//

Navigon versie 1.7

Navigon versie 1.7 discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Navigon 1.7 is uit, met MyReport functie. Verder viel me op dat bij de TTS stem (text to speech) de schoonmoeder van koningin Beatrix is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-12-10, 10:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Navigon versie 1.7

Navigon 1.7 is uit, met MyReport functie.
Verder viel me op dat bij de TTS stem (text to speech) de schoonmoeder van koningin Beatrix is verwisseld met de stem van 'Tom' die we kennen van TomTom, een prettig alternatief om te horen, naast de ook uiterst prettige standaard (niet TTS) stem...!
Verder is ook de 'aankopen terugzetten' knop weer terug in de in-app purchases, dat scheelt weer een hele hoop verwarring voor veel mensen denk ik...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-10, 13:14
Lian1966's schermafbeelding
Lian1966 Lian1966 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Breda
Berichten: 154
Standaard

Ik wil hem ook updaten maar krijg steeds te zien dat ik ruimte vrij moet maken op mijn iPhone. Hoeveel ruimte heeft deze update nodig want ik heb al vanalles verwijderd maar nog steeds lukt het niet?
Is het misschien handiger om Navigon er eerst af te gooien en dan opnieuw te installeren?
__________________
Groetjes Lian
  #3  
Oud 16-12-10, 13:53
Krusko Krusko is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 51
Standaard

Ik had hetzelfde probleem. Via Itunes update ging wel goed. Update is 1,7 GB als ik het goed zag in Itunes.
__________________
Iphone 3GS + Ipad 16 GB op 4.2 (zonder jailbreak)
  #4  
Oud 16-12-10, 16:44
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 Bekijk bericht
Ik wil hem ook updaten maar krijg steeds te zien dat ik ruimte vrij moet maken op mijn iPhone. Hoeveel ruimte heeft deze update nodig want ik heb al vanalles verwijderd maar nog steeds lukt het niet?
Is het misschien handiger om Navigon er eerst af te gooien en dan opnieuw te installeren?
Elke app die je installeert heeft (tijdelijk) minimaal 2x de app-grootte aan vrij geheugen nodig. Eerst de oude versie eraf gooien werkt. Je bent dan echter wel al je voorkeur-routes etc. kwijt. Die moet je daarna dus weer invoeren als je ze wilt houden.
  #5  
Oud 16-12-10, 19:20
Lian1966's schermafbeelding
Lian1966 Lian1966 is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Breda
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Elke app die je installeert heeft (tijdelijk) minimaal 2x de app-grootte aan vrij geheugen nodig. Eerst de oude versie eraf gooien werkt. Je bent dan echter wel al je voorkeur-routes etc. kwijt. Die moet je daarna dus weer invoeren als je ze wilt houden.
Het is me inmiddels gelukt door de update via iTunes op mijn laptop te installeren. Duurt wel even maar het is allemaal goed gegaan.
  #6  
Oud 17-12-10, 01:12
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Kom er net achter dat de TTS stem exact dezelfde als de voorlees-stem van de iPc app !
Dat is volgens mij dezelfde meneer....?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-12-10 om 01:19.
  #7  
Oud 18-12-10, 11:54
ronaldo1967 ronaldo1967 is offline
• iOS 4.3.4
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 17
Standaard

Heb de update geladen voor zowel IPhone 3GS als mijn iPad, ben me nog niet zeker of ik op iPad zal navigeren maar i.i.g. Fijn dat je het ook kostenloos op iPad kan zetten.
Ziet er allemaal goed uit maar heb helaas nog niet getest op beide.
Ik gebruik navigon europe nu een paar maand, bevalt zover goed maar erger mij aan 2 dingen en ik weet niet of iemand mij kan helpen dit op te lossen.
1e probleem wat ik als zeer storend ervaar is dat de gps zeer onnauwkeurig is en langzaam hersteld als je verkeerd bent gereden en met onnauwkeurig bedoel ik dat hij geregeld de straat neemt die dicht in de buurt ligt. Ik heb gelezen hier op de site dat dit te verhelpen is met de TomTom carkit voor iPhone maar dat gaat dus niet lukken als nu de iPad wil gaan gebruiken voor mijn navigon. Kan iemand een goede tip geven?
2e zeer storend probleem is dat als de iPhone over Bluetooth over autoradio gaat om handsfree te bellen dat de navigatiestem er zeer luid door het gesprek gaat en dus het gesprek niet goed mee krijg.

Als deze 2 problemen verholpen zijn dan maakt het de navigon voor mij perfekt en natuurlijk kaartupdates zouden zeer welkom zijn want dat gaat in aantal situaties echt niet meer en kost vaak veel extra tijd en Kilometers heb ik het goed dat in deze update kaartupdates zijn verwerkt?
Alvast bedankt voor de hulp.
  #8  
Oud 18-12-10, 12:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Helaas zou op het gebied van een stem door je telefoongesprek (ofwel de multitasking) Navigon in de leer moeten bij TomTom: daar krijg je (als de app en/of gps tenminste werkt) de kaart te zien tijdens het bellen en houden de gesproken instructies op. Bij navigon is het helaas precies andersom; je krijgt geen kaart te zien en de dame of TTS meneer tettert door je gesprek heen. Dat is helaas niet op te lossen.

Wat betreft je gps- nauwkeurigheids vraag; de iPad heeft tov de 3G(s) een andere, betere gps chip* en navigeert bijna haarscherp. Voor je iPad heb je dus absoluut geen gps versterker oplossing nodig zoals je daar bij de 3G(s) wel bij gebaat bent.
*net als in de iPhone4, wat een verademing is tov de 3G(s) vwb de gps prestaties.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-12-10 om 12:11.
  #9  
Oud 18-12-10, 12:29
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

App ook op mijn 3GS gezet en er meteen al spijt van. Het zijn 100% zeker niet de meest recente Navteq kaarten die erin gebruikt worden.Straten die op een PNA van Navigon al wel staan staan op deze app niet.
  #10  
Oud 18-12-10, 12:35
ronaldo1967 ronaldo1967 is offline
• iOS 4.3.4
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 17
Standaard

Hoi

Bedankt voor je snelle reactie Ballegooier

Ja dan moeten ze dat maar snel eens veranderen bij Navigon wat betreft door het gesprek tetteren.
Wat betreft dat de nauwkeurigheid beter is op de iPad kan ik nu ook bevestigen dat dit zo is,ik vermoede het gisteren al.
Dan kan ik voorlopig het beste navigeren met de IPad dan zijn tevens beide problemen opgelost en scheelt me ook de kosten voor een TT carkit van 99 euro.
Vind navigeren met IPad geen probleem in de auto, eigenlijk best fijn dat alles groter weergegeven word en weer normaal telefoneren kan.

Hoop tevens dat er op korte termijn kaartupdates komen dan is het helemaal perfect en krijgt Navigon van mij de 5 sterren

Groet Ronald

Laatst gewijzigd door ronaldo1967; 18-12-10 om 12:38.
  #11  
Oud 18-12-10, 14:55
jvs jvs is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 14
Standaard

Ik heb de nieuwe versie 1.7 geladen, nu valt mijn scherm uit tijdens navigeren. Dit had ik niet met de versie 1.6. Heeft iemand daar ook last van en wat kan ik er aan doen.
  #12  
Oud 18-12-10, 23:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tip van automatisch slot op 2 minuten zetten al geprobeerd?
  #13  
Oud 19-12-10, 12:36
Wilbie Wilbie is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Grijpskerk
Berichten: 117
Standaard

Die tip is niet meer van toepassing voor versie 1.7. Deze bug is namelijk opgelost, tenminste voor mij...
  #14  
Oud 20-12-10, 12:59
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Wat me vandaag opviel: bij flitsers zegt hij nu "pas op, gevaarlijke situatie" (ik dacht eerst: huh?), vroegah zei zei: "pas op, verkeerscontrole". Dat was toch ff duidelijker. Voor de rest super, actieve rijstrookassistent is een mooie uitbreiding. Wat mij betreft ligt Navigon nog altijd voor op TomTom. (2 minpuntjes vind ik inderdaad het doorpraten als je gebeld word en het niet apart in kunnen stellen van de taal).
  #15  
Oud 20-12-10, 22:29
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Ik heb 1.7 op mijn iphone 4 en merk dat ie echt heel snel gps fix heeft en ook het multitasken gaat heel soepel.

Met mijn 3G was dat wel anders.
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
  #16  
Oud 24-12-10, 05:42
jvs jvs is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
Ik heb de nieuwe versie 1.7 geladen, nu valt mijn scherm uit tijdens navigeren. Dit had ik niet met de versie 1.6. Heeft iemand daar ook last van en wat kan ik er aan doen.
Ik heb inmiddels zo'n 750km gereden met nieuwe versie en regelmatig crashed Navigon en moet deze opnieuw opstarten. Daar heb ik voor de update nog nooit last van gehad.

Is dit probleem herkenbaar en wat kan ik er aan doen...
  #17  
Oud 24-12-10, 09:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb ook een paar keer gehad dat Navigon crashte, keer of 3 denk ik sinds de update. Gebeurde echter niet tijdens het rijden/navigeren, maar na het opnieuw opstarten / oproepen uit de multitask-bar. Om naar een volgend adres te willen gaan navigeren, maar dan crasht ie en moet ik de app opnieuw (of nog een keer) opstarten. Ik zit op 4.1 overigens.
  #18  
Oud 24-12-10, 09:59
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Hum.. ik heb nu ook 2x een crash gehad. Bij vorige versies nooit gehad, die waren zo stabiel als het maar kon. Ik zit op een 3GS met 4.2.1.
  #19  
Oud 24-12-10, 15:04
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Hebben jullie misschien al gedaan, maar even de iPhone een harde reset geven helpt vaak ook met dit soort problemen!
  #20  
Oud 04-01-11, 18:57
Flying Legend Flying Legend is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard

bij de iPhone versie kan je de kaart laten weergeven
zodat hij je positie continu volgt en mooi weergeeft (en dus ook flitspalen aankondicht)
bij de iPad echter heb je deze optie niet
je ziet gewoon een statische map in het hoofdscherm
enorm spijtig vind ik dat !
of is er toch een manier de map te laten meelopen zonder een route in te geven bij de iPad app ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon trail versie? marcq iPhone Apps 0 19-06-10 16:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.