//

GPS problemen op iPhone 3G 4.0.1

GPS problemen op iPhone 3G 4.0.1 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien is het zo dat ze in een slecht dekkingsgebied zit en alleen over GPRS beschikt wat zou kunnen verklaren dat ze telkens een verkeerde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-10-10, 13:55
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Misschien is het zo dat ze in een slecht dekkingsgebied zit en alleen over GPRS beschikt wat zou kunnen verklaren dat ze telkens een verkeerde locatie te zien krijgt en dat de navigatie via Navigon niet werkt.
Ze zit bij T-Mobile, dus het zou niet zo heel vreemd zijn.
Alleen beweert ze dat ze voor de problemen met de GPS wel gewoon alles werkte, dus dat vind ik vreemd.

Heb nou al drie dagen niks meer van haar gehoord dus hoop dat 't probleem is opgelost.

Laatst gewijzigd door iRobin; 10-10-10 om 13:59.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 10-10-10, 14:57
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

De combinatie iPhone 3G / iOS 4.0.1 is niet zo'n gelukkige. Het werkgeheugen lijkt vol te lopen, waardoor allerlei functies (waaronder de GPS-chip) slecht gaan werken. Een herstart helpt dan even, maar even later treden de problemen weer op.

Mijn tip: upgraden naar 4.1 (en in Navigon de Panorama-View uitzetten).
  #23  
Oud 22-10-10, 16:13
Onno1970 Onno1970 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Angry Zelfde probleem :-(

Het probleem dat hier beschreven wordt heb ik ook. Steeds als ik maps open zegt mijn iphone dat ik in Best (noord Brabant) zit, terwijl ik a) daar zo'n 100 km vandaan zit, en b) daar nog nooit geweest ben (iig zeker niet met mijn iphone).
Een enkele keer geeft ie ineens wel m'n juiste locatie aan, om 1 min later weer Best aan te geven
Ook na de upgrade na 4.1 blijft het probleem, heb ook alle suggesties geprobeerd die in dit topic stonden. Geen resultaat.

Heb m'n telefoon nu zo'n 3 maanden, deed het prima. Ben ermee naar Amerika geweest, werkte locatie bepaling ook prima. En nu sinds ongeveer 1 tot 1,5 week dit probleem.

Snap het ook niet aangezien de locatiebepaling in eerste instantie via de gsm masten gaat, en daarna pas (bij beschikbaarheid, dus buiten) gps gebruikt. Kan het een probleem van de provider zijn ? (in mijn geval Vodafone).

Heel irritant allemaal, want alle apps die ik gebruik met locatiebepaling (parkmobile, buienradar, layar) heb ik dus niks aan

Iemand een idee ?
  #24  
Oud 22-10-10, 20:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Interessant om dit eens uit te zoeken; hoe dat assisted gps nu eigenlijk werkt, icm met welke provider en soort netwerk je hebt. Als ik nl. op het gprs netwerk zit, gaat het wel eens mis, maar op het 3G gaat het beter. Een vriend van mij heeft ook vodafone op z'n nokia en daar geeft Google Maps in eerste instantie ook een locatie compleet in een andere provincie aan, daarna, als de GPS beter wordt / een fix krijgt schuift ie terug naar de echte / juiste positie. Dat duurt wel te lang voor apps als bijv. buienradar. Die heeft dan allang de verkeerde regio opgehaald.
  #25  
Oud 24-10-10, 19:46
Onno1970 Onno1970 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Heb het de afgelopen dagen een aantal keer geprobeerd. Zo gauw ik buiten ben (en dus prima gps ontvangst heb) gaat het prima. Idd niet te snel apps als buienradar etc opstarten, eerst via maps kijken of mijn iphone de juiste locatie heeft gevonden. Op deze manier geen problemen.
Zo gauw ik ergens binnen ben en locatiebepaling volledig afhankelijk is van het gsm netwerk gaat het soms goed, soms fout. Zal er eens op letten of het idd afhankelijk is of ik 3G ontvangst heb.

Maar ben wel benieuwd of er idd een relatie tussen dit probleem en de provider zit (en of alle Vodafoners dan net als ik in Best uitkomen )
  #26  
Oud 25-10-10, 09:52
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ik ben als 'Vodafoner' ook zonder 3G en GPS nog nooit in Best uitgekomen. Eerst krijg ik dan mijn laatst bekende locatie te zien en na ongeveer een minuut (soms wat langer) zit ik aardig in de buurt van mijn werkelijke locatie.
  #27  
Oud 27-10-10, 12:16
Ron1978 Ron1978 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 51
Standaard

Hoi Onno,

Ik heb hetzelfde probleem met een 3g en Vodafone. Ik zit alleen continu ergens op de A59 (waar ik in principe dan wel geweest ben maar al lange tijd weer weg ben). Aangezien ik nu net een iphone 4 heb en de 3g met Tomtom aan een kameraad beloofd heb voor een zacht prijsje, kan hij wel eens teleurgesteld uitkomen aangezien hij m.n. de Tomtom wel zag zitten.

Uit al deze reacties begrijp ik tevens dat het dus ook niet aan Tomtom ligt (ik dacht namelijk Tom eraf te gooien en Navigon te installeren)?

Gr. Ron
  #28  
Oud 27-10-10, 17:39
hans1910 hans1910 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Regio Arnhem
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar hans1910
Standaard

Wanneer ik dit zo allemaal lees, ga ik er voorlopig maar geen navigatie op zetten, en werk nog maar even door met het Google gebeuren, of komt er een andere versie uit die beter werkt? Heb net vorige week mijn Mio 510 voorzien van nieuwe kaarten van(08-2010)
  #29  
Oud 27-10-10, 19:46
Ron1978 Ron1978 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 51
Standaard

Ter aanvulling: heb zojuist de tip binnen dit forum uitgevoerd op m'n 3g o.s. 3.1.2 en het werk geweldig: http://forum.iculture.nl/f8/applicat...tml#post592362

Na 10 seconden buiten had ie al bereik. Morgen even op de weg uitproberen.
  #30  
Oud 28-10-10, 11:20
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hans1910 Bekijk bericht
Wanneer ik dit zo allemaal lees, ga ik er voorlopig maar geen navigatie op zetten, en werk nog maar even door met het Google gebeuren, of komt er een andere versie uit die beter werkt? Heb net vorige week mijn Mio 510 voorzien van nieuwe kaarten van(08-2010)
Wat je hier leest zijn voornamelijk de mensen met problemen. Verreweg de meesten hebben geen probleem met de navigatieprogramma's. (ik ook niet met Navigon). Ik zou dus niet zo bang zijn om er een navigatie-app op te zetten.
  #31  
Oud 24-11-10, 19:44
danielmor danielmor is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 12
Standaard

Hallo allemaal ik heb net een jailbreak gedaan op me iphone 3g hier voor had ik 3.1.3 erop waar mij gps met tomtom het goed op deed.Maar nu helemaal niet meer met maps doet hij het wel.
Hebben hier meer mensen last van?
ik heb hem terug naar 3.1.2 gedaan maar me itunes zag dat het een oudere versie was dus wou niets meer terug zetten.Dus weer terug naar J.B 4.1 en geen gps.. pff please kan er iemand mij helpen ik gebruik tomtom erg veel heb er ook een andere navigatie erop gezet maar die heeft ook geen gps(navigator)

Als jij die gene bent die mij kan helpen stel ik erg op prijs ik hoop ook dat er een oplossing is.

met vriendelijke groet

Daniel.
  #32  
Oud 24-11-10, 19:47
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

@danielmotor: Alstublieft, stel dezelfde vraag niet in meerdere draadjes.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS-problemen door fouten in iOS? robenroute iPhone algemeen 2 07-10-10 21:47
Problemen met GPS (Locatie) - Verzameltopic damnet iPhone Navigatie 65 15-08-10 21:30
GPS-problemen met ndrive WouterT iPhone Apps 5 17-05-10 08:15
GPS problemen en andere vreemde zaken frenske iPhone algemeen 11 02-10-09 12:57
GPS problemen Xavifunky iPhone Navigatie 2 25-07-09 16:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.