navigon.

Dit komt denk ik door het bluetooth van de Iphone zelf.

Gesprekken ziet ie niet hetzelfde als alle andere geluiden (navigatie en muziek).

Dus als je lekker naar de radio luistert komen de geproken delen van je navigatie niet over de speaker.

Dit is wel een punt van verbetering voor Apple.
  #4  
Oud 26-09-09, 09:40
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo van der Meer Bekijk bericht
Ik heb dat probleem ook maar dan met Navigon.

Dit komt denk ik door het bluetooth van de Iphone zelf.

Gesprekken ziet ie niet hetzelfde als alle andere geluiden (navigatie en muziek).

Dus als je lekker naar de radio luistert komen de geproken delen van je navigatie niet over de speaker.

Dit is wel een punt van verbetering voor Apple.
Dat komt omdat gesprekken via het handsfree bluetooth profiel gaan en andere geluiden (muziek, navigatie) via het A2DP profiel voor stereo geluid. Je carkit moet deze bluetooth profielen beide ondersteunen. Dit is dus geen mankement van de iphone maar een gebrek in je carkit.
  #5  
Oud 28-09-09, 21:10
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Dat is het nou net.

Mijn carkit is een Funkwerk ego talk.

Deze doet beide en is gekoppelt aan de cd ingang van mijn VW radio en direct aan de speakers voor de gesprekken.

Toen er nog geen 3.0 sofware was had ik een A2DP adaptor op mijn Iphone voor de Bluetooth overdracht en bediening via de carkit.
Dit werkte perfect.

Sinds 3.0 en de halfe A2DP ondersteuning (zonder bediening via de carkit) van de bluetooth is dit wel een tekortkoming.

Apple had ook kunnen denken van hé laten we de geproken delen van de navigatie via het gesprek deel van de bluetooth doen zodat mensen met een uitgebreide carkit de radio kunnen luisteren en de navigatie stem horen over de speakers van de auto. Net als bij het plegen van een telefoongesprek.

Het ligt dus niet aan mijn carkit maar aan de keuze van Apple om alles wat geen telefoongesprek is over A2DP te sturen.
  #6  
Oud 30-09-09, 18:25
hijsselstijn hijsselstijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard Bluetooth navigatie

Hallo, ik herken dit probleem. Op een smartphone met windows mobile en Route 66 navigatie geinstalleerd kreeg ik ook geen geluid. Ik rijd ook motor en heb behoefte aan "slechts het stemgeluid" via een headset in de helm omdat het turen naar zo'n schermpje ook niet bevordelijk is voor de veiligheid . Ik heb het probleem kunnen oplossen door een programmaatje van internet te halen en te installeren op de smartphone. Het prog. heet BTaudio en dat werkt. Maar uiteraard niet op de iPhone. Dus ik denk dat er een slimme programmeur aan te pas moet komen om dit probleem op te lossen. En dan moet het prog. ook nog door de Apple keuring om het in de App. Store te kunnen downloaden! Ik zou het wel plezierig vinden want dan kan ik ook een nav.sys. op mijn iPhone zetten.
Eigenlijk zou de leverancier van de nav. prog. dit moet oplossen want als het geluid niet wordt doorgegeven aan de carkit gaat dat ook tenkoste van de veilgheid lijkt mij.
Als je bij het programmaatje bekijkt van de memorecorder die met firmware versie 3.1 op de iPhone is gezet daar kun je het opgenomen geluid afspelen via bluetooth, luidspreker of hoofdtelefoon. Dus met een simpele keuzemenu kan je kiezen om het geluid via, in mijn geval, de headset van mijn helm af te spelen. Zo simpel kan het zijn.
Dus programmamakers, aan de slag!
Groet.

Laatst gewijzigd door hijsselstijn; 03-10-09 om 16:41.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth Carkit geen geluid na 4.2 update lemme201 iPhone accessoires en onderdelen 0 24-11-10 14:43
carkit tomtom Thundermies iPhone Navigatie 4 02-05-10 10:51
tomtom Benelux geen geluid -> tomtom support wilt niet helpen jeroenhermans Archief 3 24-08-09 16:56
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.