//

Navigon Live Traffic

Navigon Live Traffic discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Modbreak: Illegale manieren om Navigon werkend te krijgen zijn niet toegelaten, gelieve je dan ook aan de regels te houden!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05-11-09, 18:43
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Modbreak:
Illegale manieren om Navigon werkend te krijgen zijn niet toegelaten, gelieve je dan ook aan de regels te houden!

Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 05-11-09, 19:26
sander4000 sander4000 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 9
Standaard

weet iemand al wat er gebeurd als je je iphone een clean install geeft ben je dan je live trafic kwijt?
  #23  
Oud 05-11-09, 21:46
Hjalmarr Hjalmarr is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik denk dat die kans er wel in zal zitten ja...
  #24  
Oud 05-11-09, 21:46
jhvos jhvos is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Iemand problemen met de GPS fix na upgrade naar 1.3 en Live Traffic? Bij mij houdt de GPS er redelijk vaak mee op na upgrade gisteravond.
Ook ik had last van de storin op defile server, wel vanavond een alternatieve route gevolgd. Dat werkte prima totdat de GPS fix weg was, na restart weer ok trouwens.
  #25  
Oud 06-11-09, 07:19
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sander4000 Bekijk bericht
weet iemand al wat er gebeurd als je je iphone een clean install geeft ben je dan je live trafic kwijt?
Als je Navigon dan weer installeerd, is dat gratis omdat je deze al eens aangekocht hebt. Dat zelfde geld ook voor Live Traffic, deze moet je weer opnieuw installeren vanauit Navigon maar zal gratis zijn omdat je deze al eens hebt aangekocht.

Geldt voor alle betaalde apps uit de iTunes store. Eenmaal aangekocht kan je deze later altijd kostenloos nog eens installeren op je iPhone.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #26  
Oud 06-11-09, 08:17
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Als je Navigon dan weer installeerd, is dat gratis omdat je deze al eens aangekocht hebt. Dat zelfde geld ook voor Live Traffic, deze moet je weer opnieuw installeren vanauit Navigon maar zal gratis zijn omdat je deze al eens hebt aangekocht.

Geldt voor alle betaalde apps uit de iTunes store. Eenmaal aangekocht kan je deze later altijd kostenloos nog eens installeren op je iPhone.
Wordt deze niet gesynct met iTunes en opgeslagen op uw Mac/PC, zodoende deze na een clean install terug wordt geïnstalleerd, zonder dat je deze opnieuw hoeft te downloaden?
  #27  
Oud 06-11-09, 13:37
Breuf Breuf is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Update: Ik heb de taal van de iPhone van NL op Engels gezet en toen Navigon opgestart. Binnen no-time was live traffic geregistreerd en werkte. Daarna weer de taal op NL gezet en alles werkt nog steeds. Ik is blij.

Of dit nu toeval is geweest???
Ik had hetzelfde probleem. En na de taal op Engels te hebben gezet was LT bij mij ook geregistreerd. Weird!
  #28  
Oud 06-11-09, 16:13
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Ik ben helemaal blij met de nieuwe toevoeging van Traffic Live. Het heeft me na 2 dagen al een paar keer om een file geleid en de file info klopt ook.

Echter valt mij op dat het opstarten (versie 1.3) nu erg lang duurt (40 a 50 seconden). Dit was met de vorige versies niet zo. Duurde toen max 10 seconden. Niet dat dit heel erg is maar vind het wel jammer.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met de laaste versie (1.3)?
  #29  
Oud 06-11-09, 17:09
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lapje Bekijk bericht
Echter valt mij op dat het opstarten (versie 1.3) nu erg lang duurt (40 a 50 seconden). Dit was met de vorige versies niet zo. Duurde toen max 10 seconden. Niet dat dit heel erg is maar vind het wel jammer.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met de laaste versie (1.3)?
Klopt, bij mij duurt het opstarten nu ook echt merkbaar langer.
  #30  
Oud 08-11-09, 12:50
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Heerlijk die traffic info, werkt echt goed, echter, mijn grootste minpunten aan navigon blijven,
Te kleine lettertjes, onveilig daardoor.
En de routeberekeningen hier rond Antwerpen, zijn ronduit slecht, daar scoort Tomtom gewoon 10x zo goed.
Spijtig, want Navigon is zoveel mooier en uitgebreider, en de traffic werkt prima....Maar me zo onlogische straten insturen die al jaren afgesloten zijn, of een spitstrook insturen waardoor ik dan 30 minuten stilsta, kunnen echt niet meer. Terwijl de concurrent hier echt beter scoort.
Echt spijtig , want alleen al voor de nieuwe tunnelbeelden zou ik dagelijks een tunnel nemen, zo mooi.
  #31  
Oud 08-11-09, 17:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Klopt, bij mij duurt het opstarten nu ook echt merkbaar langer.
Inderdaad.
Heb nog steeds niet de kans gehad om het uit te testen,ne mens heeft soms o zo weinig tijd of soms gewoon geen zin
  #32  
Oud 10-11-09, 12:57
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Ik rij elke dag 160 km van Neede (achterhoek) naar Amsterdam. (voornamelijk A1 en klein stukje A10)
Hij geeft altijd de file's aan alleen zit er een half uur tussen ofzo dus niet helemaal up-to date. Soms sta ik in de file terwijl navigon aangeeft dat er niks is. Hij plant overigs wel andere route's maar een uitkomst nee
Vind wel fijn dat ik op mijn complete route ongeveer kan zien waar de file komt.
In Amsterdam gaf ie op de A10 dat ik eraf moest ivm file en stuurde mij in principe direct weer terug op dezelfde weg met de uitkomst dat ik 10 auto's heb gepasseerd die gefrustreerd mij er niet tussen wilden laten.
Ik ben wel blij dat ik hem gekocht heb en verwacht uiteraard update's nadat meer mensen het gaan gebruiken
  #33  
Oud 13-11-09, 14:13
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Navigon Live Traffic werkt op zich prima bij mij. Het is ook makkelijk te begrijpen en te bedienen. Mooi is ook de opmerking "Kijk op het scherm...".
Maar er is wel een nadeel: Live Traffic vreet data. Een ritje van een uur door het westen van Groningen kost zomaar 6 mb. Als je per kb moet betalen kan dat aardig in de papieren lopen...
  #34  
Oud 13-11-09, 15:51
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Ik vind de weergave wat gebrekkig. Het overzichtskaartje dat je krijgt als je op het fileknopje drukt is vrijwel onbruikbaar; mooier zou zijn als je meteen op het fileoverzicht (het lijstje) komt. En het lijkt wel of hij alle files in de buurt laat zien, niet alleen die op mijn route. Sommige files zijn met een kleurtje gemarkeerd (ik zag er 1 met links een geel balkje ernaast), en sommigen hebben een pijl die ik in een tandwieltje of een pijltje-met-knik kan veranderen, wat dat ook moge betekenen. Jammer ook dat in de lijst met files de lengte en geschatte vertraging niet genoemd worden.... Eerst dacht ik nog "20km file! Zo lang is de a13 niet eens", maar dat bleek mijn afstand tot die file te zijn, tamelijk nutteloze informatie tenzij die file ook op mijn route lag (wat niet het geval was).

Oftewel, ik snap niets van die weergave... Er is een mooi screenshot van een kaart met een stuk file en de alternatieve route in geel weergegeven, maar dat heb ik nog niet naar voren weten te toveren. Is er een manual van dit spul? Ik kon op de site van Navigon niets voor de iPhone vinden.

Op het navigatiescherm zou ik ook meer info willen zien: een duidelijke indicatie dat er een file op mijn route zit, de totale lengte en geschatte vertraging, en of omrijden zin heeft.

(edit: gelukkig is de bediening van de fileinfo vrijwel hetzelfde als op de kastjes van Navigon, waar wel handleidingen voor zijn, erg verhelderend: http://www.navigon.com/portal/common...ish_manual.pdf)

Laatst gewijzigd door Muxje; 13-11-09 om 16:02.
  #35  
Oud 11-12-09, 15:09
n@gel n@gel is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 36
Standaard Europa versie en Live Traffic

Na zoeken heb ik nog geen antwoord gevonden op de volgende vraag:
Ik sta op het punt om Navigon 1.4 Europa te kopen (als die beschikbaar wordt)

Echter werkt Live Traffic Nederland met deze versie, of te wel, kan je Live Traffic aanschaffen met de Europa versie of werkt het alleen met de benelux versie?
  #36  
Oud 11-12-09, 15:37
mnidhk mnidhk is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door n@gel Bekijk bericht
Na zoeken heb ik nog geen antwoord gevonden op de volgende vraag:
Ik sta op het punt om Navigon 1.4 Europa te kopen (als die beschikbaar wordt)

Echter werkt Live Traffic Nederland met deze versie, of te wel, kan je Live Traffic aanschaffen met de Europa versie of werkt het alleen met de benelux versie?
Dat werkt. Ik heb Europese versie met live traffic.
  #37  
Oud 12-12-09, 19:38
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

werkt het inmiddels naar behoren met een Jailbroken iPhone?
  #38  
Oud 12-12-09, 23:34
Anfroy Anfroy is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
werkt het inmiddels naar behoren met een Jailbroken iPhone?
Het werkt wel, met een aantal aandachtspunten: (die niet besproken kunnen worden wegens illegaal content, king1987)

Installeren van de app gaat goed zonder problemen.

Laatst gewijzigd door King1987; 12-12-09 om 23:44.
  #39  
Oud 10-02-10, 12:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb en jailbroken iPhone, met Illegale software (zoals o.a. SBSettings) maar wel een legale Navigon erop (gekocht dus) kan ik dan ook geen Live Traffic draaien?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 10-02-10 om 14:46.
  #40  
Oud 10-02-10, 12:55
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik heb en jailbroken iPhone, met Illegale software (SBSettings) maar wel een legale Navigon erop (gekocht dus) kan ik dan ook geen Live Traffic draaien?
Dat zou moeten lukken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon: Live traffic in Navigon Erikje128 iPhone Navigatie 3 18-01-11 09:32
Navigon Live Traffic Hjalmarr Archief 3 27-10-09 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.