//

gps resetten

gps resetten discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) wanneer ik google maps gebruik op mijn iphone, gebeurt het met grote regelmaat, dat de locatie niet klopt, mijn iphone zit er dan zeker 500 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-01-10, 12:07
lotusdiver lotusdiver is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: tilburg
Berichten: 35
Standaard gps resetten

wanneer ik google maps gebruik op mijn iphone, gebeurt het met grote regelmaat, dat de locatie niet klopt, mijn iphone zit er dan zeker 500 meter naast. Ik merk dan ook, als ik navigion opstart, en hij heeft een fix, dat mijn iphone om de 3 seconden even het contact verliest met de satalieten. ( dit zie ik, als ik in navigion kijk bij sataliet status, en dat de coordinaten elke 3 seconden even op 0 springen)

Wanneer ik dan "herstel locatiewaarschuwingen"gebruik, en alles reset, werkt de gps weer, maar dezelfde dag nog begint het probleem opnieuw.
Is dan de gps chip in mijn iphone kapot, of is het normaal dat ik elke dag wel weer alles moet resetten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-01-10, 12:22
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

google maps zit er bij mij ook een 500 meter naast en met tomtom heb ik dit probleem niet , wel afwijking van 20 meter ofzo
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #3  
Oud 03-01-10, 14:38
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Als Google maps er 500m naast zit, dan heeft hij waarschijnlijk nog geen GPS fix en gebruikt alleen de telefoonmasten. Dat kan afhankelijk van de omstandigheden enkele minuten duren voor de GPS het overneemt. Je ziet dat aan de blauwe locatie-bol. Alleen als hij pulseert heeft hij een GPS fix.
Wat er verder aan de hand is met het resetten weet ik zo even niet. Bij mij raakt Navigon de fix niet steeds kwijt, hij blijft de coördinaten aangeven, tenzij ik slechte ontvangst heb b.v. binnenshuis. Als ik binnenshuis vlak bij het raam een fix heb en ik beweeg een meter van het raam af, dan gaat hij inderdaad om de paar seconden de fix kwijt raken en vind ze dan weer even.
Conclusie alleen bij een slecht zicht op de hemel (op de satellieten dus) verliest hij steeds het contact.

Laatst gewijzigd door huibregt; 03-01-10 om 14:47. Reden: toevoeging
  #4  
Oud 04-01-10, 11:28
Frankenbar Frankenbar is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik herken het probleem van 500m naast de spot waar je zit met google maps. Maar dit is volgens mij telefoon afhankelijk. Mijn vrouw heeft ook een iphone. Op die van haar wordt de locatie goed aangegeven +/- 20m op mijn telefoon is dit altijd 500m naast de plek. Of ik buiten, binnen 10min wacht maakt allemaal niet. Heb de app motionx GPS geinstalleerd om te kijken of deze het wel goed doet, maar ook 500m naast de spot waar ik sta.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
resetten koenvanden iPhone Apps 6 27-12-10 15:08
1.1.1 resetten edraket Unlock [archief] 3 25-02-08 17:11
ResetteN? Rutger001 iPhone algemeen 1 14-02-08 21:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.