//

iPhone in de auto; Parrot of TomTom carkit?

iPhone in de auto; Parrot of TomTom carkit? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik rijd tegenwoordig steeds vaker en ik moet bekennen dat ik nog steeds geen carkit heb. Ik heb mijn iPhone in een brodit houder hangen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-03-10, 00:47
de.ruijter de.ruijter is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard iPhone in de auto; Parrot of TomTom carkit?

Ik rijd tegenwoordig steeds vaker en ik moet bekennen dat ik nog steeds geen carkit heb. Ik heb mijn iPhone in een brodit houder hangen met een sigarettenaansteker oplader waardoor ik de Navigon app kan gebruiken. De GPS werkt niet altijd even goed. Als ik bel doe ik dat niet handsfree. Door het meer rijden is het verstandig om toch een carkit aan te schaffen.

Nu zijn er wat mij betreft een aantal mogelijkheden:
1. de plaats zo houden en een Parrot Mki9100 kopen.

2. de Brodit vervangen door de TomTom Carkit. (werkt dat met de Navigon software?)

3. Beiden combineren. (kost een beetje maar werkt het ook?)

Zijn er mensen met ervaring? Ik heb al wel wat ervaringen gelezen maar zeker mogelijkheid drie nog niet.

Grtz,
Mark

Laatst gewijzigd door de.ruijter; 17-03-10 om 16:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-10, 12:45
de.ruijter de.ruijter is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard

Jammer dat er nog geen reacties zijn.
Blijkbaar zijn er niet veel mensen die de twee combineren.
Ik denk aan de TomTom carkit omdat de GPS signaal in de auto niet altijd even sterk is.
Ik denk aan de Parrot om dat ik niet zulke goede reacties lees op de handsfree funktie van de TomTom.

Zijn die twee uberhaupt te combineren?
  #3  
Oud 24-03-10, 16:34
XeNoBiTe XeNoBiTe is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb de Parrot MKi9200 set al een tijd in gebruik gehad en ben er zeker tevreden over. Mooie ervan is dat je direct muziek vanaf je iPhone over de speakers kunt spelen. Nadeel is dat de versterker van je radio dan wordt omzeild, dus eventuele subwoofer wordt niet gebruikt! Dat vind ik persoonlijk een groot nadeel.
Puur Bluetooth is hij top en is zowel het geluid als verstaanbaarheid voor andere kant goed. Hij is wel vrij prijzig, dat moet je ervoor over hebben.
  #4  
Oud 05-04-10, 21:30
PietjeP-HGZ PietjeP-HGZ is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PietjeP-HGZ
Standaard

Ik heb nu een week de tomtom carkit in mijn auto. Echt super. Je kunt de carkit ook kantelen voor landscape, zit een gps versterker in en een line/out zodat je je muziek via de autoradio kunt afspelen (mits deze dat ondersteunt). Bellen wil ook prima, tis natuurlijk ook een handsfreesetje!

Ben super tevreden, t was de 99 euro meer dan waard!

Laatst gewijzigd door PietjeP-HGZ; 05-04-10 om 21:31. Reden: spell error
  #5  
Oud 05-04-10, 22:12
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Collega van me heeft ook de TT carkit en is daar ook heel tevreden over. Zit nu zelf ook te twijfelen. Heb zelf een CK3400 Parrot carkit en wil daar eigenlijk wel gebruik van blijven maken, weet dus niet of dat werkt icm. de TT carkit, moet ik maar es uit gaan zoeken.
  #6  
Oud 05-04-10, 22:36
de.ruijter de.ruijter is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Collega van me heeft ook de TT carkit en is daar ook heel tevreden over. Zit nu zelf ook te twijfelen. Heb zelf een CK3400 Parrot carkit en wil daar eigenlijk wel gebruik van blijven maken, weet dus niet of dat werkt icm. de TT carkit, moet ik maar es uit gaan zoeken.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Tot nu toe heb ik geen ervaringen gelezen waarin beide systemen samen werken.
Grtz,
Mark
  #7  
Oud 05-04-10, 22:58
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ja, dat is waar ik ook bang voor ben. iPhone communiceert via BT met de Parrot carkit, dan kun je niet gelijktijdig met de TT GPS ontvanger communiceren lijkt me....wordt vervolgd.
  #8  
Oud 11-04-10, 20:22
spikebalou spikebalou is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

Hoi hoi,
Ik heb de Tomtom carcit ook aangeschaft en deze werk perfect, zowel voor navigon en tomtom. Zelf vind ik dit een supercarcit, snelle ontvangst van gps en bluetooth werkt ook perfect.
Zelf doe ik ook wel eens muziek over de radio (kenwood) afspelen via bluetooth en dat is echt een aanrader. ook het handsfree bellen werkt zo goed.

Groetjes Spikebalou
  #9  
Oud 24-09-10, 15:20
CarloRoan CarloRoan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard Combinatie Parrot MKI9100 met TomTom carkit

Heyyyyyyyy,

Ik gebruik sinds kort de combinatie Parrot MKI 9100 samen met de TomTom Carkit.
Aangezien ik in Peugeot rij, was mijn GPS bereik (gelaagde voorruit) vaak slecht, maar na de aanschaf van de TomTom carkit had ik weinig problemen met GPS.
Het leuke aan de Parrot is dat je muziek kunt afspelen via je Iphone en een USB stick.
Je kunt echter ook je Aux aansluiting van je Parrot koppelen aan de TTC. Zo maak je dus optimaal gebruik van de extra GPS functie van je TTC en kun je toch gewoon muziek afspelen via je de boxen van je auto (via Iphone of USB). Ook het stemgeluid van TT gaat via de boxen.
Handsfree bellen gaat ook erg makkelijk, je zet gewoon je Iphone in de TTC en maakt verbinding met de Parrot!!!!! Dus niet met je TTC.

Een nadeel is, dat je een aantal kabels moet zien weg te werken en dat deze combinatie erg duur is.

Voor de rest ben ik zeer tevreden.

Iemand vragen, ik hoor het graag!

Greetzzzzz Carlo






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de.ruijter Bekijk bericht
Jammer dat er nog geen reacties zijn.
Blijkbaar zijn er niet veel mensen die de twee combineren.
Ik denk aan de TomTom carkit omdat de GPS signaal in de auto niet altijd even sterk is.
Ik denk aan de Parrot om dat ik niet zulke goede reacties lees op de handsfree funktie van de TomTom.

Zijn die twee uberhaupt te combineren?
  #10  
Oud 24-09-10, 15:32
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Ik heb een tt-carkit gehad, maar vond het toch net niet... Je moet de iphone in de houder stoppen om via deze boxjes te kunnen bellen (ik wil ook soms bellen met telefoon nog in mijn broekzak!).. Dus ging ik verder kijken :

Ik nu heb een Parrot Mki9100 in mijn renault megane 2,
in combinatie met mijn iPhone 4 werkt dit PERFECT

Ik navigeer gewoon door de tomtom in een standaard houdertje te drukken. Audio gaat lekker via mijn boxen, ook mijn ipod functie draait heerlijk op mijn versterkers!

Mocht ik willen scrollen in mijn afspeellijst of wil ik het toestel opladen doe ik dit via de kabel die bij de parrot hoord!

Mijn conclusie :

Parrot MKI9100 wat een geweldige carkit voor de iPhone!!!
  #11  
Oud 24-09-10, 15:59
CarloRoan CarloRoan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard Als ik moet kiezen, dan een Parrot

Hey,

Jouw combinatie werkt natuurlijk ook perfect.

Alleen had ik het probleem dat ik een zeer slecht GPS signaal had, vandaar dat ik de TTC gewoon heb aangesloten.
Heb jij geen warmtewerende voorruit dan??

Een ander voordeel is dat je je Ipod kunt bedienen via je scherm en meteen kunt opladen. Dat is met jou combinatie wat lastiger omdat de Ipod als je de oplader aansluit niet meer bedienbaar is via je scherm. Want je kunt de Aux aansluiting met de oplader niet gelijktijdig gebruiken.
Of zit ik fout????

Het handsfree bellen is natuurlijk beperkt met die boxjes van de TTC, maar die vallen weg als je de bleutooth van de parrot activeerd.

Kortom: Parrot MKI 9100 top carkit!

Greetzzz Carlo


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waltero Bekijk bericht
Ik heb een tt-carkit gehad, maar vond het toch net niet... Je moet de iphone in de houder stoppen om via deze boxjes te kunnen bellen (ik wil ook soms bellen met telefoon nog in mijn broekzak!).. Dus ging ik verder kijken :

Ik nu heb een Parrot Mki9100 in mijn renault megane 2,
in combinatie met mijn iPhone 4 werkt dit PERFECT

Ik navigeer gewoon door de tomtom in een standaard houdertje te drukken. Audio gaat lekker via mijn boxen, ook mijn ipod functie draait heerlijk op mijn versterkers!

Mocht ik willen scrollen in mijn afspeellijst of wil ik het toestel opladen doe ik dit via de kabel die bij de parrot hoord!

Mijn conclusie :

Parrot MKI9100 wat een geweldige carkit voor de iPhone!!!
  #12  
Oud 20-01-13, 21:29
patjedia patjedia is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

vraagje
als je de iphone aansluit op de kabel van de parrot 9100 laad ie dan ook gelijk op?

greetz pat
Reageren

Labels
carkit, ervaringen, navigon, parrot, tomtom



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone en carkit van Parrot delions iPhone algemeen 4 15-02-11 13:38
TomTom carkit: bellen over de speakers van de auto aernout Archief 2 02-11-09 16:02
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33
iphone gaat niet meer aan na gebruiken parrot carkit microdesign iPhone algemeen 7 22-04-08 20:13
iphone vast na bluetooth parrot carkit duphamed iPhone accessoires en onderdelen 8 17-04-08 16:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.