//

Kompas draait 2x zo snel

Kompas draait 2x zo snel discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Toevallig tijdens het geocachen bezig met het kompas van mijn iPhone. Het kompas is een 3D kompas dus ongeacht de manier waarop je de iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-02-11, 00:25
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard Kompas draait 2x zo snel

Toevallig tijdens het geocachen bezig met het kompas van mijn iPhone. Het kompas is een 3D kompas dus ongeacht de manier waarop je de iPhone houdt wordt de richting altijd goed aangegeven. Dat klopt ook, alleen niet als je hem op zijn kop houdt (soms kom je in zo'n situatie terecht met geocachen ). Als het scherm naar beneden wijst, draait de kompasroos op het scherm 2x zo snel als zou moeten. Dus na 180° draaien van de telefoon is de kompas een volle 360° gedraaid. En draai je de telefoon 180° verder dan komt daar nog eens 360° van de kompasroos bij. Dus twee keer rond van de kompasroos op één rondje van de telefoon.

Kan iemand controleren of dit "normaal" is voor de iPhone? Lijkt mij een vreselijke softwarefout...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-11, 13:53
Stiggy Stiggy is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 38
Standaard

Yup, als ik hem op zijn kop hou is het noorden ineens precies aan de andere kant...
(op een 3GS)
  #3  
Oud 18-02-11, 19:26
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ik probeer het net met mijn 4. Het hangt er van af waar het noorden zit t.o.v. je iPhone.
wijst het noorden ongeveer naar de zijkant van je iPhone (als je hem 'portrait' houdt), dan draait het noorden inderdaad naar de verkeerde kant als je de iPhone op zijn kop houdt. Ligt het noorden echter naar boven- of onderkant van je iPhone, dan blijft hij naar de goede kant wijzen als je hem ondersteboven draait. Toch een bug dus.
  #4  
Oud 19-02-11, 16:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Haha wat een joke! Als je iPhone idd op de kop houd kun je zelf kiezen waar je wilt dat het noorden is Het kompas draait dan idd 2x zo snel.
  #5  
Oud 28-02-11, 09:40
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Nog wat verder gezocht en geprobeerd, het lijkt er op dat de kompas app van Apple zuigt. In bijv. Google Maps of Star Walk gebeurt het niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kompas jiepie iPhone Apps 2 17-05-11 13:33
Accu snel leeg en ook weer snel vol?! Sebastiaan iPhone algemeen 52 01-01-11 00:22
Kompas storing macmichel iPhone algemeen 2 04-10-10 17:00
Kompas en gps? t-kroon iPad algemeen 2 23-05-10 23:46
Werkt iphone in Europa Snel SNEl!! ankid Archief 6 15-07-09 22:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.