//

in buitenland vrijwel geen GPS ontvangst

in buitenland vrijwel geen GPS ontvangst discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Tijdens een verblijf van de zomer in Kreta had ik met iPhone 3G (jailbreak) geen GPS ontvangst met TomTom, Navigon of Sygic. Nu zijn wij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-01-10, 19:37
nath01 nath01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard in buitenland vrijwel geen GPS ontvangst

Tijdens een verblijf van de zomer in Kreta had ik met iPhone 3G (jailbreak) geen GPS ontvangst met TomTom, Navigon of Sygic. Nu zijn wij naar Tenerife geweest afgelopen week (wat een heerlijk weer daar zeg!!) met 2 verschillende iPhones 3GS beiden jailbreak (overigens toestellen allen origineel simlock vrij)en met TomTom en Sygic erg slechte ontvangst. Soms lag toestel een half uur buiten met navigatie aan en nog steeds geen ontvangst, af en toe kwam er uiteindelijk ontvangst. Navigon heeft het in het geheel niet gedaan. Op de terugweg in Belgie nog geprobeerd inde auto zeker een minuut of 20 maar ook geen succes. Zo snel we in NL kwamen en op Vodafone netwerk zaten deed hij het direct.

Ik heb het forum door zitten kijken en meerdere malen de opmerking gelezen van mensen die zeiden dat het erop leek dat zolang data roaming uitstaat dit probleem zich voordoet. Ook heb ik veel opmerkingen voorbij zien komen van mensen die zeiden dat dit niet kon. Ik zou dit zelf ook roepen dat het niets met de roaming te maken heeft echter begin ik door eigen ervaring hier toch aan te twijfelen. Is er nog niemand die hier een definitief antwoord op weet/heeft?

Thanxxx
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-02-10, 20:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Beetje late reactie, maar ik heb ook ontdekt dat ik in het buitenland ineens geen GPS ontvangst meer had. Dat was vanaf het moment dat Vliegtuigmodes activeerde (terwijl 'Locatievoorzieningen' op 'aan' bleef staan) Nu ben ik er na wat testen achter, dat de simkaart (in mijn geval dan) per-se actief moet zijn. iPhone in vliegtuigmodus zetten zorgt ervoor dat Navigon geen GPS detecteert, ook al staat locatievoorziening aan. Je hoeft niet per-se de simkaart te ontgrendelen (dus je kunt gewoon onbereikbaar blijven) om de GPS wel weer te laten werken. Ik vindt dit probleem ook bij niemand terug, dus ik vind het ook maar vreemd. Het is nu eenmaal zo. Je kunt iig geen datakosten maken in het buitenland als je dataroaming uit hebt staan en je simkaart niet ontgrendelt

Laatst gewijzigd door ballegooier; 19-02-10 om 20:56.
  #3  
Oud 20-02-10, 10:04
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Zucht..
Voor de zoveelste keer: In vliegtuigmodus is ook de GPS uitgeschakeld (waarom Apple dat zo beslist heeft weet ik natuurlijk niet.) Kijk b.v. daarvoor ook eens in de gebruikershandleiding van de iPhone. Daarin vind je heel veel zaken perfect uitgelegd. Dit voorkomt veel van steeds weer dezelfde vragen op diverse forums.
  #4  
Oud 21-02-10, 19:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@huibregt, de verwarring hier zit 'em er in dat je nadat je vliegtuigmodus hebt aangezet, GPS (en ook Wi-Fi) apart weer aan kan zetten: voor GPS is dat de switch 'locatievoorziening'. Gek genoeg helpt dat in mijn geval niet om Navigon weer GPS te laten ontvangen. Overigens ben ik hier de enige, in een ander topic was iemand die wel dmv gebruik van SBSettings 'Phone' uit kon zetten, en wel GPS ontvangst had.
  #5  
Oud 21-02-10, 21:09
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

@ballegooier,:
Sorry, ik heb geen ervaring met jailbreak, dus weet niet wat dan wel en niet apart te schakelen is en wat er dan mis kan gaan. De originele Apple handleiding slaat natuurlijk alleen op een unjailbroken iPhone.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
slecht/geen gps en Wi-Fi ontvangst domela76 Wi-Fi 2 02-07-11 20:11
Geen GPS ontvangst na Ipad Baseband kilzone Unlock 1 06-12-10 23:48
Iphone 4, geen facetime + geeg gps ontvangst bengt Odido (T-Mobile) 3 01-11-10 16:57
Geen ontvangst in het buitenland casamanga iPhone algemeen 0 24-01-10 16:26
TomTom & Navigon hebben geen GPS ontvangst dennis00 iPhone Navigatie 4 06-10-09 01:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:52.