//

flits- paalsignalering

flits- paalsignalering discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Op mijn iPhone heb ik met tevredenheid de Navigon routeplanner. hierin zit een aan/uit schakelbare flits- paalsignalering. Vandaag las ik het onderstaande op de ANWB ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-12-09, 12:12
macsiem macsiem is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 11
Standaard

Op mijn iPhone heb ik met tevredenheid de Navigon routeplanner. hierin zit een aan/uit schakelbare flits- paalsignalering.
Vandaag las ik het onderstaande op de ANWB site:

Duitsland
Het gebruik en het bezit van alle apparatuur met flits- paalsignalering is verboden. Dus niet alleen het navigatiesysteem maar ook andere elektrische apparaten zoals een laptop, PDA of een mobiele telefoon zijn verboden. Het vervoeren van deze apparatuur als deze niet in werking is, in bijvoorbeeld de kofferbak van de auto-, is niet toegestaan omdat ook het bezit van een apparaat met flitspaalsignalering verboden is.

Dat houdt dus in dat het eenvoudig afzetten van de flits- paalsignalering niet voldoende is. Natuurlijk kan je geheel Navigon van de iPhone halen wanneer je naar Duitsland gaat, maar dan heb je geen navigatie meer.
Een vervelend probleem dus.
Weet iemand misschien hoe je alleen de fflits- paalsignalering uit Navigon verwijdert zodat het navigeer deel wel blijft bestaan?

Heeft Navigon wanneer geïnstalleerd via de Duitse iTunes geen flits- paalsignalering? Anders hebben de oosterburen een probleem.

(Ook Zwitserland heeft een strenge wetgeving, raadpleeg voor andere landen de ANWB)

Sorry mensen. Ik heb te vroeg gepiept. Zag net dat je de flits- paalsignalering in het menu flitspalen kan De-installeren.
Of je het er ook weer op kan krijgen (om weer in Nederland te gebruiken) weet ik niet.
Iemand al ervaring hiermee?

Laatst gewijzigd door Michel15; 31-12-09 om 13:34. Reden: edit knop gebruiken svp
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 31-12-09, 13:16
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

helemaal de installeren en weer terug syncen via iTunes misschien .
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #3  
Oud 31-12-09, 13:43
Dading Dading is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard

In Duitsland (en Zwitserland) zitten er geen flitspalen in Navigon (of TomTom) dus je hoeft je geen zorgen te maken.
  #4  
Oud 31-12-09, 13:46
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

alleen al dat het erinzit of de mogelijk heeft maakt het strafbaar
  #5  
Oud 31-12-09, 14:19
Dading Dading is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 9
Standaard

Ze zitten er niet in dus het is niet strafbaar.

Ik woon in Duitsland en heb Tomtom uit de Duitse iTunes. In Duitsland krijg ik geen waarschuwen maar in Nederland wel. Op forums heb ik hetzelfde gelezen over Navigon omdat ik ook graag op zoek was naar een mogelijkheid in Duitsland waarschuwingen te krijgen.

Dit is de makkelijkste oplossing die ik heb gevonden:
SCDB.info - The European Speed Camera Database - Blitzerwarner für Apple iPhone 3G

Ook is het mogelijk POI's toe te voegen in de TomTom app. Misschien dat dit ook werkt voor flitspalen in Duitsland, heb het niet geprobeerd. Flitspalen zijn in Duitsland toch niet zo'n probleem als in Nederland. How to add custom voices, POIs to iPhone without Jailbreaking - TomTomForums.com - TomTom & GPS Navigation Community
  #6  
Oud 26-03-11, 01:07
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Even dit draadje omhoog halen. We zijn nu een jaar verder. Is het inderdaad zo dat er geen flitspalen in Navigon zitten (in Duitsland). Dus hoef ik niets te de-installeren?
  #7  
Oud 26-03-11, 09:33
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Ik zou eerder denken aan mij aan de rgels te houden. Dan heb je niets te vrezen!En ben je meteen van de gezeik over flietspalen af.Scheelt je misschien een paar minuten reistijd en heel veel brandstof en iritatie dat je voorganger maar niet opzij gaat. . Als je mij niet gelooft vraag ik je dan om voor een keer het te proberen.Het is dan ook prettiger voor je medepasagiers.
  #8  
Oud 26-03-11, 13:08
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik ben ook van plan mij aan de regels te houden, maar dan nog.
Ik heb juist pas ergens gelezen, Kampioen? Krant? dat iemand 200 euro boete gekregen had bij een verkeerscontrole omdat er flitspaalsignalering aan stond.
  #9  
Oud 27-03-11, 05:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Boete is iig nog minder erg dan wat ik er over las: dat je apparatuur (en dus je iPhone) in beslag kon worden genomen! Ik de-installeer het ook als ik op vakantie ga, maar 'baal' er wel van dat ik bij thuiskomst in NL de flits service niet meer heb, of in andere landen waar het niet verboden is.... Herinstalleren later thuis in iTunes herinstalleert ook flitspalen, maar dan ben je wel je voorkeuren, opgeslagen favorieten etc. kwijt.....

Ik vind het wel jammer dat hier niet zoveel duidelijks over te vinden is. Misschien dat iemand die Duits beheerst eens kan bellen met de Duitse ANWB en of politie?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 27-03-11 om 05:42.
  #10  
Oud 27-03-11, 19:26
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Hierin staat gewoon in normaal Nederlands wat wel en niet mag.

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/nw-versies/rhw_navigatieapparatuur_met_flitspaalsignalering_i.pdf

Komt er eigenlijk op neer dat je al r flitspaal info moet verwijderen als je door een desbetreffend land reist en het via de papieren route planner of kaart aanduiding jezelf op attent moet maken dat je zo'n punt nadert.

Diverse route planners printen overigens ook tegenwoordig belangrijke info uit in tekst voor de bijrijder. Inc info van waar welk paaltje staat, werkte naar Genève prima naast m'n TomTom.
  #11  
Oud 15-04-11, 00:12
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

En de politie in het buitenland weet dat Nederlanders dit in hun navigatie hebben zitten dus als zij zien dat je navigatie aan boord hebt is het bij controle bijna altijd raak.
  #12  
Oud 15-04-11, 17:46
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Maar onze vraag is ook: zitten er wel flitspalen in Navigon Europa? Als ze er niet inzitten dan kunnen ze je er ook niet voor bekeuren
  #13  
Oud 16-04-11, 21:22
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
Maar onze vraag is ook: zitten er wel flitspalen in Navigon Europa? Als ze er niet inzitten dan kunnen ze je er ook niet voor bekeuren
Er zitten zeker flitspalen in, maar voor zover ik weet NIET van landen waar dat verboden is (Duitsland, Zwitserland). Je kunt ze er overigens op een simpele manier allemaal uitgooien, in het opties-menu zit en knop die dat voor je regelt.
Wil je ze weer terug: dan moet je Navigon van je iPhone gooien en opnieuw installeren.
  #14  
Oud 16-04-11, 21:59
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Nou als ze er in Duitsland niet eens inzitten, waarom zou ik ze er dan uithalen? Ik vind de- installeren dan onnodig. Dan heb je bij terugkomst weer zo'n gedoe. Op de site van Navigon kun je niet eens via contact deze vraag stellen. Ik kon het tenminste niet vinden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
flits app met push ? copyfile iPhone Navigatie 25 29-11-11 01:57
Iphone te warm, kan flits niet gebruiken Yezur iPhone algemeen 3 20-03-11 13:15
Camera flits kleur veranderen Delvenaartje iPhone algemeen 10 13-02-11 17:30
Zwarte flits bij indrukken stand-by knop Jaspperr iPhone algemeen 10 23-10-09 16:01
rare flits bij uitzetten iphone martijnzelihsen iPhone algemeen 4 22-08-08 21:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.