//

van wanneer zijn de kaarten?

van wanneer zijn de kaarten? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb Navigon op mijn iPhone 4 (sinds gisteren) en ben eigenlijk wel nieuwsgierig van wanneer de kaarten zijn. Op mijn Nokia maakte ik gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-09-10, 12:48
Lian1966's schermafbeelding
Lian1966 Lian1966 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Breda
Berichten: 154
Standaard van wanneer zijn de kaarten?

Ik heb Navigon op mijn iPhone 4 (sinds gisteren) en ben eigenlijk wel nieuwsgierig van wanneer de kaarten zijn. Op mijn Nokia maakte ik gebruik van Sygic en die kaarten waren van okt 09 (kan er een paar maanen naast zitten hoor).
Met name de nieuwe wegsituatie rondom Eindhoven stond wel op de Sygic maar ik weet niet of die ook al op Navigin staan.
Ik heb al heel de site van Navigon doorgespit maar kan het antwoord op mijn vraag daar niet vinden. Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.
__________________
Groetjes Lian
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-09-10, 14:10
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

De situatie rond eindhoven staat ook al op de meest recente navigon. Maar de kaarten zijn niet de meest recente die er zijn. een stuk rondweg hier in tilburg staat er bv nog niet op terwijl die op igo die ook gebruik maakt van Navteq kaarten al wel staat.
  #3  
Oud 05-10-10, 12:20
Coyote63 Coyote63 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Standaard

De (nieuwbouw)wijk waar ik woon is al ouder dan 4 jaar maar volgens de Navigon kaarten kan ik nog steeds niet over gebaande wegen naar mijn huis rijden.

Kaarten zijn dus minstens 4 jaar oud
  #4  
Oud 05-10-10, 12:34
Lian1966's schermafbeelding
Lian1966 Lian1966 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Breda
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coyote63 Bekijk bericht
De (nieuwbouw)wijk waar ik woon is al ouder dan 4 jaar maar volgens de Navigon kaarten kan ik nog steeds niet over gebaande wegen naar mijn huis rijden.

Kaarten zijn dus minstens 4 jaar oud
Dat is vreemd want de grote weg rondom Eindhoven staat er al wel op en die is volgens mij 2 jaar geleden ongeveer gewijzigd.
  #5  
Oud 05-10-10, 12:36
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

In zijn algemeenheid zijn de kaarten van Navigon van 2009 en 2010. Echter als de gemeente of andere verantwoordelijke de wijzigingen niet doorgeeft staan die wijzigingen er (nog) niet in. Sommige gebieden zijn dus 'bij', andere niet. Ik heb Navigon al zo'n 1 1/2 jaar en bij de laatste update van Navigon zijn 'nieuwe' kaarten geleverd.....

Laatst gewijzigd door huibregt; 05-10-10 om 12:39.
  #6  
Oud 05-10-10, 13:34
Coyote63 Coyote63 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Ik heb Navigon al zo'n 1 1/2 jaar en bij de laatste update van Navigon zijn 'nieuwe' kaarten geleverd.....
Ik ging er, wellicht ten onrechte, vanuit dat Lian1966 hier spreekt over de gratis Navigon app. Dat is in ieder geval de versie waarop ik me baseer.

Als jij aangeeft dat je een update van Navigon hebt, veronderstel ik dat je de betaalde app hebt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
In zijn algemeenheid zijn de kaarten van Navigon van 2009 en 2010. Echter als de gemeente of andere verantwoordelijke de wijzigingen niet doorgeeft staan die wijzigingen er (nog) niet in. Sommige gebieden zijn dus 'bij', andere niet.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de kaarten waarop Navigon zich baseert niet de laatste van Navteq zijn.
Dit zeg ik mede omdat het systeem in mijn auto (inbouw in Opel, maar ook op basis van Navteq) met precies hetzelfde probleem worstelt.

Laatst gewijzigd door Coyote63; 05-10-10 om 13:39. Reden: verduidelijking
  #7  
Oud 05-10-10, 13:52
Lian1966's schermafbeelding
Lian1966 Lian1966 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Breda
Berichten: 154
Standaard

Ik maak gebruik van de betaalversie en kan me inderdaad voorstellen dat deze kaarten nieuwer zijn dan van de gratis versie
  #8  
Oud 05-10-10, 14:21
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ook ik heb inderdaad de betaalde versie. Welke kaarten in de gratis T-mobile versie zitten weet ik niet.
  #9  
Oud 12-10-10, 19:57
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

In de gratis versie staat bij mij 2010 genoemd. Een nieuwe wijk in Scherpenzeel van twee jaar oud staat erin.
  #10  
Oud 21-12-10, 00:48
iMarnick iMarnick is offline
• iOS 6.1.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 49
Standaard

Wat ik wel raar vind, ik woon in een eenrichingsstraat en dat is al meer dan 20 jaar zo en toch staat die nog steeds niet aangeduid als 1 richting waardoor de navigatie mij altijd in de verkeerde richting de straat in stuurt.Terwijl een andere straat in de buurt wel een pijltje van 1 riching heeft op de kaart en dat klopt daar ook. Precies of ze zijn mijn straat vergeten aan te duiden. Heb het sinds ik Navigon heb van de zomer al zeker 10 keer gemeld via fout in de kaart. Dus hopelijk houden ze er rekening mee in de volgende kaartpdate. Want in de laatste versie Navigon 1.7 was er toch geen kaartupdate toch? Dat was bij 1.6 had ik gelezen.

Laatst gewijzigd door iMarnick; 21-12-10 om 00:51.
  #11  
Oud 21-12-10, 11:53
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Het kaartmateriaal blijft toch een nadeel van Navigon. In de Navteq-kaarten ontbreken gewoon teveel recente wijzigingen, zoals bijvoorbeeld ook de situatie rond Sneek. Deze ontbreekt trouwens ook op de kaart op navteq.com, dus daar kan Navigon niet zoveel aan doen...

Het blijkt toch een voordeel te zijn om, zoals TomTom dat met Tele Atlas heeft, een kaartenmaker in eigen bezit te hebben. Hoewel, in de laatste versies zit een vreemde fout: in de straat waarin ik woon (nieuwbouw: 2007) zijn de huisnummers verkeerd-om weergegeven (was eerst wel goed en ook op de PND's is het correct weergegeven). Overigens bestaat de straat in Navigon wel, maar de huisnummers herkent ie niet.

Laatst gewijzigd door Wilbie; 21-12-10 om 11:57.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geschiedenis wissen van kaarten Jean72 iPhone algemeen 10 20-07-15 09:45
Software: Kaarten van China? Beschikbaar??? stiertjuh iPhone Navigatie 0 07-10-09 03:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.