//

Dockconnector iPhone 3GS

Dockconnector iPhone 3GS discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik ben op zoek naar de juiste dockconnector voor de Iphone van mijn zoon. Volgens het serienummer moet het een 3GS zijn. Toen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-05-12, 15:21
Piet6220 Piet6220 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 7
Standaard Dockconnector iPhone 3GS

Beste mensen,
Ik ben op zoek naar de juiste dockconnector voor de Iphone van mijn zoon. Volgens het serienummer moet het een 3GS zijn. Toen ik bij het bedrijf IP-onderdelen.nl een dockconnector voor een 3GS bestelde kreeg ik er eentje toegestuurd die niet bleek te passen. Op de bijgaande foto zie je de gewenste connector en de niet passende. links de gewenste en rechts de verkeerde. Het bedrijf IP-onderdelen.nl stuurde in eerste instantie nogmaals een verkeerde. Na het opsturen van de foto met het verzoek om de juiste connector laat deze 'ondernemer' echter helemaal niets meer van zich horen, ook niet na herhaald vragen om reactie. Ik vraag me nu af of het wel een 3GS onderdeel is dat in de telefoon zit. Wie herkent dit probleem en kan mij adviseren ?
Alvast dank voor uw reactie.
Piet
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_2171.jpg‎ (27,0 KB, 17x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-05-12, 15:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die "ondernermer" heeft jouw wel een dock connector voor een 3GS opgestuurd

iPhone 3GS Dock Connector - iFixit

http://www.ifixit.com/iPhone-Parts/i...ctor/IF137-009
  #3  
Oud 06-05-12, 17:28
Piet6220 Piet6220 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 7
Standaard

Jawel, die 3GS connector heb ik keurig teruggestuurd en was ook betaald maar verder nooit meer iets van hem gehoord. Kijk nog maar eens goed naar het plaatje. De connector rechts heeft aan de rechterzijde een vorkje waardoor hij niet in de in mijn bezit zijnde Iphone past.
  #4  
Oud 06-05-12, 17:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet6220 Bekijk bericht
De connector rechts heeft aan de rechterzijde een vorkje waardoor hij niet in de in mijn bezit zijnde Iphone past.
Kijk eens naar die link die ik geplaatst heb over de iPhone 3GS dock connector. Daar staat een foto, klik op die foto om te vergroten. Nu zie een vorkje.

Dus de in jouw bezit zijnde iPhone schijnt geen iPhone 3GS te zijn maar een iPhone 3G

  #5  
Oud 06-05-12, 17:49
Piet6220 Piet6220 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 7
Standaard

Mogelijk inderdaad een 3G maar wel typisch als je kijkt naar de gegevens van de telefoon. Het modelnummer van de iphone is MC637DN met serienummer 880388BWEDG en dat is volgens mij toch echt een type 3Gs. Hij is overigens aan mijn zoon ooit ook geleverd als een 3GS dus ergens klopt iets niet.
Bedankt voor je reacties
Piet
  #6  
Oud 06-05-12, 20:46
Piet6220 Piet6220 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 7
Standaard

Dat vorkje is dus precies wat ik bedoelde. Zie de linkerfoto van mijn eerste bericht waarop duidelijk het verschil te zien is. De foto's van 3G connectoren die ik op internet heb kunnen vinden hebben ook een vorkje dus dat gaat ook niet passen.
Mijn probleem is dus nog niet opgelost. Wie weet raad ?
  #7  
Oud 07-05-12, 17:40
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Zowiezo aan de serie nr te zien en na opzoeken op de site van apple is het een 3GS 8GB klopt dit ?
dat vorkje moet er opzitten hoor anders kan je hem niet deftig vast maken zowel bij een 3G als een 3GS.
heb je het moederbord er helemaal uitgehaald ???
je moet het moederbord er compleet uithalen om de connector te vervangen .
Wat ik wel niet snap is de connector die u laat zien is een 3G connector is .
ook zit er op het moederbordje van een 3GS normaal nog een connector NR7.
Zoals op de foto die TIMOSA laat zien .



Post anders een een foto van het moederbordje.

Foto hieronder is een 3G

  #8  
Oud 07-05-12, 20:11
Piet6220 Piet6220 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 7
Standaard

Beste Kimvb,
met dank voor je reactie hierbij een tweetal foto's. Klopt inderdaad dat het een 3GS 8Gb moet zijn. Voor het demonteren van de Dockconnector was het bij mij echter niet nodig om het moederbord eruit te halen. op de foto zie je de connector zoals die eruit is gekomen. Geen vorkje dus. De connector (nr 7) waar je over spreekt zit bij mij namelijk vast in het binnenwerk en maakt dus geen deel uit van de dockconnector. Dit is ook te zien op de andere foto waarbij onder het lint van de connector nr 7 de tekst 'do not remove' te zien is.
Hopelijk maakt dit het wat duidelijker.
mvrgr Piet
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_2391.jpg‎ (40,3 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_2400.jpg‎ (39,1 KB, 6x gelezen)
  #9  
Oud 07-05-12, 21:30
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Raar.
Wil je eens een foto maken van de achterkant van de dock connector.
Heb ondertussen zoveel iphones hersteld en dit nog nooit meegemaakt.
Die do not remove sticker is gewoon de garantie sticker normaal ga je daar nog een vijsje onder vinden en die hangt normaal aan da vorkje vast dat zich onder het moederbordje bevindt.
Garantie ben je toch al kwijt. Kijk eens onder die sticker en haal die vijs er uit en dan ga je normaal da vorkje ook tegen komen ik vermoed da da afgebroken is .
normaal voor elke dockconnector moet je zo wie zo het moederbordje er uithalen .
Mag ik juist weten wat het probleem juist is met de connector ?
die kabel 7 moet zowiezo vasthangen aan de dockconnector .
haal gewoon het moederbordje er eens uit en je zal zien wat ik bedoel .

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 mei 2012 om 21:02 ----------

oke na nog is grondig u fotos te bekijken heb ik het gevonden voor je .
je hebt maar de helft van de dock connector er uitgehaald .
de achterkant van de dock connector zit nog in de iphone .heb hier zelf nog een defecte dock connector liggen en deze ook een opengedaan en kan u bevestigen dat uw dockconnector er niet compleet uit is .
dus haal het moederbordje los en dan ga je zien dat je de onderkant waar fiche 7 aan vast hangt er ook zomaar uitkomt .
dan bestel je dezelfde dockconnector dan diegene die je reeds had en stop je deze er compleet in .
indien je niet snap wat ik bedoel stuur me dan even een PM dan geef ik je mijn email adres en stuur ik je enkele fotos met wat ik bedoel

Laatst gewijzigd door kimvb; 07-05-12 om 21:49.
  #10  
Oud 07-05-12, 22:13
Piet6220 Piet6220 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 7
Standaard

Hierbij de foto van de achterzijde van de dockconnector.
Tevens een foto waarbij de sticker do not remove is verwijderd. Daar zit inderdaad een schroefje. Ik heb het idee dat dit alleen het printje vasthoudt aan de behuizing.
Zag zojuist uw laatste bericht binnenkomen. Ik ga dus maar het moederbordje eruit bouwen en kijk wat ik tegenkom.
Wat mij trouwens nog opviel was dat de 3GS connector die ik destijds kreeg toegestuurd 'dikker' was dan de originele.
Bedankt alvast voor uw adviezen en als het niet lukt dan meld ik me weer.
mvrgr
Piet
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_2403.jpg‎ (29,8 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_2406.jpg‎ (34,8 KB, 1x gelezen)
  #11  
Oud 07-05-12, 22:18
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

IMG_1227.jpg

Complete achterkant

IMG_1228.jpg

gebroken achterkant

Hierboven kan je zien wat ik bedoel de eerste foto is de complete achterkant van de connector
en de 2de is als de connector uit elkaar en dus gebroken is .
En zoals ik kan zien op je foto's heb je dus maar de helft van de connector uit de iphone gehaald .
en was de connector die je ontvangen had dus de juiste.
  #12  
Oud 07-05-12, 22:32
Piet6220 Piet6220 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 7
Standaard

Hoera, je hebt mijn probleem vakkundig geanalyseerd en opgelost, waarvoor hulde !
Het klopt inderdaad dat de achterzijde van de connector nog in de telefoon zat. Zag er echter zo gladjes uit dat ik meende met de behuizing van doen te hebben.
Zeer bedankt voor je hulp, ik kan weer verder.
mvrgr
Piet
  #13  
Oud 07-05-12, 22:33
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Graag gedaan ,

indien je nog een vraag hebt stuur maar een PM .
ben altijd bereid te helpen waar ik kan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
is dit foto van dockconnector? thijs03 Muziek, foto & video 3 05-03-12 11:17
kraak in muziek via dockconnector ??? richard600 Muziek, foto & video 3 26-02-12 00:58
iPhone 4 laadt niet meer op. Dockconnector al vervangen. HM4000 iPhone algemeen 0 20-12-11 08:00
Dockconnector verlengkabeltje cynthib iPhone accessoires en onderdelen 5 29-07-10 19:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.